Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ik heb de Boston A250 en de A25 bestelt en nee ik heb niet geluisterd nog,maar daar zit ik niet zo mee ik ben wel wat bekent met de Boston Speakers!.En het is voor een niet al te grote ruimte (3mbij4m)en wat ik er nu in heb staan kan dit nooit slechter zijn.
    Het is trouwens ook heel persoonelijk wat je mooi vindt wat de klank aangaat van een speaker,maar ja ik het begin nieuw uit de door zal het ook nooit goed klinken eerst he?.
    William.
    Zelf ben ik iemand die zoveel mogelijk plezier uit zijn centjes wil krijgen, ik ga dus voor het hoogste rendement..... op het gebeid van mij hobby houd dat in dat als ik iets
    nieuws nodig heb...... of nodig denk te hebben , ik daar dan ook uitgebreid tijd en moeite in stop, en dan ook niet te beroerd ben om van mijn krent af te komen en
    wat veldonderzoek te doen.

    Verbaas mij dan af en toe hier op het forum met welk gemak er speakers worden besteld.....

    In het begin kan een goede speaker natuurlijk al goed klinken, hij kan dan enkel aan rijpheid winnen, een beroerde speaker begint beroerd en zal er niet beter op worden...
    misschien nog wel beroerder.

    Maar ja, nergens zoveel te kiezen als op speaker gebied.... en dat is toch echt wel een uitdaging, jammer dat je hem niet aangenomen hebt, want ook al is het voor
    een kleine ruimte, het blijft toch elke keer weer de filmervaring met het geheel.

    Overigens wordt de A25 wel vergeleken met de A23 en A26 als zijnde uit dezelfde serie, maar nog niet gelezen dat hij past bij de A250, die ik zelf niet vond passen
    bij de A25..... overigens al eerder gemeld, hoop dat dat bij jou in de praktijk gaat meevallen, niets vervelender als een surround set met verschillend klinkende
    speakers, want dat haalt de hele surround beleving onderuit.

    Overigens... veel speakermerken hebben verschillende series, die series hebben in het algemeen een heel verschillende klank, net zoals ze dat meestal ook
    in de prijskaart hebben. Hele dure speakers hoeven helemaal niet super te klinken, net zo goed als goedkope speakers nu niet echt slecht hoeven klinken.

    Bij speakers is het juist zo mooi als je binnen je budget net dat weet te vinden dat precies bij je past, er is echter maar 1 nadeel, het pad er naar toe kost wel
    veel tijd en moeite......

    Ben benieuwd hoe je jouw aankoop in de praktijk ervaart.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    Ik heb dus beneden als fronts de Boston Vr3 en als surrounds de Bose 301 dat past denk ik ook niet bijelkaar!! maar het klinkt voor mijn oren niet slecht.
    Het is ook vaak zo dat je niet altijd wat hoort uit de surrounds het meeste komt vaak toch uit de fronts en center speaker.
    Maar ik hou je op de hoogte!!.
    William.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ik heb dus beneden als fronts de Boston Vr3 en als surrounds de Bose 301 dat past denk ik ook niet bijelkaar!! maar het klinkt voor mijn oren niet slecht.
    Het is ook vaak zo dat je niet altijd wat hoort uit de surrounds het meeste komt vaak toch uit de fronts en center speaker.
    Maar ik hou je op de hoogte!!.
    William.
    Luisteren..... dat is voor veel mensen een probleem, ze doen het maar met een half oor, soms letterlijk, maar ook figuurlijk..... maar halfbakken

    Luisteren moet je leren, heb het zelf ook geleerd op mijn eerste speurtocht naar een goede set speakers. Deze speurtocht heb ik gestart toen ik
    ik het geld van mijn 12,5 jarig jubileum mocht/wilde besteden aan een set goede speakers, het geld van dat jubileum was toen een half maandsalaris
    bruto dat je netto in handen kreeg, een leuk bedrag en natuurlijk met een beetje speelruimte

    Het was een tocht met veel leermomenten..... en vallen.... stap niet af van het pad dat je budget is. Had maar een paar nummers bij me op CD,
    en de slachtoffers moesten die afspelen, ik kende de nummers op een gegeven mpoment door en door en het was verrassend hoe verschillend
    deze nummers klonken op de verschillende speakers, weinig detail, meer detail, met details die ik nooit had kunnen dromen, helder, dof, ingetogen,
    uitgeproken, dof, bonkerig, vol dynamisch.... ik kom woorden tekort om het te omschrijven, maar leerde zo wel mijn eigen smaak te herkennen.

    Ook na enig zoekwerk kwam ik zo bij mijn huidige setup terecht, ze gaven mij wat ik wens in een speaker, detail, helderheid, brutaliteit, dynamiek,
    enige warmte en redelijk dicht bij de oorsprong..... wat die ook moge zijn, want zo'n beetje alles wordt afgemixed naar de smaak van de mixer.

    Ja, speakers, ik kan er uren over praten, het zijn mijninziens de belangrijkste onderdelen van een setup, helaas voor velen de sluitpost en dat
    laat zien dat ze er toch niet veel van hebben begrepen.....

    Men zou eens verliefd moeten raken op een set speakers, net zoals men verliefd raakt op een partner
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja, speakers, ik kan er uren over praten, het zijn mijninziens de belangrijkste onderdelen van een setup, helaas voor velen de sluitpost en dat
    laat zien dat ze er toch niet veel van hebben begrepen.....

    Men zou eens verliefd moeten raken op een set speakers, net zoals men verliefd raakt op een partner
    Ik dacht dat het meestal andersom was? In de meeste gevallen die ik ken is de receiver of versterker de sluitpost, omdat die in dat mooie kastje moet passen en die op papier krachtig genoeg lijkt om de luidsprekers aan te sturen. Die kopen bvb kermis- of disco luidsprekers en laten die aansturen door een receivertje van net geen 10cm hoog. Zulke mensen hebben er ook niet veel van begrepen. Dit is een reden waarom ik vaak begin over vermogens en reserves, omdat deze vaak veel invloed kunnen hebben op de weergave die de set zal bieden.

    Je kunt dus beter verliefd worden op een partner die er niets van begrijpt, maar wel een mooi geluid wilt en dat uit een set komt die past bij de inrichting.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-03-2015 om 22:42
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •