Oorspronkelijk gepost door
DVDProfilersFilmgek
Graag gedaan, goede spullen en mooie speakers, daar wil je natuurlijk ook zoveel mogelijk
uithalen van wat er inzit, je koopt zulke mooie spullen niet om dan met geluid te blijven dat
het eerste de beste plastic weggooizooibarreltje ten toon spreid.
In de door de fabrikant opgegeven specificaties komen jouw speakers lager dan de speakers
van mijn eigen setup, zo komen bijvoorbeed mijn zuilen maar iets onder 40Hz, de rest zit
daar iets boven, met de center als zwakste broeder die maar tot 50Hz gaat....
Bij mij staat de sub ingesteld op 90Hz(kan maar tot 100Hz) en hij valt niet op, heb met
de 90Hz een ruime overlap, heb minder geprobeerd, maar dat gaf een teleurstellend geluid,
dan viel het echt op dat er iets stond aan te vullen.....
Bij jou zou 80 Hz eigenlijk genoeg moeten zijn, maar 90 of 100Hz zou ook nog kunnen,
denk dat mijn speakers een iets warmere klank hebben dan jouw Cantons en dat kan
ook nog een factor zijn dat het iets lastiger in te stellen maakt.
Je kan ook je hele setup zelf gaan instellen en de Audessey als uitgangsbasis gebruiken,
je kan dan zelf ook eens wat gaan proberen met de uitgebreide toonregeling, die bij mij
per paar kan worden ingesteld..... Oh... als je daar in gaat zitten experimenteren dan kun
je alles helemaal naar je eigen smaak instellen, de puristen zullen het verfoeien, maar
zelf heb ik daar maling aan en heb alles gewoon ingesteld zoals ik het zelf het lekkerst vind klinken.
Het helemaal zelf inregelen kost nog veel meer tijd, maar ik denk dat dat uiteindelijk
tot het meest gewaardeerde resultaat kan leiden.
Je hoeft iig niet bang te zijn dat er iets fout gaat en als het helemaal mislukt, een reset en
alles staat weer zoals je begon zoals hij uit de doos kwam...
Veel plezier en dat je hem maar helemaal naar het zin mag krijgen