RED 2
Na aangenaam verrast te zijn door deel 1 van deze actie comedy deel 2 gezien en deze is overduidelijk veel lekkerder over the top. Ook het actereerwerk staat als een huis en ik heb er van genoten. Niet te veel bij nadenken, gewoon lekker wegkijken, dan vallen de plotgaten ook niet zo op. Een echte zaterdagavond actieknaller met deze keer ook wat meer humor. Die Hard oldskool humor gemengd met Wanted actie en Expendables shoot-outs. Hou ik wel van.
Elisyum
Na het zien van distcrict 9 weet je wat je hier kan van verwachten, een rauwe futuristische werkelijkheid die zeer goed en knap in beeld is gebracht met een verhaal met een moraal. En dat is het ook. Alleen werd de moraal er deze keer wel erg dik bovenop gelegd middels de flashbacks die vooral aan het einde toe zelfs storend werden, dat heb ik echt niet snel. Verder jammer dat het vieze politieke gedeelte niet wat verder werd uitgediept, met zeg 10 minuten extra zodat de flashbacks niet nodig waren, ook zonder deze of in mijn ogen juist zonder deze (de flashbacks aan het eind dan) maar met meer oog voor hoe het politieke spel doorliep had voor mij de film nog beter gemaakt. Maar zeker weer een meesterwerk qua visuele uitwerking.