Oorspronkelijk gepost door
rogue
Ik vraag eerst aan Marcel of hijzelf specifieke voorbeelden heeft van UHD's met een miniem verschil met de blu-ray. Daarbij geef ik duidelijk aan dat ik weinig waarde aan de reviews van blu-ray.com hecht en waarom dat is.
Ik ben dus benieuwd of
hijzelf voorbeelden heeft, aangezien hij aangeeft dat hij maar minieme verschillen ziet. En als het er zoveel zijn, zal dat toch wel makkelijk zijn.
Bedankt trouwens, jij geeft een heel goed voorbeeld wat mijn punt van de reviews onderstreept, namelijk Goodfellas. Die reviewer van blu-ray.com geeft een 1 (!) voor de beeldkwaliteit van de 4K, terwijl het een hele duidelijke upgrade is van de blu-ray. Die kan je toch niet serieus meer nemen? Juist met zo'n donkere film als Goodfellas is het erg belangrijk welke setup je hebt én dat je instellingen goed staan. Bluray.com reviews op 4K gebied: je hebt er weinig aan.
Van Oblivion kan ik mij niet voorstellen dat je geen profijt hebt van HDR, die lijkt toch wel erg duidelijk. Hierbij is de kwestie dat sommige details iets verloren gaan.
Nogmaals: ik was dus op zoek naar voorbeelden die Marcel (of jij) dan zelf hebben gezien. En dan is zo'n opmerking dat ik dan zelf maar moet gaan zoeken zinloos; ik kan niet ruiken wat jullie gezien hebben
.
Hier zal dus wel niets uitkomen, omdat jullie er, ondanks dat het er heel veel zijn, nog niet veel hebben kunnen oplepelen, maar goed, dan laten we het maar zo en gaan we vrolijk verder.