Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 192 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Gevoelsmatig zou ik voordat je oordeelt toch eens een 4K-serie als The Crown op Netflix bekijken. En dan vergelijken met de bluray release die 1080p is... Op een beetje grootte tv die heel veel mensen nu hebben zie je daar wel het verschil in het voordeel van de stream.
    Dat het goed eruit ziet, ben ik met je eens. Maar iets in hdr op Netflix of 1080 op BR geeft altijd voordeel voor de 4k-stream. Dat is appels met peren vergelijken. Je kan beter BR met HD op Netflix vergelijken. Hoe is dus de HD-versie van The Crown met de BR-versie. Dan kan je pas goed vergelijken.

  2. #77

    Standaard

    Nee want dit was nu net het punt dat ik maakte. De beste kwaliteit stream heeft een hogere kwaliteit dan de beste fysieke drager, want er komt geen 4K uhd-bluray van The Crown.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nee want dit was nu net het punt dat ik maakte. De beste kwaliteit stream heeft een hogere kwaliteit dan de beste fysieke drager, want er komt geen 4K uhd-bluray van The Crown.
    Toch blijft het een ongelijke vergelijking want zoals martwout aangeeft moet je wel verglijkbare content vergelijken om de kwaliteit te beoordelen. Dat de keuze van de klant en de fan van The Crown voor de 4K-streaming optie gaat is iets anders. We hadden over vergelijking van kwaliteit.

  4. #79

    Standaard

    4K netflix oogt over het algemeen scherper dan een normale Blu-ray maar het probleem blijft toch de hoge mate van compressie waardoor de beeldkwaliteit nogal wisselt. Voornamelijk donkere scene's en scene,s met veel beweging vallen door de mand, ...het is natuurlijk ook niet voor niets dat al die demofilmpjes bij winkels als de mediamarkt bestaan uit rustig kabbelende beekjes en panorama beelden van steden.
    In mijn ervaring met 4K Netflix vindt ik dit toch wel een nadeel, zeker bij een groot scherm

    Door de hoge compressie hoeft een 4K stream in het geheel dus kwalitatief helemaal niet beter te zijn de normale BD, er speelt meer dan enkel resolutie.
    Het is erg afhankelijk van van de content, en zo zal een serie als de The Crown zeker wel goed ogen bij een 4K stream.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #80

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    ...net als bij audio zal binnen afzienbare tijd de stream een hogere kwaliteit hebben dan de fysieke drager.
    Dit was het punt dat ik maakte. De best beschikbare stream (4K) is superieur aan de best-beschikbare fysieke uitgave (1080p bluray). Daar heeft de fan of klant weinig in te kiezen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Toch blijft het een ongelijke vergelijking want zoals martwout aangeeft moet je wel verglijkbare content vergelijken om de kwaliteit te beoordelen. Dat de keuze van de klant en de fan van The Crown voor de 4K-streaming optie gaat is iets anders. We hadden over vergelijking van kwaliteit.
    Dus als er straks 8K streams komen dan mag ik die niet vergelijken met bluray of 4K streams, want dat is niet vergelijkbare content? En ik mag ook niet zeggen dat bluray beter is dan VHS, want dat is geen vergelijkbare content. Tja...

    En uiteraard zegt resolutie niet alles, maar een native 4K-serie als The Crown ziet er toch wel heel strak uit op mijn tv (en dan staan de digitale enhancers natuurlijk zo veel mogelijk uit). Problemen met bewegend beeld heb ik ook als ik een gewone bluray afspeel overigens. Net als problemen met kleurdiepte, daar hebben alle 1080-blurays last van (die ik overigens bij 4K niet zie, dus in mijn ogen een waarneembare verbetering). Bij het geluid is er nog wel een punt, maar is ook de vraag in hoeverre Dolby Atmos echt wat toevoegt bij een serie als dit, en wie kan DA überhaupt afspelen (ik niet iig, heb nog ouderwets 'gewoon' digitaal 5.1 HD geluid via versterker en ga dat ook niet upgraden).

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit was het punt dat ik maakte. De best beschikbare stream (4K) is superieur aan de best-beschikbare fysieke uitgave (1080p bluray). Daar heeft de fan of klant weinig in te kiezen.
    Superieur waarin dan precies? Als het gaat om beeldkwaliteit en de kwaliteit van HDR of DV, dan lijkt het me nogal logisch aangezien de Bluray dat niet kan hebben. Dus wat dat betreft echt appels met peren. Je kan het alleen objectief beoordelen als je 4K-streaming content vergelijkt met een 4K UHD, niet met een bluray. Audio is weer wat anders, maar aangezien dat vele Atmos streams nog een DD+-lossy basis hebben en geen TrueHD mis je toch net even iets.

    Dus als er straks 8K streams komen dan mag ik die niet vergelijken met bluray of 4K streams, want dat is niet vergelijkbare content? En ik mag ook niet zeggen dat bluray beter is dan VHS, want dat is geen vergelijkbare content. Tja...
    Joh, je mag van mij alle appels en peren vergelijken met elkaar die je wilt. Maar dan ga je toch vaak voor stichting Open Deur spelen als je bovenstaande statements wil gaan maken. Je zal hooguit een enkele keer iets opvallends meemaken als een 8K stream minder van kwaliteit is dan de Bluray, maar voorderest worden je vergelijkingen denk ik niet heel erg interessant.

    En uiteraard zegt resolutie niet alles, maar een native 4K-serie als The Crown ziet er toch wel heel strak uit op mijn tv (en dan staan de digitale enhancers natuurlijk zo veel mogelijk uit). Problemen met bewegend beeld heb ik ook als ik een gewone bluray afspeel overigens. Net als problemen met kleurdiepte, daar hebben alle 1080-blurays last van (die ik overigens bij 4K niet zie, dus in mijn ogen een waarneembare verbetering). Bij het geluid is er nog wel een punt, maar is ook de vraag in hoeverre Dolby Atmos echt wat toevoegt bij een serie als dit, en wie kan DA überhaupt afspelen (ik niet iig, heb nog ouderwets 'gewoon' digitaal 5.1 HD geluid via versterker en ga dat ook niet upgraden).
    Alle Blurays hebben geen "last" van gebrek aan kleurdiepte, zaken als HDR of DV zijn gewoon niet besteed aan 1080P content. Dat dit "euvel" bij 4K niet ziet is nogal logisch, dit vanwege de HDR of DV. Dat bedoel ik dus, het is echt appels en peren. Je verwijt bluray-content met iets wat het simpelweg niet kan hebben, en dat maakt het dus een oneerlijke vergelijking. Dolby Atmos is een ander verhaal, dat zal inderdaad niet veel toevoegen bij drama. Maar bij actie is het zeker wel een grote meerwaarde.

  7. #82

    Standaard

    4K is niet onlosmakelijk verbonden met HDR of DV.
    Veel van het 4K materiaal op Netflix heeft bijvoorbeeld geen van beide.
    Ben net klaar met het kijken van Better Call Saul in 4K en deze heeft dat ook niet.
    Maar de beeldkwaliteit is om van te smullen!

    Daarnaast maakt t nogal uit wat je kijkt op Netflix.
    De oudere series en films zijn wat beeldkwaliteit vaak een stuk minder dan de meer recentere.
    Deze krijgen ongetwijfeld meer bandbreedte beschikbaar en dus voor ons een betere beeldkwaliteit door de hogere bitrate en dus lagere compressie.

    Kijk naar een serie als Supergirl en je staat regelmatig versteld van de kwaliteit die een simpele 2K stream kan bieden.

    Daarnaast maakt Netflix ook gebruik van een dynamische bitrate of hoe je t ook moge noemen.
    Als je verbinding niet optimaal is gebruiken ze een lagere bitrate zodat het beeld niet gaat haperen.

    En dan zijn er nog de diverse apps die in omloop zijn.
    Zal me niets verbazen als die in een LG OLED (die ik gewend ben) beter/anders presteert dan die in bijvoorbeeld een Sony Blu-Ray speler.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    4K is niet onlosmakelijk verbonden met HDR of DV.
    Veel van het 4K materiaal op Netflix heeft bijvoorbeeld geen van beide.
    Ben net klaar met het kijken van Better Call Saul in 4K en deze heeft dat ook niet.
    Maar de beeldkwaliteit is om van te smullen!
    Klopt hoor, maar als je het over verbetering in kleurdiepte hebt dan heb je het al snel over HDR en/of DV. Daarop kan je 4K content heel goed beoordelen maar 1080p content niet omdat deze simpelweg niet de mogelijkheid hebben tot HDR en/of DV. Daarom blijft dat een vergelijking die niet opgaat.

    Daarnaast maakt t nogal uit wat je kijkt op Netflix.
    De oudere series en films zijn wat beeldkwaliteit vaak een stuk minder dan de meer recentere.
    Deze krijgen ongetwijfeld meer bandbreedte beschikbaar en dus voor ons een betere beeldkwaliteit door de hogere bitrate en dus lagere compressie.

    Kijk naar een serie als Supergirl en je staat regelmatig versteld van de kwaliteit die een simpele 2K stream kan bieden.
    Tja, dat kan aan een hoop zaken liggen, ook de bron of de mastering kan een probleem zijn. Maar compressie kan het ook zeker zijn. Supergirl is niet aan mij besteed maar ik snap je punt. Maar zo oud is die serie toch niet?

    Daarnaast maakt Netflix ook gebruik van een dynamische bitrate of hoe je t ook moge noemen.
    Als je verbinding niet optimaal is gebruiken ze een lagere bitrate zodat het beeld niet gaat haperen.

    En dan zijn er nog de diverse apps die in omloop zijn.
    Zal me niets verbazen als die in een LG OLED (die ik gewend ben) beter/anders presteert dan die in bijvoorbeeld een Sony Blu-Ray speler.
    Ja, dat hebben ze, maar is dat ook zo als je verbinding de maximale kwaliteit aankan en optimaal is? Is de bitrate dan nog steeds variabel?
    Grappig dat je het over een Sony Bluray speler hebt, want de app op mijn Sony X700 (en ook op mijn X800) slaan continue vast als ik een titel wil laden. En de app op mijn Sony 4K TV doet het zonder problemen...vaag....

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Mooie teksten, theorien en mooie krachttermen Gerco, maar wat wil je er eigenlijk mee zeggen? Zoals ik het zie maakt het nog niet dat men en masse van Netflix afstapt en overgaat op fysieke media. Dus vooralsnog slaat dit alles nog geen deuk in een pakje boter als het om de concurrentiestrijd gaat tussen streaming en fysiek.
    Het is een goed alternatief voor huren, maar geen alternatief voor kopen.

    Als de fysieke schijven vervangen worden door versies die je online kunt kopen, wil ik wel weten wat ik voor het geld krijg en niet met een kluitje in het riet gestuurd worden en dat het te downloaden naar een HDD van een mediaspeler.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #85

    Standaard

    Wat een onzin dat je geen BD met een UHD kunt vergelijken,het gaat toch echt over dezelfde film. Wel heeft UHD veel meer mogelijkheden om 'beter' te zijn, net zoals fysiek dat (nog) heeft t.o.v. streaming.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #86

    Standaard

    Tja, ik denk er net zo over. Met de redenatie van Rogier zou je dan ook een 1080p stream van 5 Mbps en DD+ niet mogen vergelijken met een 1080p bluray van 40 Mbps met TrueHD, de content is inmers niet hetzelfde. Dat een 4K HDR stream van 16 Mbps er vaak beter uitziet ondanks de compressie dan een 40 Mbps 1080p bluray zou dan wel weer wel logisch zijn, maar geen eerlijke vergelijking blijkbaar.

    Het ging me niet om fysieke dragers versus vluchtige stream, dat verschil is voor de een een voordeel (ruimtegebrek) en voor de ander een nadeel (de titel niet bezitten).
    Laatst aangepast door Oakey : 26-03-2019 om 22:21

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    en dat het te downloaden naar een HDD van een mediaspeler.
    Downloaden en lokaal opslaan is al helemaal passé, nog meer als de fysieke drager.

    Ziggo komt dit jaar met de opvolger van de Horizon Box, zonder harde schijf of flash opslag,...al je opnames gaan in de "cloud" zoals het bij KPN nu al is.
    Na een jaar worden je opnames gewist (tenzij je waarschijnlijk met geld over de brug komt)

    Muziek, Films, Series, games,en zelfs kranten en tijdschriften, voor alles ben je straks afhankelijk van de clouds en service van externe partijen.

    Zo weet Apple maar al te goed hoe ze de consument weten te bespelen, en eigenlijk heb ik daar groot respect voor (net als voor bedrijven als Mac Donalds, Primart, enz.)

    Nu zie ik al dat huishoudens tegen de 100 euro per maand kwijt zijn aan Ziggo (icl.HBO), Netflix, Spotify, enz. En mijn voorspelling is dat dit, met de komst van de diensten van Apple en Disney (plus daar bovenop de jaarlijkse prijsverhogingen van 5% tot 10%), over een jaar of 5 tegen de 180 Euro zal liggen.

    Ik heb een behoorlijke collectie Blu-ray's en die kan ik tot tig jaren blijven afspelen, tenzij de spelers het opgeven. Maar als ik naga dat alle spelers die ik afgelopen 25 jaar heb gekocht nog zonder defecten zijn, incl. mijn LaserDisc spelers, heb ik daar het volste vertrouwen in.

    Helaas zullen de streaming diensten, om deze rede, de optische schijf en lokale opslag als concurrent zien er alles aan doen om dat "kapot" maken vrees ik.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat een onzin dat je geen BD met een UHD kunt vergelijken,het gaat toch echt over dezelfde film. Wel heeft UHD veel meer mogelijkheden om 'beter' te zijn, net zoals fysiek dat (nog) heeft t.o.v. streaming.

    Kijk, en dit bedoel ik dus. Het zou oneerlijk zijn om een BD-transfer op die mogelijkheden te beoordelen. Net als dat je een DVD-transfer minder punten geeft omdat een BD een hogere resolutie heeft. DVD kan dat simpelweg niet hebben, dus moet je bij de beoordeling wel zuiver blijven. Daarom beoordelen we hier als reviewers een DVD op de transfer zoals hij is, net als BD en UHD. Als een BD uitzonderlijk slecht is, zoals Lost Highway recentelijk, dan kan je het wel aanhalen omdat je van BD meer mag verwachten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, ik denk er net zo over. Met de redenatie van Rogier zou je dan ook een 1080p stream van 5 Mbps en DD+ niet mogen vergelijken met een 1080p bluray van 40 Mbps met TrueHD, de content is inmers niet hetzelfde. Dat een 4K HDR stream van 16 Mbps er vaak beter uitziet ondanks de compressie dan een 40 Mbps 1080p bluray zou dan wel weer wel logisch zijn, maar geen eerlijke vergelijking blijkbaar.

    Het ging me niet om fysieke dragers versus vluchtige stream, dat verschil is voor de een een voordeel (ruimtegebrek) en voor de ander een nadeel (de titel niet bezitten).
    Tja, dan heb je me verkeerd begrepen en heb ik het niet goed uitgelegd of je hebt niet goed gelezen. Dit is nou precies content wat je dus WEL kan vergelijken, omdat het allebei 1080p -content is. Je kan deze juist goed vergelijken en beoordelen hoe beide resultaten omgaan met hetzelfde bronmateriaal. Vwb het tweede, heb je daar een voorbeeld van? Want de meeste blurays zie ik met een bitrate van rond de 26-30, 4K streams weet ik eerlijk gezegd niet. Maar als je die vergelijking hebt dan ben ik er wel benieuwd naar.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kijk, en dit bedoel ik dus. Het zou oneerlijk zijn om een BD-transfer op die mogelijkheden te beoordelen. Net als dat je een DVD-transfer minder punten geeft omdat een BD een hogere resolutie heeft. DVD kan dat simpelweg niet hebben, dus moet je bij de beoordeling wel zuiver blijven. Daarom beoordelen we hier als reviewers een DVD op de transfer zoals hij is, net als BD en UHD. Als een BD uitzonderlijk slecht is, zoals Lost Highway recentelijk, dan kan je het wel aanhalen omdat je van BD meer mag verwachten.
    Oneerlijk of niet, vergelijken kan wel en dat is wat wij bedoelen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Oneerlijk of niet, vergelijken kan wel en dat is wat wij bedoelen.
    Vind ik dus van niet en dat is wat ik bedoel

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Downloaden en lokaal opslaan is al helemaal passé, nog meer als de fysieke drager.

    Ziggo komt dit jaar met de opvolger van de Horizon Box, zonder harde schijf of flash opslag,...al je opnames gaan in de "cloud" zoals het bij KPN nu al is.
    Na een jaar worden je opnames gewist (tenzij je waarschijnlijk met geld over de brug komt)

    Muziek, Films, Series, games,en zelfs kranten en tijdschriften, voor alles ben je straks afhankelijk van de clouds en service van externe partijen.

    Zo weet Apple maar al te goed hoe ze de consument weten te bespelen, en eigenlijk heb ik daar groot respect voor (net als voor bedrijven als Mac Donalds, Primart, enz.)

    Nu zie ik al dat huishoudens tegen de 100 euro per maand kwijt zijn aan Ziggo (icl.HBO), Netflix, Spotify, enz. En mijn voorspelling is dat dit, met de komst van de diensten van Apple en Disney (plus daar bovenop de jaarlijkse prijsverhogingen van 5% tot 10%), over een jaar of 5 tegen de 180 Euro zal liggen.

    Ik heb een behoorlijke collectie Blu-ray's en die kan ik tot tig jaren blijven afspelen, tenzij de spelers het opgeven. Maar als ik naga dat alle spelers die ik afgelopen 25 jaar heb gekocht nog zonder defecten zijn, incl. mijn LaserDisc spelers, heb ik daar het volste vertrouwen in.

    Helaas zullen de streaming diensten, om deze rede, de optische schijf en lokale opslag als concurrent zien er alles aan doen om dat "kapot" maken vrees ik.


    die Box is er al...je krijgt mail als je uitgenodigd wordt. Ik heb hem vandeweek thuis ontvangen. De Mediabox Next noemen ze hem......behoorlijk klein...verbruikt weinig stroom en razendsnel....netflix, videoland en youtube apps geintegreerd......ondersteund HDR voor netflix en Dolby

    wel leuk ding.....gebruik hem vaker dan de horizonbox die hij vervangt........


    alleen het aanbod is natuurlijk van de streams een drama....ik wil een 4k dv dolby atmos film betaal zowiezo niet voor digitaal troep...niet bij films en niet bij games....wil iets tastbaars op de plank dat ik over 20 jaar zo kan pakken nog
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Vind ik dus van niet en dat is wat ik bedoel

    Ik dacht dat bd tot 40 Mbps kon, vandaar dat ik dat noemde. Zal inderdaad meestal lager zijn ja. De 4K streams op Netflix zijn bij mij iig rond de 16 Mpbs. Ik heb geen glazvezel, gewoon Ziggo normaal abo, niet supersnel ofzo. Ik heb de bd van The Crown niet, dat zou dan een mooie vergelijking zijn idd.

  18. #93

    Standaard

    Vandaag kwam ik in mijn lokale MM-vestiging (Zwolle) in het geheel geen enkele blu-ray-speler meer tegen. En er was ook geen ruimte meer voor ingeruimd wat de indruk wekt dat het ook niet zo is dat ze de collectie aan het verversen waren. Als de grootste "offline" electronica-retailer stopt met een productgroep dan kun je wel echt concluderen dat die productgroep een niche geworden is.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Vandaag kwam ik in mijn lokale MM-vestiging (Zwolle) in het geheel geen enkele blu-ray-speler meer tegen. En er was ook geen ruimte meer voor ingeruimd wat de indruk wekt dat het ook niet zo is dat ze de collectie aan het verversen waren. Als de grootste "offline" electronica-retailer stopt met een productgroep dan kun je wel echt concluderen dat die productgroep een niche geworden is.
    Of Nederland koopt massaal online.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #95

    Standaard

    Online heeft mediamarkt ook niet echt veel keuze qua bluray spelers.

    Gelukkig bol nog wel, en evt amazon.de (zelfde stekkers als nl toch?)

    Overigens zijn er ook veel mensen die bluray via de playstation of xbox kijken.

    Dus de losse spelers zijn wellicht meer naar de home cinema kant aan het schuiven.
    You are free to do as we tell you!

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    die Box is er al...je krijgt mail als je uitgenodigd wordt. Ik heb hem vandeweek thuis ontvangen. De Mediabox Next noemen ze hem......behoorlijk klein...verbruikt weinig stroom en razendsnel....netflix, videoland en youtube apps geintegreerd......ondersteund HDR voor netflix en Dolby

    wel leuk ding.....gebruik hem vaker dan de horizonbox die hij vervangt........


    alleen het aanbod is natuurlijk van de streams een drama....ik wil een 4k dv dolby atmos film betaal zowiezo niet voor digitaal troep...niet bij films en niet bij games....wil iets tastbaars op de plank dat ik over 20 jaar zo kan pakken nog
    Nu maar hopen dat niet iedereen zo'n kastje neemt. Het lijkt me heel lastig om 16.000.000 streams met 4K en HDR te kunnen garanderen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Nu maar hopen dat niet iedereen zo'n kastje neemt. Het lijkt me heel lastig om 16.000.000 streams met 4K en HDR te kunnen garanderen.
    Lukt Netflix wereldwijd toch allang? De Box zelfs is (nog) geen HDR maar 4K. Netflix is HDR, maar dat zijn ze nu ook allang
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ...
    alleen het aanbod is natuurlijk van de streams een drama....ik wil een 4k dv dolby atmos film betaal zowiezo niet voor digitaal troep...niet bij films en niet bij games....wil iets tastbaars op de plank dat ik over 20 jaar zo kan pakken nog
    Natuurlijk, over 20 jaar kun je natuurlijk van alles nog steeds zo van de (fysieke) plank pakken, maar of het nog af te spelen is? De techniek gaat zo hard de laatste tijd. En ja, er worden ook dingen ontwikkeld waar niemand op zit te wachten. Betalen voor streaming diensten vind ik niet meer dan normaal. Ik vind de prijzen hiervoor op dit moment nog steeds extreem laag. Je moet af van het (Nederlandse?) idee dat alles maar gratis moet zijn wat je kunt downloaden. Als jij maker/distributeur van een film zou zijn wil je ook graag geld zien en je investeringen terugverdienen. Netflix voor een tientje per maand (of zo iets) voor onbeperkt kijken is natuurlijk nog steeds belachelijk weinig geld. Dat zou minimaal 50 euro moeten zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #99

    Standaard

    Dan is Netflixx met de Apple tv toch weer beter, 4k, HDR en zelfs Dolby Vision.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Natuurlijk, over 20 jaar kun je natuurlijk van alles nog steeds zo van de (fysieke) plank pakken, maar of het nog af te spelen is? De techniek gaat zo hard de laatste tijd. En ja, er worden ook dingen ontwikkeld waar niemand op zit te wachten. Betalen voor streaming diensten vind ik niet meer dan normaal. Ik vind de prijzen hiervoor op dit moment nog steeds extreem laag. Je moet af van het (Nederlandse?) idee dat alles maar gratis moet zijn wat je kunt downloaden. Als jij maker/distributeur van een film zou zijn wil je ook graag geld zien en je investeringen terugverdienen. Netflix voor een tientje per maand (of zo iets) voor onbeperkt kijken is natuurlijk nog steeds belachelijk weinig geld. Dat zou minimaal 50 euro moeten zijn.
    Een tientje per maand is juist een slim bussiness model. Voor €50 per maand was het nooit zo'n succes geworden. Dat vinden veel mensen toch te duur. En Netflix doet het inderdaad heel goed, met 4K en HDR. Daar kan Ziggo nog wat van leren: had deze week mijn abo bij Ziggo uitgebreid ivm Game of Thrones (heb de eerste 7 seizoenen op bluray, maar wil nu 8 ook meteen zien). Dan toch maar €12 p.m. opgehoest voor Movies & Series XL, want dat heb je nodig dan. Wat blijkt: ik woon in 'voormalig UPC gebied' waar Ziggo on Demand niet werkt met CI+ module. Ok, dan maar via de Ziggo Go app streamen, wist dat dat alleen stereo was, maar goed, ik kan iig GoT kijken en daarna zeg ik het weer op. Nou die Go app is echt een aanfluiting: schokkerig beeld, zelfs als je de titel downloadt en dan streamt. Ligt niet aan internet of wifi, NPO, Netflix etc kan probleemloos gestreamed. Blijkt via forums dat die app bedoeld is om op je tablet tv te kijken en dat streamen inderdaad veel technische problemen geeft. Tja... Enige oplossing: zo'n losse mediabox (heb geen smart Tv van 2500€ gekocht om er een los lelijk kastje aan te hangen). Had gelezen dat er ook een 4K variant van die mediabox was, dat zou dan wellicht een optie zijn, antwoord helpdesk "ja die wordt nu getest, maar wanneer die uitgerold wordt is nog onduidelijk". Bye bye Ziggo dus!

    Zo stuur je mensen nog richting illegaal downloaden, ik wil die serie gewoon zien nu, er best voor betalen, maar ga geen los kastje daarvoor aanschaffen. Zodra hij op BD komt koop ik S8 overigens meteen, dus heel schuldig hoef ik me dan ook niet te voelen.

    Ondertussen ook aan het 'genieten' van diverse WWII titels uit mijn bd-collectie, het is weer bijna mei tenslotte (Darkest hour UHD, Dunkirk, Flags of my father, BoB, Pacific, Der Untergang). Wat dat betreft helemaal met Marcel eens: geen gezeik met vastlopoende streams, gewoon mooi beeld en geluid. Dat voordeel zie ik ook nog steeds, hoewel ik ook veel Netflix kijk.
    Laatst aangepast door Oakey : 11-04-2019 om 08:48

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •