Pagina 17 van 28 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 679 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    M.i. kan dat boek (gezien het gebrek aan dikte) onmogelijk beter zijn dan The Making of Dune (Ed Naha, 1984). Als je die niet hebt zou ik van hetgeen je bespaart op die luxere set aan dat boek besteden.
    Allemaal leuk en aardig, maar dat boek is alleen tweedehands tegen woekerprijzen te koop…
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #402

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Allemaal leuk en aardig, maar dat boek is alleen tweedehands tegen woekerprijzen te koop…
    Yikes. Even amazon en eBay gecheckt en de prijzen zitten tegen de 200 aan
    Ik heb er destijds -lang geleden- 15 of 20 voor betaald. Wist niet dat deze zo extreem omhoog is geschoten.

  3. #403

    Standaard

    wat een ellende met mijn 3 pakketjes die nog bij de inklaring liggen; in de app staan ze alle drie al bijna een week op "bezorgtijd nog niet bekend"; bij 1 krijg ik, als ik op de link klik, tot mijn verbazing te zien dat ik pakket niet heb opgehaald en wordt teruggestuurd.. bizarre is dat de kop melding "het bezorgmoment nog niet bekend" is, zie screenshots hieronder:


    Screenshot_20210720-190553_Samsung Internet.jpg Screenshot_20210720-190609_Samsung Internet.jpg

    meer mensen problemen met de levering van pakketten met inklaring of heb ik gewoon pech...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  4. #404

    Standaard

    Mijn Zavvi bestellingen laten ook op zich wachten, die zijn al 3 weken onderweg, al weet ik niet of ze ook bij de inklaring liggen (al waren ze net wat duurder dan €22,-). Ik heb geen T&T dus kan het niet checken in de PostNL app waar ze zijn. Binnenkort Zavvi maar eens een bericht sturen.

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Mijn Zavvi bestellingen laten ook op zich wachten, die zijn al 3 weken onderweg, al weet ik niet of ze ook bij de inklaring liggen (al waren ze net wat duurder dan €22,-). Ik heb geen T&T dus kan het niet checken in de PostNL app waar ze zijn. Binnenkort Zavvi maar eens een bericht sturen.
    Die €22-grens is nu niet meer relevant

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die €22-grens is nu niet meer relevant
    Het geldt bij elk bedrag?

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het geldt bij elk bedrag?
    Yup.

  8. #408

    Standaard

    het blijkt dat ze het bij de inklaring erg druk hebben, vandaar de zeer vertraagde levering van de pakketten (respons van postnl nadat ik een klacht had ingediend over de trage levering).

    Ik hoop dat postnl meer mensen heeft aangenomen om de enorme toename in inklaring aan te kunnen maar dat zal wel niet... verwacht een verhoging van de inklaringskosten in de loop van het jaar.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #409

    Standaard

    Dit is gewoon te zot voor woorden, maar het pakje van mijn vriendin zou bij normale omstandigheden al moeten geleverd zijn. Het was ontvangen bij Bpost op 12 juli, gisteren pas een aanvraag tot betalen van de douane, en als ze helemaal zot willen doen, kan het pakje bij de douane blijven liggen tot maar liefst 27 juli!!! Voor iets wat normaal binnen de 3 werkdagen kon worden geleverd vanuit de UK, duurt het nu dus minimum 2 weken. Ik wil niet weten hoe lang het gaat duren voor een zending vanuit Australië of de US. Enig voordeel, je krijgt via de Bpost app een foto te zien van je pakje. Je weet dus al in welke staat je pakje verkeerd.

  10. #410

    Standaard

    Ik heb net bij bpost een klacht ingediend voor een pakje dat ze na 1 juli hebben aangeboden, alhoewel ik zwart op wit bewijs heb dat het al op 15 juni de douane gepasseerd was zonder kosten. Gangsters zijn het!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    wat een ellende met mijn 3 pakketjes die nog bij de inklaring liggen; in de app staan ze alle drie al bijna een week op "bezorgtijd nog niet bekend"; bij 1 krijg ik, als ik op de link klik, tot mijn verbazing te zien dat ik pakket niet heb opgehaald en wordt teruggestuurd.. bizarre is dat de kop melding "het bezorgmoment nog niet bekend" is, zie screenshots hieronder:


    Screenshot_20210720-190553_Samsung Internet.jpg Screenshot_20210720-190609_Samsung Internet.jpg

    meer mensen problemen met de levering van pakketten met inklaring of heb ik gewoon pech...
    ja ik heb ook 2 van deze pakketten staan... allemaal erg onduidelijk
    Screenshot_20210721-153552_Chrome.jpg

  12. #412

    Standaard

    Ik hoop niet dat dit zo blijft, want die onzekerheid wanneer je pakketje komt en wat je aan extra kosten moet betalen spoort me niet echt aan om meer te bestellen in het VK.

  13. #413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik hoop niet dat dit zo blijft, want die onzekerheid wanneer je pakketje komt en wat je aan extra kosten moet betalen spoort me niet echt aan om meer te bestellen in het VK.
    Bestellen bij Amazon UK geeft geen enkel probleem. Pakjes lijken zelfs eerder aan te komen dan voor de Brexit.

  14. #414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Bestellen bij Amazon UK geeft geen enkel probleem. Pakjes lijken zelfs eerder aan te komen dan voor de Brexit.
    Hier ook, wat in stock is bij amazon.co.uk, meestal 4 dagen of sneller. Geen extra douane-kosten.

  15. #415

    Standaard

    Bestellen bij Zavvi niet zoveel zin meer. Leuke prijzen op de website, maar door inklaringskosten nauwelijks meer grappig....UltraHD schijf van Space Jam besteld voor 23.49 inclusief versturen, kwam door onze douane nog eens een inklaringstarief van 4 Euro overheen. Toch maar weer gewoon bij Amazon UK bestellen, weet je in elk geval meteen waar je aan toe bent qua kosten, en hoef je ook geen weken te wachten wil je bestelling eens afgeleverd worden....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  16. #416

    Standaard

    Heel die douanehervorming gaat nog de doodsteek worden voor Zavvi. Mark my words.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Heel die douanehervorming gaat nog de doodsteek worden voor Zavvi. Mark my words.
    Van wel meer Britse bedrijven denk ik

  18. #418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Van wel meer Britse bedrijven denk ik
    Amazon.co.uk zal wel standhouden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #419

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Bestellen bij Zavvi niet zoveel zin meer. Leuke prijzen op de website, maar door inklaringskosten nauwelijks meer grappig....UltraHD schijf van Space Jam besteld voor 23.49 inclusief versturen, kwam door onze douane nog eens een inklaringstarief van 4 Euro overheen. Toch maar weer gewoon bij Amazon UK bestellen, weet je in elk geval meteen waar je aan toe bent qua kosten, en hoef je ook geen weken te wachten wil je bestelling eens afgeleverd worden....
    Wat ik niet begrijp uit je verhaal: je hebt het over 4 euro inklaringskosten, maar dat is alleen van toepassing als er door de webshop geen (Nederlandse / Belgische) BTW ingehouden is. Dus naast de inklaringskosten krijg je toch altijd nog een bepaald bedrag aan BTW dat je moet voldoen. Het is: óf niets bijbetalen (als de webshop de BTW al geïnd heeft) óf BTW én inklaringskosten betalen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #420

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Van wel meer Britse bedrijven denk ik
    Het is/wordt lastiger/ongemakkelijker voor EU-ingezetenen, maar dat is denk ik niet hun grootste afzetmarkt, lijkt me. Of ze daar wakker van liggen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik kreeg gisteren dit bericht van een UK artist store (Bright Light Bright Light, had daar een limited vinyl besteld)



    Niet eens langs de douane gekomen omdat ze hun paperwork niet in orde hadden denk ik. Ik had bewust gewacht met bestellen tot na 1 juli (was meer dan €22). Ben benieuwd.
    Het lijkt toch iets van Zavvi en andere webstores zelf te zijn die hun zaakjes niet op orde hebben, want mijn UK artist store heeft het pakje opnieuw vanuit de UK verstuurd afgelopen dinsdag nadat ze het paperwork op orde hebben gemaakt en dat is vandaag zonder kosten met DHL aan de deur afgeleverd.

  22. #422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het is/wordt lastiger/ongemakkelijker voor EU-ingezetenen, maar dat is denk ik niet hun grootste afzetmarkt, lijkt me. Of ze daar wakker van liggen?
    Nou er wonen 446 miljoen mensen in de EU tegenover 66 miljoen in de UK, dus dat zal zeker hun grootste afzetmarkt zijn. Ze hebben ook niet voor niets .nl, .es, en .de stores (en Franse, Zweedse en nog een paar geloof ik)
    Laatst aangepast door Oakey : 22-07-2021 om 18:44

  23. #423

    Standaard

    Hier heeft Zavvi toegezegd de inklaringskosten terug te betalen, de btw moeten we wel betalen. Op zich fair, alleen wel vervelend dat je er eerst achteraan moet...

  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp uit je verhaal: je hebt het over 4 euro inklaringskosten, maar dat is alleen van toepassing als er door de webshop geen (Nederlandse / Belgische) BTW ingehouden is. Dus naast de inklaringskosten krijg je toch altijd nog een bepaald bedrag aan BTW dat je moet voldoen. Het is: óf niets bijbetalen (als de webshop de BTW al geïnd heeft) óf BTW én inklaringskosten betalen.
    dit is inderdaad apart, heb zelf ook 2 pakketten bij inklaring liggen (ik denk ook van Zavvi) waar ik €4 inklaringskosten moet betalen; ik weet van 1 pakket dat er een bedrag van €0 euro op staat dus 21% x €0 = €0 , van die andere weet ik niet wat het is; pakketten liggen al een week bij inklaring, kan niet online de kosten betalen (en zie ook geen factuur gegevens) maar blijkt erg druk te zijn bij inklaring.

    voor zover ik weet staat er op een pakket van Zavvi altijd een Guernsey afkomst (via de postage paid stempel); echter staat er vaak bij de douane gegevens als country of origin NL dus dan mag je verwachten dat je geen BTW hoeft te betalen.

    Ik had een theorie: Ik kan me voorstellen dat bij aankomst van een pakket men eerst de Guernsey stempel ziet en dus gaat het pakket naar inklaring; daar zien ze echter dat country of origin NL is en er dus geen BTW betaald hoeft te worden maar omdat het wel via inklaring is gegaan moet je wel die €4 betalen.

    Helaas kan die theorie overboord, vandaag een pakket opgehaald na inklaring en op het etiket staat country of origin NL.... bizarre is wel dat ik 9 % BTW moest betalen terwijl er toch echt blu-ray op de factuur staat.

    Heel verwarrend allemaal, heb toch maar weer enkele bestellingen bij Zavvi gedaan (Zavvi exclusive uitgaves) en kijk wel hoe het loopt, in kan leven met BTW en €4 inklaringskosten
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp uit je verhaal: je hebt het over 4 euro inklaringskosten, maar dat is alleen van toepassing als er door de webshop geen (Nederlandse / Belgische) BTW ingehouden is. Dus naast de inklaringskosten krijg je toch altijd nog een bepaald bedrag aan BTW dat je moet voldoen. Het is: óf niets bijbetalen (als de webshop de BTW al geïnd heeft) óf BTW én inklaringskosten betalen.
    Volgens mij kan je nog steeds alleen inklaringskosten hebben als de webshop de BTW al heeft geïnd.

Pagina 17 van 28 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •