Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 121 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dune - Denis Villeneuve

    Blade Runner moet nog komen, maar nu is ook al bekend gemaakt dat Denis Villeneuve aan het roer komt te staan bij de remake van Dune. Als er één film is die een goede remake verdient, dan is het (voor mij) deze wel! En Villeneuve kan weinig fout doen op dit moment, dus de verwachtingen zijn meteen hoog gespannen. Nu maar hopen dat hij het verhaal echt recht kan doen. Gezien het feit dat het verhaal uit drie dikke pillen bestaat, zal dat nog niet meevallen. Zou daarom eigenlijk mooi zijn als ze, net zoals LOTR, 3 delen zouden uitbrengen, maar dat zie ik helaas nog niet zo snel gebeuren. Maar wie weet. Hoe dan ook, het is iets om naar uit te kijken!

    Bron: Filmtotaal
    Laatst aangepast door BigLebowski : 08-05-2019 om 16:06
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #2

    Standaard

    Inmiddels is er alweer wat meer bekend over casting e.d. en zijn de opnames in volle gang...



    release: 17 december 2020
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-02-2020 om 14:10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Kan niet snel genoeg 17 december zijn. Het logo is echt nice.

    4AC5D934-8F10-43AE-AB52-A4CE50D97089.jpg
    Laatst aangepast door tmvde : 30-01-2020 om 10:27

  4. #4

    Standaard

    Hier kijk ik ook erg naar uit.

  5. #5

    Standaard

    Ben ook benieuwd ! volgens de faq op https://www.imdb.com/title/tt1160419/faq?ref_=tt_faq_sm zou de eerste boek als materiaal voor 2 films dienen

  6. #6

    Standaard

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #7

    Standaard


    DUNE 2020 Denis Villeneuve Interview - Shanghai International Film Festival
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Zo'n overgewaardeerde regisseur. Zijn films zijn het allemaal net niet.

  9. #9

    Standaard

    Ik ben het niet met je eens maar dat kun je vinden natuurlijk Kun je ook uitleggen waarom je zijn films allemaal 'net niet' vindt en welke heb je allemaal gezien?

    P.S. Ik heb dat zelf een beetje met Christopher Nolan. Geen slechte regisseur, maar leunt wel erg sterk op dubbele plotwendingen. Té naar mijn idee. Na een tijdje worden ook die 'trucjes' voorspelbaar (met Dunkirk als uitzondering). Hij doet erg zijn best om intelligentere blockbusters te maken, en slaagt daar maar ten dele in als je het mij vraagt. Toch ben ik altijd wel weer nieuwsgierig als er een nieuwe film van hem uitkomt. Maar na het zien ervan kan ik niet ontkennen ook vaak weer een lichte vorm van teleurstelling te voelen. Dus hij is niet slecht, maar ook niet zo geweldig als velen hem vinden (imho). Villeneuve vind ik subtieler en gelaagder en beter met karakters en personages.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 10-08-2020 om 13:40
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Zo'n overgewaardeerde regisseur. Zijn films zijn het allemaal net niet.
    Ik moet de eerste fulm van hem die tegenvalt nog zien. Geweldige films, kijk ook erg uit naar Dune.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik ben het niet met je eens maar dat kun je vinden natuurlijk Kun je ook uitleggen waarom je zijn films allemaal 'net niet' vindt en welke heb je allemaal gezien?

    P.S. Ik heb dat zelf een beetje met Christopher Nolan. Geen slechte regisseur, maar leunt wel erg sterk op dubbele plotwendingen. Té naar mijn idee. Na een tijdje worden ook die 'trucjes' voorspelbaar (met Dunkirk als uitzondering). Hij doet erg zijn best om intelligentere blockbusters te maken, en slaagt daar maar ten dele in als je het mij vraagt. Toch ben ik altijd wel weer nieuwsgierig als er een nieuwe film van hem uitkomt. Maar na het zien ervan kan ik niet ontkennen ook vaak weer een lichte vorm van teleurstelling te voelen. Dus hij is niet slecht, maar ook niet zo geweldig als velen hem vinden (imho). Villeneuve vind ik subtieler en gelaagder en beter met karakters en personages.
    Prisoners, Enemy, Sicario, Arrival, Blade Runner 2049

    Villeneuve vind ik subtieler en gelaagder en beter met karakters en personages.
    Ik heb dus het tegenovergestelde. Villeneuve wil te veel uitleggen (Arrival), is te cliché (Prisoners, Sicario) en soms ook iets te pretentieus (Enemy, BR 2049). Ik vind Nolan veel beter wat betreft gelaagdheid van personages, vooral in zijn 'kleinere' films.

    Mensen doen alsof een film als Arrival of BR 2049 zo ontzettend gelaagd is, maar er wordt vooral gesold met je intelligentie, doordat Villeneuve je steeds een stap voor wil zijn. Arrival wordt geroemd om zijn diepe verhaal, maar is wat mij betreft echt een Jip en Janneke uitvoering van een hard sci-fi film.

    Hetzelfde geldt voor BR 2049, al is dat misschien ook te wijten aan Hampton Fancher. De hele zoektocht naar de waarheid wordt je zo ontzettend voorgekauwd, dat er geen enkele ruimte is voor eigen interpretatie. Misschien had Villeneuve daarom David Peoples mee moeten laten schrijven.

  12. #12

    Standaard

    Wow! Ik interpreteer me juist suf met Villeneuve! Hij stipt psychologische, filosofische en maatschappelijke dingen aan en roept daarmee alleen maar meer vragen bij mezelf op. Dat letterlijk uitleggen en voorkauwen in dialoogscènes zie ik dus meer bij Nolan. Interstellar en Inception vind ik daar de beste/ergste voorbeelden van.

    In mijn ogen gaat het bij Villeneuve ook niet alleen om het bovenliggende plot maar juist om wat er tussen de regels door nog meer gezegd of afgevraagd wordt. Plot doet er natuurlijk ook wel toe, maar dient vooral als kapstok voor iets anders. Daarom zie ik bijvoorbeeld het zoeken naar 'de waarheid' (en welke dan?) in Blade Runner 2046 niet zo in de absolute zin. Of Rick Deckard nou een replicant is of niet en of hij nou een kind heeft met Rachael of niet is allemaal goed en wel, maar allemaal geneuzel aan de oppervlakte wat mij betreft, oftewel bijzaak.

    Het steeds een stap voor willen zijn en sollen met je intelligentie zie ik ook niet zo. Voor mij stelt die film vooral vragen over AI en het verschil of de gelijkenis daarmee tov onze eigen intelligentie. Wat maakt ons anders dan AI of zijn we in essentie hetzelfde. Het roept bij mij van dit soort vragen op, maar beantwoordt ze niet expliciet. En dan heb ik het nog niet gehad over de religieuze verwijzingen, symbolen etc. Dat vergt studie op zichzelf. Arrival doet min of meer hetzelfde met taal en (mis)communicatie. Deed mij ook denken aan The Day The Earth Stood Still (1951). Prisoners laat ons volgens mij nadenken over vooroordelen en stelt het recht in eigen hand nemen hierbij centraal. Daar zijn stuk voor stuk een hoop vragen bij te stellen, als je zou willen. Je kunt daarmee zijn films zo eenvoudig of complex maken als je zelf wilt eigenlijk. Het is daarom eerder uitdagen van je intelligentie. Zo kijk ik er in elk geval tegenaan.

    Maar leuk om te lezen hoe jij ertegenaan kijkt en dat we het zo compleet tegenovergesteld kunnen zien. Ieder z'n ding zullen we dan maar zeggen
    Laatst aangepast door BigLebowski : 13-08-2020 om 22:33
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Ik ben fan van beide heren, van Villeneuve sinds Arrival. 30 augustus naar Tenet en kijk ook heel erg uit naar Dune.
    Ik wilde dan ook heel graag Incendies op blu-ray kopen, maar kon alleen nog de Plain Archive versie uit Korea vinden
    en om daar met verzending en belasting meer dan 50 euro voor te moeten aftikken hikte ik toch wel een beetje tegenaan.
    Maar een paar dagen geleden zag ik dat de UK uitgave weer te bestellen was bij Amazon UK en dat voor maar 5 pond,
    heb die dus meteen besteld. Ben zeer benieuwd.

  14. #14

    Standaard

    Blade Runner 2049 vond ik geweldig. Met name qua look en sfeer dus ik kijk wel uit naar Dune. Ik keek Sicario nog maar eens voor een 2e keer. Nog steeds een krappe voldoende wat mij betreft. Het sleept allemaal iets te veel voort met hier en daar een gedenkwaardige scene. Arrival vond ik echt verschrikkelijk. Prisoners vond ik ook geweldig, alhoewel die in mijn beleving net iets te lang duurde (153 minuten!). Enemy en Incendies heb ik nog niet gezien. Dus Villeneuve is voor mij nog een beetje hit and miss.

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    LOL 2x de trailer in dezelfde minuut gepost

  19. #19

    Standaard

    Mooie Pink Floyd link naar Jodorowsky's Dune in de trailer.
    Eclipse.

  20. #20

    Standaard

    Ik keek erg uit naar de trailer. Helaas kreeg ik nog geen wow-gevoel. De muziek in de trailer vind ik ook niet zo. Beetje soapy ook.

  21. #21

    Standaard

    Buiten dat het er goet uitziet kan ik er verder nog weinig van vinden.

  22. #22

    Standaard

    Het ziet er goed uit idd, maar dat is ook zo'n beetje het enige wat ik ervan kan zeggen. Dit soort space opera-achtige taferelen hebben we natuurlijk al vaker gezien, dus dat wow-gevoel ontbreekt. Misschien beleef je het anders als je fan bent van de boeken, maar die heb ik niet gelezen.

  23. #23

    Standaard

    Voor behind the scenes is de Q&A fantastisch:

    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  24. #24

    Standaard

    Ik heb ook nog geen wow-gevoel, maar heb er alle vertrouwen in. Trailers vertekenen steeds vaker heb ik de indruk. Dune moet het meer van verhaal dan van actie hebben, en dat is lastiger te verkopen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #25

    Standaard

    Ben zeer benieuwd. Ik zag gisteren trouwens op blu-ray.com dat Polytechnique op 7 december in de UK op blu-ray uit gaat komen.

    https://www.amazon.co.uk/dp/B08HBKJY44/

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •