Oorspronkelijk gepost door
rogue
F9 3/10
Wat een teleurstelling.
En dan heb ik al altijd lage verwachtingen van de Fast & Furious reeks. Dwayne Johnson wordt enorm gemist, zonder hem is het een heel stuk minder. John Cena die een soort van vervanger zou kunnen zijn, is gewoon geen goede acteur, zelfs geen middelmatige. Op zich misstaat hij dan niet in een filmreeks die natuurlijk niet bekend staat om zijn verzameling van goede acteurs, maar als je dan zelfs negatief opvalt....
En dan nog kijk ik liever naar 10 John Cenas dan naar Tyrese Gibson, die, zoals in de voorgaande films, zo verschrikkelijk irritant (denk aan niveau Martin Lawrence) is dat elke scene met hem een beproeving voor mij is. Heeft iemand ooit een fout gemaakt en hem verteld dat hij grappig is? Het is onbegrijpelijk waarom hij er nog in zit, wat een verschrikking. Vin Diesel en Michelle Rodriguez doen wat je van hen verwacht: ze hebben ieder 3 soorten blikken in hun acteursarsenaal en die worden om de beurt opgezet. Dat doen ze al hun hele carrière, daar verwacht ik niet meer van.
De actie was natuurlijk altijd al overdreven en dat weten ze nu zelfs nog te overtreffen, op zich knap. Het verhaal is nog ongeloofwaardiger, dat de enorme
familieman Dom (en Mia) opeens een broer heeft waar hij niemand ooit over verteld heeft. Tuurlijk.
Het is oneerlijk dat zo'n matige filmreeks zoveel geld verdiend heeft, maar dat is mijn subjectieve mening
. Volgens mij nog twee films, dan ben ik er vanaf. En voordat iemand het opmerkt: nee, ik hoef ze niet te kijken, maar ik ben niet alleen thuis, dus je maak af en toe een offer
.