Mijn vrouw en ik gaan als we naar de bioscoop gaan naar Pathe Eindhoven en pakken altijd enkel IMAX films. Wij zijn hier dik tevreden over en vinden dat geweldig qua beeld en geluid.
Nu is het volgende:
Ik heb een Nationale Bioscoop bon gekregen. Deze is niet inwisselbaar bij Pathe. Bij VUE in Eindhoven niet online inwisselbaar maar kan wel bij kopen tickets (nadat je telefonisch gereserveerd hebt) inleveren. Nu is het zo dat ik toch eens van die bon af moet.. ik heb eens even goed gelezen wat VUE (Dolby Cinema/Atmos) is en wat het aanbied. Ik lees er goeie dingen over en zowel beeld als geluid moet geweldig zijn, wel kleiner beeld t.o.v. IMAX meen ik. Maar verder kan ik niet echt verschil ertussen uit halen. Ja, helaas tussendoor eten/drinken en weet het niet zeker maar meen pauze? Alle 2 een hekel aan.
Nu vraag ik me af of ik er goed aan doe om deze film bij VUE te gaan bekijken i.p.v. bij IMAX. Natuurlijk smaken verschillen en mensen kunnen zeggen pak je beide 'versies' toch!? Maar als we dat eens weglaten en ik enkel de mening hoor van personen waarom ik beter voor IMAX of Dolby Cinema zou moeten gaan.. ik wil eens echt weten of mensen het verschil goed kunnen uitleggen en juist zo'n 'grote' film juist op het een maar niet op het ander moet worden bekeken, dat wil ik graag weten.
Dankje Claudio voor het onder een nieuw topic brengen hoop op spoedig meerdere meningen. Ik ga overigens komende vrijdag naar VUE Eindhoven Independence Day Resurgence dus ben benieuwd.