Hallo allemaal.
Ben momenteel volop bezig met de inrichting van een klein thuis bioscoopje.
De apparatuur is nog niet geplaatst maar we zijn volop bezig met de inrichting ervan .
De afmetingen van de kamer is +- 4 meter lang op 3m20 breed en 250 hoog.
Momenteel is het volgende al gebeurd:
- Kamer is geverfd in bruin-tinten. Donker bruin voor de plafond en de voorste muur. Lichtere bruin tinten voor de rest van de muren.
- Er ligt een donker grijze vloer. Momenteel heb 2 hoogpolige donkere tapijten aangeschaft voor daar op de vloer te leggen en zo een heel groot gedeelte van het vloer oppervlakte af te dekken.
- Meubel in elkaar geschroefd wat achteraan de kamer wordt geplaatst. Hierin komt de versterker, de blu-ray speler en bovenop het meubel de projector te staan.
- Volledig verduisterend gordijn wat past bij de kleuren van de kamer past staat momenteel in bestelling om op maat te maken en dat hoop ik binnen een kleine 2 weken te hebben.
De apparatuur die in het kamertje gebruikt gaat worden:
- Projector: Epson EH-TW7200
- Projectiedoek: Een spanscherm. Projector HomeScreen Deluxe met High Contrast Cinema Vision doek. De afmetingen van het scherm zijn 2m55 op 1m51. Zichtbaar oppervlak is 2m40 op 1m35.
- Receiver: Marantz SR7008
- Blu-ray speler: Samsung BD-E6100
- Front speakers: B&W 684
- Center: B&W HTM62
- Rears: B&W 685
- Sub: B&W ASW610
- Subdude (Ampdude) voor de sub op te zetten.
- Devin Mon pad voor de center op te zetten zodat ik die kan isoleren van het meubel en kan richten op de luisterplek.
Omdat ik men huidige kabels niet kan meer verhuizen ga ik de komende weken op zoek naar de nodige kabels om alles te kunnen aansluiten. En dan kan ik stilletjes beginnen met het verhuizen van al men apparatuur naar de nieuwe locatie en eindelijk aansluiten en in gebruik nemen van mijn projector. Hij staat al in een week in de doos naar mij te staren .