Ik heb ze op facebook aangesproken, maar nog geen reactie gekregen.
Maar ja, die discs zijn in de periode 2008-2010 uitgegeven, dus ik verwacht er niet veel van. Gewoon pech gehad.
De vervangende blu-ray (UK versie) van Arrietty is binnen. Nu Transsiberian nog.
'Gewoon pech': als enkel jouw disc niet meer werkt.
Deze discs werken bij niemand meer!
Dat is geen pech, maar schandalig van hun kant!
Als je Transsiberian wil bekijken met nl ondertitels, ben je al verplicht een abonnement te nemen op Sooner. Want op iTunes vertikken ze het om de film te plaatsen.
Ik vermoed dat Paradiso deel uitmaakt van Sooner?
Bij mij doet Arrietty (NL-uitgave) het op beide UHD-spelers (Panasonic en Oppo) ook niet meer, hoewel aan het schijfje uiterlijk helemaal niets vreemds te zien is. Daarom ook maar in de UK voor weinig geld (£ 7.81) een vervangend exemplaar besteld. Wel balen, want dit hoort normaal gesproken niet te gebeuren.
TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max
Ik heb even gekeken bij mijn defecte bluray-discs (Baader Meinhof, Kylie X en a-ha Final Concert), maar daar staan geen IFTI-codes op. Alleen die streepjescodes zoals je die ook op de ring in jouw foto ziet, met (denk ik) een lang cijfer-nummer dat daarmee correspondeert. In de binnenring (waar op jouw foto de mouldcode staat) staat sowieso helemaal niets. Dit alles aan de achterkant (leesbare kant) van de disc, want de voorkant heeft een discvullende foto bijna tot aan het gat.
a-ha is van Universal, Kylie van Freemantle Music en Baader M. van Constantin.
Ik heb zowaar een reactie gekregen op mijn bericht op facebook!
Hoi Pastichio Rocker,
Wat vervelend! De dvd’s en blu-ray's van Paradiso Films lopen via het bedrijf Remain in Light. Zou je je klachten kunnen mailen aan Ive Verhaegen? Hij kan je zeggen of dit een bekend probleem is of wat de oplossing kan zijn. Hij is te bereiken via: ive@remaininlight.be Excuses voor de late reactie, onze Messenger wordt wat minder gecheckt dan bijvoorbeeld mail. Maar hopelijk kom je nu verder.
Gr, Charlotte
Van het weekend maar eens een mail sturen aan Ive van Remain in Light.
Bedankt, ik ga dit weekend ook een berichtje sturen.
Ja, dat zou niet moeten gebeuren, maar het productieproces van blu-rays was in de begintijd ('06-'10) nog niet zo stabiel als nu. Zo had een bekend en vertrouwd boutique label als Criterion ook een 20-tal discs die het opeens niet meer deden, of die last hadden van het zogenaamde 'bronzing effect'.
Sooner ken ik niet, maar ik heb al een vervangende disc van Amazon.de gehaald.
Bij mij spelen Eden Log en Midnight in Paris niet af.
Nog wel interessant om te vermelden wat het jaar van uitgifte was. Lijkt inderdaad vooral tot 2010 een probleem te zijn:
- Baader Meinhof 2008
- Kylie X 2009
- A-ga Final concert 2010
Baader Meinhof pas nog gekeken:doet het bij mij nog.
Ook een aantal blu-ray getest.
Doen het bij mij ook niet meer:
Transsiberian
Defiance
Doen het bij mij wel:
Baader Meinhof
Seraphim Falls
Planet Terror Steelbook
Eentje die volgens mij nog niet langs geweest is doet het niet meer: Fair Game met Sean Penn en Naomi Watts (2010 van Entertainment One).
Laatst aangepast door Seus : 10-01-2022 om 13:35 Reden: titels toegevoegd
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60
355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.
UHD: 17 BD: 698 DVD: 335