Hallo iedereen,
Na lang hier rond te hebben gekeken toch maar een topic aangemaakt om zo mijn film plekje te laten zien.
Ik zou me even voorstellen.
Ik ben Gerjan 23jaar student en nog thuis wonend.
Na vele topics te hebben gezien van prachtige thuisbioscopen, Knaagde het al gouw, Om zelf ook een film plekje te creëren. Ik keek vooral veel films op mijn slaapkamer maar als ik dan met meer mensen film wou gaan kijken was dat toch wel een krappe bedoeling.
De jaren verstreken en heel wat bioscoop bezoekjes verder bleef het verlangen naar een thuisbioscoop toch hangen. Maar hoe bouw ik zoiets ?, Waar haal ik het geld vandaan ?, Hebben we hier thuis de ruimte ervoor ?
Naar lang overleggen thuis zijn we tot de conclusie gekomen het tuinhuisje te verbouwen tot thuisbioscoop, Maar dat ik zelf alle spullen bij elkaar moest kopen/verzamelen die ik nodig zou hebben.
Het tuinhuisje was verder goed alleen was in de verre verte geen gezellige thuisbioscoop.
Ik heb lang op Marktplaats rondgekeken en veel bij kringlopen langsgegaan om te kijken of ik daar met het studentenbudget wat ik had, Leuke apparatuur mee aan kon schaffen.
Apparatuur :
Front speakers : zelfbouw ?
Center speaker : Chario syntar center
Subwoofer : Harmankardon ts11
Achter speakers : 2x chario syntar 100
Surround/achter speakers : audiolab symbol
Beamer: Acer 4:3 1080p
versterker: Onkyo tx sr607
Media : Xbox One
Mijn oude film kijk hoekje:
Hier begon het allemaal :
De meest huidige foto van in het begin die ik kon vinden, Voorheen stonden hier nog meer fitness apparaten in.
Mijn idee was op de speakers op een soort podium/verhoging te zetten.
Toen kwam ik deze rare lummels tegen bij de kringloop bij mij in het dorp. Het zijn zelfgemaakte speakers en ze waren nogal beschadigt.
Maar voor de 20 euro wat ze kosten samen, had ik tenminste grote front speakers voor in mijn thuis bioscoop.
Nog steeds een heerlijke bende, Maar de front speakers hebben we.
De muur moest natuurlijk ook nog zwart, En had het beamer scherm binnen gekregen en gemonteerd.
Deandere muur wou ik geen zwarte kleur geven omdat het dan een nogkleiner hokje word voor het gevoel, Dus bedacht om een muurtje tebehangen.
Het geheel begint aardig form te krijgen.
Wezen shoppen, Het geluk stond weer aan mijn kant.
Ik kwam deze Onkyo tx sr607 versterker tegen voor 35euro (de geluidsknop was eraf,Maar is nog perfect te bedienen)
Plus twee gratis dvd rekjes, En natuurlijk wat films om te kijken.
Het begint steeds meer op een bioscoop te lijken.
Naar lang zoeken mooie bioscoop stoelen gevonden bij ons in de buurt.
Stoelen gemonteerd, Nu vier zitplekken in de bioscoop.
De eerste paar films gekeken en het klinkt fantastisch !.
Naar een paar films te hebben gekeken was het laatste fitness toestel een kleine doorn in het oog.
Toch maar besloten om hem weg te doen, Maar wel in men achterhoofd het idee dat er iets moois voor terug moest komen.
Naar een paar dagen het internet afgestruint te hebben kwam ik iets leuks tegen wat mijn thuis bioscoop mooi zal afmaken.
een mooi beeld :
Een paar dagen eerder had ik al een pakketje binnengekregen met decoratie wat ik goed kon gebruiken in mijn thuis bioscoop.
Een stapel mooie oude film blikken.
Alles even in het tuinhuisje gelegt zodat ik als ik tijd zou hebben alles kon afmaken.
Er lag een dun vloertje in waar de stoelen niet stevig op vastgeschroeft konden worden vandaar twee steenschotten gebruikt als ondergrond.
Het beeld heeft een mooie plek gekregen en de filmblikken staan mooi aan de muur.
Binnenkortmeer foto's van wat zich achter de stoelen afspeelt, surroundspeakers/ apparatuur enz.
Benbenieuwd naar wat jullie ervan vinden, Ideeën voor decoratie of ietszijn altijd welkom.
Het kan altijd beter maar met een beperkt budget vind ik het toch mooi gelukt.
En weer door
Ik kwam erachter dat fotos van de telfoon niet zon denderende kwaliteid hadden, Dus maar een 2dehandse camera aangeschaft.
Het is een canon eos M met een 18-55 lens.
Hopen dat ik zo mooiere fotos kan maken voor mijn project.
Even wat sfeer foto's.
hopen dat de fotos nu van betere kwaliteid zijn.
En mijn verzameling films/games :
Deze beamer gebruik ik momenteel,Heb ik via Marktplaats weten te regelelen voor 50euro.
Ik vind het scherp beeld en heb niks te klagen.
Ben wel opzoek naar een 16:9 inplaats van een 4:3 maar heb nog niets leuks 2dehands kunnen vinden.
Het is een Acer p1200 :
De tafeltjes passen er niet helemaal op, Dus had bedacht om een stuk van de poten aftezagen zodat die wel goed staat.
Tot zo ver de nieuwe updates bedankt voor het lezen.