Hallo medeliefhebbers!
Inmiddels ben ik al weer enige tijd lid van dit forum en bezoek ik de site met enige regelmaat. Vooral omdat de focus hier wat meer ligt op de content en wat minder op de apparatuur vind ik dit een onderscheidend forum, top! Ook actief op HTforum dus wellicht bekend van dat forum.
Mijn passie voor film en muziek is al weer een 15 jaar oud. Het begon eigenlijk met de behoefte om het geluid van mijn Xbox te verbeteren door het toevoegen van een Home Cinema set. In eerste instantie is dit een 2.1 set van Trustmaster geweest. Later volgde hierop een Philips alles in een set met een DVD speler. Super luxe voor die tijd! Een hoop plezier aan beleefd ook. Op een gegeven moment raakte ik meer geïnteresseerd in muziek en daar voldeed de Philips set eigenlijk niet voor. Tijd voor een upgrade!
Dit werd een SR7400 geworden met een set Klipsch RF25. Later is dit uitgebreid met een RC35 center, RS25 rear speakers en een Klipsch 10"sub. Muziek luisteren deed ik op deze set voornamelijk op vinyl met een Technics DL-2 van mijn pa. De Xbox had inmiddels plaats gemaakt voor een en Xbox 360 en later een PS3 erbij. Omdat mijn TV maar 1 HDMI ingang had kocht ik de SR7002 ter vervanging van de SR7400. Na iets meer dan twee jaar ging deze stuk waarna er een Onkyo TX-NR809 ter vervanging werd aangeschaft. Nadat deze helaas ook gesneuveld was kocht ik een SR7008 welke eind 2016 vervangen is door een SR7011, mijn huidige receiver. In de tussen tijd twee keer verhuisd en de Klipsch sub vervangen door een SVS PB10NSD.
De tweede verhuizing bood mij de kans om op zolder mijn droom te verwezenlijken, een eigen bioscoopruimte! Deze ruimte is gebouwd met hulp van handige familieleden van mijn vrouw. Zo is er een voorzetwand neergezet en is het plafond verlaagd. Later is er nog een podium aan de ruimte toegevoegd en zijn er akotherm panelen opgehangen die de akoestiek verbeteren. Tot afgelopen december gebruikte ik een Benq W1070 als projector. Na de upgrade naar de Epson TW7300 is de ruimte voor mijn gevoel echt af! De SVS heeft uiteindelijk het veld moeten ruimen voor twee Klipsch R115SW. Ultiem geweld voor in mijn ruimte!
De Epson is in 2020 vervangen door een JVC N5 in combinatie met een 21:9 Adeo scherm van 2,8 meter breed. De Marantz receiver is vervangen door een Denon X8500.
Mijn huidige home cinema set bestaat uit het volgende:
JVC N5
Adeo 2.35:1 120”
Denon AVC-X8500
Panasonic UB9004
Mini DSP 2x4 HD
Apple TV 4K 2021
Klipsch 7.2.6 opstelling bestaande uit:
RF82MK2 fronts
RC62 center
RS62 side surrounds
RB61 rear surrounds
RB51 front height, rear height, top middle
R115SW subs
Turtlebeach PX51 voor nachtelijke game sessies
Hoe leuk het kijken van films in die ruimte ook is. Genieten van muziek doe ik in de woonkamer, het liefst op Vinyl. Hiervoor staat er een Rega RP6, Rega Elex-R met Monitor Audio Silver 6 luidsprekers. Heerlijk om van muziek te kunnen genieten. Ook mag ik graag muziek luisteren via mijn AKG K701 aangestuurd door een Rega Ear.
Plaatjes:
IMG_2427.jpg
IMG_2425.jpg