Het Corona discussie-topic
Helaas is er tijdens het verplaatsen van de berichten uit het James Bond-topic naar dit topic wat mis gegaan en zijn er wat berichten verdwenen. Gelukkig is de inhoud wel behouden gebleven en deze kun je hieronder terugvinden.
Excuus voor het ongemak...
Gisteren, 19:15#1
Bizar inderdaad, nog niets van Pathé gehoord over het kaartje dat ik in de voorverkoop had gekocht.gepost door theThinWhiteDuke
Uitgesteld tot november
https://twitter.com/007/status/1235248760260874241?s=19
Reden zou corona zijn (in de film draait het blijkbaar ook een virus)
Vind het persoonlijk van de zotte om dit te doen.
??????????
Gisteren, 19:31#2
Johan1967
Heeft te maken met het feit dat men verwacht dat niet veel mensen naar de bioscoop zullen gaan = tegenvallende opbrengst. In bijvoorbeeld Italië, Zuid-Korea, China en Japan zijn alle bioscopen vooralsnog gesloten.
Laatst bijgewerkt door Johan1967; Gisteren om 19:36.
Gisteren, 19:42#3
Rogier Burghout
Niet alleen, ook het internationale promotieschema van cast en crew. De producenten wil hen niet onnodig blootstellen in risicovolle gebieden. Lijkt me meer dan logisch.Heeft te maken met het feit dat men verwacht dat niet veel mensen naar de bioscoop zullen gaan = tegenvallende opbrengst. In bijvoorbeeld Italië, Zuid-Korea, China en Japan zijn alle bioscopen vooralsnog gesloten.
Gisteren, 23:01#4
jeroeni
Nou ja dat is toch begrijpelijk.Persoonlijk vind ik dat er zelfs een compleet reisverbod moet komen voor iedereen die vakantie wil vieren in een ander land.gepost door theThinWhiteDuke
Uitgesteld tot november
https://twitter.com/007/status/1235248760260874241?s=19
Reden zou corona zijn (in de film draait het blijkbaar ook een virus)
Vind het persoonlijk van de zotte om dit te doen.
Heb enkele jaren gelden ook een paar dagen wegens tuberculose in quarantaine gelegen en dat is geen leuke ervaring kan ik je vertellen.
My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]
Vandaag, 07:53#5
theThinWhiteDuke
Ook voor iedereen die voor het werk naar een ander land moet? En de personen die bij een grens wonen?Oorspronkelijk gepost door jeroeni
Nou ja dat is toch begrijpelijk.Persoonlijk vind ik dat er zelfs een compleet reisverbod moet komen voor iedereen die vakantie wil vieren in een ander land.
Heb enkele jaren gelden ook een paar dagen wegens tuberculose in quarantaine gelegen en dat is geen leuke ervaring kan ik je vertellen.
Zo'n verbod zal er gelukkig niet komen.
(of het moet zijn dat je enkel en alleen op besmette personen doelt; dan heb je zeker een punt)
Vandaag, 08:18#6
jeroeni
Mijn punt is meer dat je het niet op moet gaan zoeken als het niet hoeft.Voorkomen is beter dan genezen.Oospronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
Ook voor iedereen die voor het werk naar een ander land moet? En de personen die bij een grens wonen?
Zo'n verbod zal er gelukkig niet komen.
(of het moet zijn dat je enkel en alleen op besmette personen doelt; dan heb je zeker een punt)
Zet duidelijk in mijn post dat als er mensen zijn die voor de lol naar een ander land willen.
Ook hier gaat het rap:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...h-en-eindhoven
Laatst bijgewerkt door jeroeni; Vandaag om 08:28.
My game equipment: Samsung UE43KS7500--Logitech Z623--XOX--Switch--PS4 Pro--HP Envy Phoenix 860-000nd/Film:Sony KD-55XG9505--Sony UBP-X800M2--Sony HT-ZF9[soundbar]
Vandaag, 08:26#7
Rogier Burghout
Compleet reisverbod, ook voor vakanties, is natuurlijk overdreven, behalve naar de gebieden die fungeren als brandhaarden natuurlijk. En dat in een groot deel van Italie en China momenteel. Vwb James Bond snap ik het, naast een gezondheidsrisico hangt er natuurlijk een gigantisch financieel (verzekering) en imagorisico aan. Stel je voor: Daniel Craig krijgt Corona gedurende een presstour. Die kan zn carrière wel gedag zeggen, en de producenten zijn bankroet want die worden tot over hun oren aangeklaagd natuurlijk. Dus van alle kanten is dit de meest logische stap. Vwb internationale sporttournooien, zoals Formule 1 en de Olympische Spelen, zie ik ook nog wel eea gebeuren. de OS houdt er nu al rekening mee dat het wordt uitgesteld tot eind 2020.
Vandaag, 09:18#8
martwout
De media moet eens stoppen met het overdreven melden van nieuwe gevallen. Dat zorgt voor onnodig hamsteren en paniek. Bij griep doen ze dat ook niet. Voorlopig zijn het er maar 38 waarvan 90% of door reis in Italië of familielid die het heeft of personeel die contact met patiënt had (wat ik al niet snap als iemand het heeft). En maar paar in ziekenhuis. Rest is mild. Als ze gewoon iedereen die nu nog uit Italië komt meteen thuis voor 2 weken opsluiten moet je het kunnen indammen. Uiteraard moet je nu niet afreizen naar brandhaarden (Italië en net over de grens van Z-Limburg) maar erbuiten is het contact nog beperkt. Het gaat nog niet over van wildvreemden op wildvreemden. Zeker gezien carnaval had die man uit Loon op Zand al voor 200 patiënten moeten hebben gezorgd. En dat is het niet.
Oorspronkelijk gepost door jeroeni
Ook hier gaat het rap:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...h-en-eindhoven
On-topic: wijs besluit. Ik denk dat de bioscopen het kaartje omzetten in tegoed voor dan.
Vandaag, 10:51#9
Werner
Aantal Coronadoden dit jaar: bijna 3000De media moet eens stoppen met het overdreven melden van nieuwe gevallen.
Aantal griepdoden dit jaar: 80.800
Cijfers van 4 dagen geleden. Zo zie je maar hoe de media iets kan opkloppen.
DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
Vandaag, 11:18#10
Rogier Burghout
Terecht dat er aandacht is. Lees hier maar eens het verschil tussen waarom er aandacht is voor Corona en niet voor griep:Aantal Coronadoden dit jaar: bijna 3000
https://nos.nl/artikel/2325546-waaro...oor-griep.html
Vandaag, 11:41#11
jeroeni
Het zijn wel feiten.Persoonlijk wil ik liever hier van op de hoogte blijven dan van de Hazes ellende.Aantal Coronadoden dit jaar: bijna 3000
Vandaag, 12:13#12
Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout
Terecht dat er aandacht is.
Het gaat niet om dat er aandacht is maar de mate waarop. M.i. teveel en te overdreven voor de hoeveelheid hier. Er zijn geen doden, paar in ziekenhuis geweest en de rest is mild. Moet je daarvoor extra nieuwsuitzendingen brengen? Zo wakker je onnodige angst aan.
Het zijn wel feiten.Persoonlijk wil ik liever hier van op de hoogte blijven dan van de Hazes ellende.
Mee eens.
Ik zal trouwens de discussie verder laten om de vervuiling hier kort te houden en weer over te gang naar de topic.
Vandaag, 12:29#13
jeroeni
Het gaat niet om dat er aandacht is maar de mate waarop. M.i. teveel en te overdreven voor de hoeveelheid hier. Er zijn geen doden, paar in ziekenhuis geweest en de rest is mild. Moet je daarvoor extra nieuwsuitzendingen brengen? Zo wakker je onnodige angst aan.
Je kan toch voor jezelf bepalen hoeveel tijd je aan deze media besteed.Bij dit virus weet nog niemand waar het eindstation is.
Vandaag, 12:37#14
Rogier Burghout
Geen doden??!! Dan heb je echt het nieuws gemist. Jij noemt het angst, ik noem het serieus nemen en waakzaamheid. Ik zou toch wat meer het nieuws volgen want je neemt het m.i. echt te licht op.Het gaat niet om dat er aandacht is maar de mate waarop. M.i. teveel en te overdreven voor de hoeveelheid hier. Er zijn geen doden, paar in ziekenhuis geweest en de rest is mild. Moet je daarvoor extra nieuwsuitzendingen brengen? Zo wakker je onnodige angst aan.
Vandaag, 12:44#15
martwout
Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout
In Nederland niet. Ik heb het puur over de hoeveelheid berichtgeving over de zaken in Nederland in verhouding met aantallen/oorzaak ervan. Dus niet over berichtgeving over Italië of China. Als daar net zoveel keer over wordt geschreven dan is dat terecht maar over Italië wordt nog minder bericht dan over de berichten hier.Geen doden??!! Dan heb je echt het nieuws gemist. Jij noemt het angst, ik noem het serieus nemen en waakzaamheid. Ik zou toch wat meer het nieuws volgen want je neemt het m.i. echt te licht op.
Vandaag, 12:59#16
Rogier Burghout
Dat is natuurlijk wel logisch, er wordt natuurlijk nu voornamelijk berichtgeving gemaakt over de situatie in Italie als dat van invloed is op de situatie hier. En dan nog valt het wel mee, want ik zag gisteren nog een heel item over de invloed op het toerisme in Rome, en dat is toch echt een lokaal onderwerp. Het onderwerp heeft nu eenmaal grote nieuwswaarde, en omdat het een virus is waarvoor nog geen genezing is en het onduidelijk is wat het op de lange termijn kan gaan betekenen, houdt men de ontwikkeling nauwlettend in de gaten. Achteraf is het altijd makkelijk praten dat de hoeveelheid teveel is geweest ten opzichte van de aantallen tot nu toe, maar als overheid kan je je dit natuurlijk niet permitteren. Vandaar dat ook vanuit hen veel de publiciteit wordt opgezocht met berichtgeving. Beter nu wat teveel dan te weinig, vind ik dan maar.Oorspronkelijk gepost door martwout
In Nederland niet. Ik heb het puur over de hoeveelheid berichtgeving over de zaken in Nederland in verhouding met aantallen/oorzaak ervan. Dus niet over berichtgeving over Italië of China. Als daar net zoveel keer over wordt geschreven dan is dat terecht maar over Italië wordt nog minder bericht dan over de berichten hier.
Vandaag, 13:19#17
Claudio Santulli
Het is nog maar een week een item in Nederland dus enigszins logisch dat het nieuws regeert, maar Nederlanders zijn vrij nuchter en wennen snel aan de situatie. Net als in de tijd dat aanslagen nieuws van de dag waren. Als snel was het de gewoonste zaak van de wereld en gaan we weer verder met de orde van de dag. En dan ben ik helemaal de nuchterheid zelf, want van ver weg op de tv naar bij mij letterlijk in de straat in Diemen. Hoe dichtbij kan het zijn..?
Toch dat de film uitgesteld gaat worden is nog maar een van de gevolgen die we gaan ondervinden van dit virus...
Vandaag, 13:33#18
jeroeni
De zomer blockbusters & de next-gen consoles gaan we op een later moment zien vermoed ik.
Hier in NL staat de tel nu op 82:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/05...maart-a3992743
Het gaat nu wel heel rap.
Laatst bijgewerkt door jeroeni; Vandaag om 16:14.