Oorspronkelijk gepost door
DVDProfilersFilmgek
Heb het gisteren gevonden...... bij toeval, ons hondenkind ging op de AB liggen en plots
was daar het menu
Heb ook weer een stukje doorgelezen in de gebruiksaanwijzing, doe ik altijd..... al is
dat niet altijd direct en alles in1x...... zo saai, maar je leert je speler dan wel optimaal
gebruiken en er net dat uit te halen wat er in zit, dat je normaal zonder te lezen niet snel
zal vinden.
Had ook niet verwacht dat de totaal tijd, verstreken tijd en hoofdstuk tijd niet bij info maar
in het hoofdstukje Function zitten. Je kan daarmee kiezen wat de speler dan weergeven moet,
zo kan je de speler dan ook de tijd laten weergeven die nog te gaan is. De
totaaltijd laat hij niet zien, dat vind ik bij de Oppo wel mooi..... die laat een tijdbalk zien
zoals je ook wel eens bij sommige blu rays ziet. Wat ik wel weer mooi vind is dat hij ook
Bitrate van de audio laat zien, daar kan de Oppo dan nog een voorbeeldje aan nemen.
Netflix wordt wel genoemd in de gebruiksaanwijzing, maar is niet geïnstalleerd lijk het wel,
zal ik vandaag of morgen nog wel even naar kijken, is hier nu verkrijgbaar en zou dus
moeten kunnen werken.
Ach zo hebben ze allemaal wat voor en tegen.
Jan van JvB Digital heeft mij gisteren gebeld, hij had de speler even nagekeken, hij heeft nu ook kunnen
constateren dat het waarschijnlijk het loopwerk is dat een probleem veroorzaakt.
(wist ik zelf als zeer ervaren gebruiker al bijna zeker, alle haperingen wezen erop, het begon
met het slecht afspelen van een DVD, dat steeds erger werd, tot het niet meer zien
van een schijfje met de melding No Disc en bij het lezen van een Blu ray de melding dat
het zogenaamd een BD-rom zou zijn..... en afspelen.... naks/noks/niks helemaal niets meer)
De speler gaat nu een reisje maken, hoop op clementie of zeker een deel in de bijdrage van de
kosten, immers de consumentenbescherming houd niet op bij 2 jaar en de speler is maar 2,5 jaar
en hier heeft Oppo een naam hoog te houden.
Houd jullie op de hoogte.