ECI maakt een doorstart en de webwinkel van Cosmox wordt daarin meegenomen.
Het bedrijf wordt overgenomen door Novamedia.
Andere dochterondernemingen (en het webbeheer van Free Record Shop) van ECI worden niet overgenomen.
Novamedia maakt doorstart met failliete boekenclub ECI
Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011
Ik weet niet of ik nu zo blij moet zijn dat Cosmox is overgenomen door die ratten van o.a. de postcode loterij.
UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226
Je kunt toch niet zeggen dat ECI beginners zijn op het gebied van boeken
Dat doen ze al sinds de jaren '60!
Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011
Op de website van Cosmox kun je weer DVD's en Blu-ray's bestellen. Er is echter wel een vertraging in de levering van 10 werkdagen.
Ondertussen staan alle items op leverbaar vanaf 28-03-2014... Ze blijven maar uitstellen!
Heb 2 weken geleden iets besteld en echter nog niet aangehad.
Op de site staat max 5 werkdagen.
Na contact op te nemen melden ze me dat ze eind deze week worden geleverd en dat ze vanaf nu op punt staan met hun leverancier.
Heb al erg veel besteld bij cosmox en dat zal ook zo blijven.
Vraag me wel af of alles nog ooit goed op punt gaat komen.
Alles zou vanaf 28 maart normaal moeten verlopen.
Ik was dan ook van plan om enkele titels te bestellen, maar heb het toch maar niet gedaan ...
Bij het aflopen van mijn verlanglijstje stuitte ik op prijzen van 31,99€ (nieuwe blu-ray titel - standaard versie). De dvd-versie kostte 24,99€. Weinig realiteitszin blijkbaar
Laatst aangepast door .:Quadran:. : 30-03-2014 om 13:05 Reden: .
En om welke blu-ray gaat het precies?
Ik heb al één bestelling ontvangen. Hun site is wel niet up-to-date met bestelstatus... De bestelling die ik reeds heb gekregen staat nog steeds als "in behandeling". De factuur die erbij zit is precies afkomstig van een simpele Word-template & de betalingsinformatie is afgekapt onderaan zodat ik moest contact nemen om te weten hoe ik kon betalen op rekening...
Vroeger zat er bij de bestellingen een mooie factuur met Belgisch overschrijvingsformulier aangehecht, dit is jammer genoeg niet meer het geval. Mijn ouders bestellen soms ook maar gebruiken geen internetbankieren & gingen dus gewoon het ingevulde overschrijvingsformulier gaan afgeven bij de bank om te betalen, dit kunnen ze dus ook niet meer doen nu waardoor Cosmox/ECI toch een klant verliest.
De veel duurdere prijzen bij Cosmox vallen enorm op. De BluRay van Frozen kost er bijvoorbeeld 10 € meer dan in de Media-Markt en ze komt bij Cosmox pas volgende week in stock.
DVD's aan prijs van blu-ray's, blu-rays vaak boven 23€ tot 31,99€.
Recente cd's tussen 20,99€ en 27,99€.
DVD-boxen (geen blu-ray) van series heb ik al gezien tot 67,99€.
Goed gek.
Misschien veranderd dat nog wel wanneer de website terug op zijn poten staat want nu is ie volgens mij nog steeds in heropstartfase.
Mensen die hier nog gekocht hebben onlangs? Op Facebook pagina's van zowel Cosmox als ECI immens veel klachten te lezen van niet geleverde bestellingen en onbereikbare klantendienst. Heb ook nog eens iets besteld en krijg het niet eens geleverd, volgens hun site nochtans in voorraad.
De pagina is ook al in geen 3,5 maanden geupdate en de laatste reply was twee weken geleden. Gaat goed met dit soort shops...
Ik heb jaren geleden hier wel wat besteld, toen ging het wel goed. Maar de laatste jaar/jaren zijn de prijzen veel te duur geworden, dus dan bestel ik er niet meer
Is deze webshop alweer terug op de rails ? Of is het allemaal nog niet te vertrouwen ?
Ik zou het er niet op gokken.
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
Ik vrees dat ik er ook mijn laatste aankoop gedaan heb. Maandag 14/7 ruim op tijd een bestelling geplaatst met de belofte "morgen in huis" en guess what, vandaag 17/7 nog steeds "niks in huis". Gebeurde een paar weken terug ook al maar toen dacht ik dat het een geïsoleerd geval was... Niet dus.
"Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."
Ik vind die prijzen daar echt bizar hoog voor een webshop.
Na het ECI gebeuren en het faiiliet gaan van afhandelaar en de houder van de stock, is cosmox blijven bestaan in een vorm van dropshipper.
Elke normale webshop zoals Bol.com hanteert voor al zijn producten eenzelfde besteluur , namelijk bij hen 23u00. Dit uur is enkel anders voor bijvoorbeeld andere producten zoals zware doe het zelf zaken die ze versturen met UPS en UPS vraagt een aanlevering voor 18u.
Als een DVD niet in voorraad is bij Bol zal er altijd 1-2 dagen staan. Als een product niet op voorraad is bij Cosmox staat er meestal "bestel voor 16u". Dat zijn producten die op voorraad zijn bij hun leverancier en die dan dropshipped naar de klant. Dat zorgt er natuurlijk voor dat je geen interessante prijzen kan aanbieden door bijvoorbeeld een groot aantal kopijen van een bepaalde titel in te kopen. Als dropshipper betaal je altijd de "dagprijs". Echter loopt het bij de dropshipper blijkbaar ook niet helemaal lekker (waarschijnlijk een geval van slechte opvolging voorraad tussen cosmox en de dropshipper) en zit er vaak een dag extra vertraging op.
Waarschijnlijk zal cosmox zich niet snel meer laten vangen aan het aanleggen van grote voorraden, en het waarschijnlijk houden bij de aller populairste titels om toch enigsinds nog relevant te zijn in de bijzondere markt in Nederland van de late besteltijden.
Begin deze week een bestelling gewaagd (Morse 1,2 en Endeavour aantrekkelijk geprijsd !). "Levertijd 3-5 dagen". Alles met 2 dagen in huis.
Een goede ervaring dus.