Ik kijk met een Sony 55A89 4K Smart Android OLED TV
Toegevoegd op Apple TV +:
Cherry (2021)
Thriller / Misdaad / Drama
Cherry heeft geen grote dromen en sluit zich als arts aan bij het leger. Hij keert vanuit Irak terug naar de Verenigde Staten met een posttraumatische stressstoornis. Hij raakt verslaafd aan drugs en geraakt in de schulden. Om deze af te betalen beslist hij banken te overvallen.
Trailer:
https://www.imdb.com/title/tt9130508
IMDb 6,3 :
https://www.imdb.com/title/tt9130508
Kijk op Apple TV +:
https://tv.apple.com/nl/movie/cherry...d=tvs.sbd.4000
The Elephant Queen
Geweldige natuurfilm op Apple+
Documentaire over olifanten, waaronder de jonge Mimi en de al iets oudere Wewe. Verder is er Athena, een moederolifant die er alles aan doet om de rest van de kudde te beschermen als ze gedwongen worden hun waterbron te verlaten. Vervolgens gaat de kudde op de savanne op zoek naar een nieuwe waterbron.
https://tv.apple.com/nl/movie/the-el...njtwiuuemjfbvq
Ik lees goede verhalen over Foundation, nu nieuw op Apple TV. Ben dus wel benieuwd.
Heb nog steeds een proefabonnement op Apple TV, maar Apple TV+ app was op Philips-tv's nooit beschikbaar (ik heb de Philips 65OLED803/12).
Nu kwam ik dit bericht tegen dat de Apple TV app op Philips TV (zowel nieuwe als oude modellen) nu ook ondersteund wordt sinds juli: https://hifi.nl/artikel/30088/Apple-...ndroid-TV.html
Meteen geprobeerd, maar helaas, noch in de Play Store noch in de Philips TV collectie zie ik die Apple TV app staan. Heb alles geüpdate wat te updaten is aan die tv, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Iemand hier tips? Alvast dank!
NB: Andere workarounds werken onvoldoende (van laptop via Google Chrome browser inloggen op appletv.com en dan casten naar TV geeft schokkend beeld) of niet (streamen vanaf mobiel Apple device via Airplay werkt niet bij de Apple TV app, omdat dit is geblokkeerd door Apple).
Laatst aangepast door Oakey : 26-09-2021 om 18:04
Heb je daar een link van?
Heb ook maar eens contact opgenomen met de helpdesk van Philips. Ben benieuwd.
Bij Apple; https://support.apple.com/en-us/HT208083
Dit moet je even toelichten. Ik zie daar nergens de Apple TV app tussen staan, noch enige referentie naar Philips Tv's.
Deze link gaat over andere apps die je (blijkbaar) vanuit de AppleTV app kunt bedienen. Waarom je dat zou willen is me niet duidelijk (ik denk dat dit gaat over Apple TV als kastje, dat is niet wat ik bedoel).
Ik heb antwoord op mijn vraag aan Philips gekregen:
Klinkt hoopvol, behalve dat 'weer', want de app is er nooit geweest voor Philips-tv's, maar mogelijk is deze tijdelijk wel uitgerold geweest (dat heb ik dan gemist).Oorspronkelijk gepost door Philips Customer Service
Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)
LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, Panasonic DP-UB9004
Authentic Cinema, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K
Je kan het beste eerst itunes op je laptop installeren en een account aanmaken. Daarna kun je daar films kopen of huren. In de app kun je kijken en daarna ook kopen/huren.
Trouwens vaak zijn er acties van 15% extra tegoed bij ah, trekpleister, kruidvat. Deze wordt bij gehouden op een site.
Nu bij ahonline
Laatst aangepast door Mark van L. : 16-11-2021 om 06:46
Bedankt voor de uitleg Mark!
Eerste indrukken:
- beeld is indrukwekkend, veel Dolby Vision
- mager aanbod qua films, wel aardige series zoals het enorm goede The Morning Show.
Kijk het nog een weekje aan. Iets houdt mij tegen om een film niet fysiek te kopen, misschien komt dat nog, maar voorlopig eerst maar van appletv zelf kijken.
Ik vind de series kwalitatief zeer goed. Beter dan veel meuk op netflix, uitzonderingen ozark, strangest things, breaking bad.... Kreeg op bij mijn apple tv 4k, 1 jaar gratis apple+. Ik koop toch regelmatig films. Meestal degene voor 3,99 in 4k, en bij voorkeur die niet op disc te koop zijn.
Laatst aangepast door Mark van L. : 16-11-2021 om 21:55
Het leuke met Apple TV plus is dat je deze eenvoudig uit en aan kan zetten. Het abonnement kun je tijdelijk stopzetten als je niks meer te zien hebt en weer aanzetten als er wel iets te zien.
Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
(2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon
Wat ik gezien heb
Mijn collectie
Dit kan ook zijn de andere aanbieders, maar apple maakt dit wel heel makkelijk, in de App Store onder account.
Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
(2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon
Wat ik gezien heb
Mijn collectie
Nog een tip voor Rogue, maak een Brits account aan (via nieuw e-mailadres. Dan wordt films kopen via iTunes pas echt interessant .
Even wat popsts verplaatst naar het juiste topic
Betere prijzen (meestal) en meer keuze, o.a. titels van Arrow voor lagere prijzen dan de Blu-ray/4K Blu-ray alternatieven (vorige week bijv. de iTunes versie van The Hills Have Eyes voor £2,99 gekocht die 4K Dolby Vision is).
Ik heb geen sjoege van VPN, maar als je zonder een apart e-mailadres je NL account wisselt naar bijvoorbeeld een Brits account, dan ben je je NL account kwijt. Omzetten kan blijkbaar maar 1 keer per account (zover ik heb begrepen). Vandaar dat ik 2 accounts/e-mailadressen gebruik.
Bedankt voor je antwoord! Denk niet ik dat snel ga doen, maar dan weet ik dat het bestaat.
Nou, de Apple TV app verscheen opeens in de Play store op mijn Philips 65OLED803, dus was helemaal blij. Installeren ging vlot, maar na opstarten kwam na het Apple TV logo de volgende melding:
Tja, dat is natuurlijk niet iets dat ik zelf kan doen (alle software op de TV is up to date en zou Android 8 moeten zijn)
Kortom waardeloos. Apple is ook de enige aanbieder waarvan de app niet werkt. Alle andere streamingsdiensten werken probleemloos. Ik zal Philips helpdesk weer eens mailen, verwacht er weinig van.
Of zie ik hier iets over het hoofd en gaat dit niet over de Androidversie van de TV?