Oorspronkelijk gepost door
Barry OV
Ik heb mijn televisie nu 4 jaar. Na 1 jaar had ik al problemen met het compleet wegvallen van het beeldsignaal en heb ik een vervangende kabel tussen het scherm en de hub toegestuurd gekregen. Probleem niet opgelost, toen is mij door TVA Servicecenter geadviseerd, een andere HDMI kabel te plaatsen. Problemen waren toen voorbij.
Vorig jaar in augustus verdwenen de kleuren uit mijn scherm en kreeg ik een negatief beeld te zien. Heb daarop gebeld met de Philips servicedesk die een reparatieverzoek hebben uitgezet bij een van hun reparatiebedrijven. Kort daarop ontving ik een mail met daarin een geschat reparatiebedrag van ruim EUR 300,-, zonder dat ik ook maar iemand had gesproken, of dat er iemand was komen kijken. Gelukkig loste het kleurenprobleem zich enkele dagen later vanzelf (!) weer op. Heb dus alles gecancelled.
Sinds twee weken echter kijk ik weer naar een negatief beeld (ik heb inmiddels een andere TV van zolder gehaald, dus kijk niet de hele tijd naar dit scherm). Kleuren zijn dus overduidelijk helemaal de weg kwijt. Op zich is het wel bijzonder, want als ik het menu open, dan zijn de kleuren van de TV in het menukader wel goed. Ikr hoopte dat dit euvel zich vanzelf weer oploste, als eerder, maar helaas is het probleem nu al ruim anderhalve week aanwezig.
Ik heb even gecheckt of ik de meeste recente firmware heb gedownload en dat is zo.
Omdat er in dit forum al vaker ongeveer dezelfde (?) voorvallen zijn gemeld, toch nog even de vraag of dit te vergelijken is met de problemen die eerder zijn gemeld, zoals bij het wegvallen van het contrast etc.
Als ik de berichten hier op het forum lees en mijn probleem zou vergelijkbaar zijn, dan zou het dus wel eens met het LCD Panel of de beeldplaat te maken kunnen hebben. De reacties en de afhandeling door Philips en haar reparatiebedrijven, lopen hier ook redelijk uiteen, van het betalen van ruim EUR 270,- tot een redelijk kleine bijbetaling voor een nieuwe televisie. En als je dan besluit tot reparatie, is het vreselijk zuur dat je na twee maanden weer hetzelfde probleem hebt.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit secifieke "negatief" probleem en of zij ervaringen hebben met de afhandeling/coulance daarvan vanuit Philips of hun reparatiebedrijven.