Pagina 304 van 330 EersteEerste ... 204254294300301302303304305306307308314 ... LaatsteLaatste
De resultaten 7.576 tot 7.600 van 8243 worden weergegeven.
  1. #7576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Hij heet Ghostbusters Legacy in sommige landen :

    https://www.amazon.de/-/en/Carrie-Co...vd%2C79&sr=1-2
    Bedankt voor de info

  2. #7577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Venom LTBC 4K kan ik vinden op amazon.de, maar ghostbusters 4K (nog) geen duitse release ?
    Heet Ghostbusters Legacy in het Duits, logisch toch?!?

    https://www.amazon.de/Ghostbusters-A...A3JWKAKR8XB7XF

    Zoekfunctie op blu-ray.com werkt altijd goed.

    Oeps, zag na mijn post pas dat er al antwoord was gegeven
    Laatst aangepast door tmvde : 02-02-2022 om 20:02

  3. #7578

    Standaard

    Is het echt al voor 100 % zeker dat "Spider-Man: No Way Home" niet op blu-ray verschijnt bij ons ? Ik heb van de vorige 2 delen de Steelbooks en ik zal het ontzettend tof vinden als ze toch bij ons een Steelbook van de laatste film uit brengen. Dan is het meer 1 geheel . Ik heb gezien dat Zavvi hem verkoopt maar daar is hij helaas al uitverkocht en op amazon.fr kan ik er niet uit opmaken of hij Engels gesproken en Nederlands ondertiteld is. Wat doen Sony ons toch aan

  4. #7579

    Standaard

    Ik ben bang dat er voorlopig geen enkele Sony titel in Nederland op (4K) Blu-Ray zal verschijnen omdat er momenteel geen distributiekantoor van Sony is in Nederland.
    Alleen op iTunes kan je Sony titels kopen maar dat is voor ons fysieke media liefhebbers geen optie dus het word dan importeren.

    Aangezien de titel nog nergens officieel is aangekondigd zijn er ook nog geen specificaties beschikbaar van de discs.
    Ik verwacht dat eind deze maand of begin Maart anders zal zijn voor alle internationale releases.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  5. #7580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maurice1982 Bekijk bericht
    Wat doen Sony ons toch aan
    Zoals ik in een ander topic al zei: Sony is compleet de pedalen kwijt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #7581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maurice1982 Bekijk bericht
    Wat doen Sony ons toch aan
    Dit hebben we deels onszelf aangedaan. Door maar voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten hebben we veelal de Nederlandse releases links laten liggen door maar te importeren voor een lagere prijs, niet realiserende dat dit invloed heeft op de verkoopcijfers van de Nederlandse uitgaven waardoor de Nederlandse distributeurs hebben geconcludeerd dat een uitgave in Nederland niet langer rendabel is. Dus als je met een vinger nar een ander wijst wijzen er onbewust drie naar jezelf. Dus men moet nu niet gaan zitten zeuren en gewoon blijven importeren, zoals men daarvoor ook al deed. En ik verbaas me over het feit dat men verbaasd is over deze ontwikkeling, in deze markt...

  7. #7582

    Standaard

    Nog een geluk dat de Duitse editie nl-ondertitels heeft (ook bij Peter Rabbit 2).

    Dat is dan toch een teken van goede wil, wat niet van Disney kan gezegd worden.

  8. #7583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Zoals ik in een ander topic al zei: Sony is compleet de pedalen kwijt.
    Dat valt wel mee, we krijgen nu eens keihard een spiegel voorgeschoteld van ons eigen aankoopgedrag. Ik vind deze ontwikkeling niet vreemd. Ongewenst? Dat zeker, maar je heeft toch wel onder een steen geleefd als je dit niet zag aankomen.

  9. #7584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit hebben we deels onszelf aangedaan. Door maar voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten hebben we veelal de Nederlandse releases links laten liggen door maar te importeren voor een lagere prijs, niet realiserende dat dit invloed heeft op de verkoopcijfers van de Nederlandse uitgaven waardoor de Nederlandse distributeurs hebben geconcludeerd dat een uitgave in Nederland niet langer rendabel is. Dus als je met een vinger nar een ander wijst wijzen er onbewust drie naar jezelf. Dus men moet nu niet gaan zitten zeuren en gewoon blijven importeren, zoals men daarvoor ook al deed. En ik verbaas me over het feit dat men verbaasd is over deze ontwikkeling, in deze markt...
    Die redenering kan natuurlijk ook de andere kant op. Het is raar dat hier (mogelijk vanwege het lage aantal (web)winkels) en weinig concurrentie de prijzen zoveel hoger zijn, dan in het buitenland. Terwijl het in principe om dezelfde uitgaves gaat.

  10. #7585

    Standaard

    Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen het import gedrag van de die hard verzamelaars in Nederland.
    Wat zeker ook meespeelt is dat het gewoon veel makkelijker is om digitaal alles uit te brengen dan op fysieke media aangezien je dan de kosten van productie, distributie en opslag niet meer hebt.
    Daarnaast zijn de prijzen in Nederland nu niet bepaald gedaald van 4k discs, eerder duurder geworden terwijl dat in vrijwel alle andere landen andersom is.
    Waarom dan een fysiek product kopen als ze voor ongeveer 10-17 euro de iTunes versie kunnen kopen in 4k met Dolby Vision/Atmos ?! Dat doen de meeste mensen niet meer, die tijd ligt al lang achter ons.

    Wij behoren tot een uitstervend ras dat graag iets fysiek wil bezitten en het beste eisen van beeld en geluid......de massa boeit dat totaal niet.
    Ik ga ook niet heilig doen, ik importeer alles uit het buitenland (vaak de US) omdat het A goedkoper is en B er een beter product te krijgen is en C omdat sommige titels hier gewoon niet uit gaan komen.
    De toekomst is dat alles digitaal zal gaan lopen dan wel via streaming of digitale aankopen en ik denk dat Sony daarom geen fysieke media in Nederland meer wil verkopen en inzet op digitale distributie....win win voor hen want het is makkelijk en levert meer op.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  11. #7586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit hebben we deels onszelf aangedaan. Door maar voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten hebben we veelal de Nederlandse releases links laten liggen door maar te importeren voor een lagere prijs, niet realiserende dat dit invloed heeft op de verkoopcijfers van de Nederlandse uitgaven waardoor de Nederlandse distributeurs hebben geconcludeerd dat een uitgave in Nederland niet langer rendabel is. Dus als je met een vinger nar een ander wijst wijzen er onbewust drie naar jezelf. Dus men moet nu niet gaan zitten zeuren en gewoon blijven importeren, zoals men daarvoor ook al deed. En ik verbaas me over het feit dat men verbaasd is over deze ontwikkeling, in deze markt...
    Ik realiseer me al jaren dat importeren gevolgen heeft op verkopen in Nederland. Daarom heb ik ook altijd vooral NL uitgaves gekocht. Ik vind het best naïef als mensen importeren zonder dit te realiseren.
    The future is Blu

  12. #7587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit hebben we deels onszelf aangedaan. Door maar voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten hebben we veelal de Nederlandse releases links laten liggen door maar te importeren voor een lagere prijs, niet realiserende dat dit invloed heeft op de verkoopcijfers van de Nederlandse uitgaven waardoor de Nederlandse distributeurs hebben geconcludeerd dat een uitgave in Nederland niet langer rendabel is. Dus als je met een vinger nar een ander wijst wijzen er onbewust drie naar jezelf. Dus men moet nu niet gaan zitten zeuren en gewoon blijven importeren, zoals men daarvoor ook al deed. En ik verbaas me over het feit dat men verbaasd is over deze ontwikkeling, in deze markt...
    Dat is wel een beetje kip-ei verhaal. Want waarom gaat men importeren? Vanwege redenen als bijvoorbeeld de (soms belachelijke) hoge prijzen hier, de veel latere verschijningsdatum en een mindere uitgave (denk aan het geluidsspoor, extra's etc.). Als de prijzen, verschijningsdatum en inhoud gelijk zouden zijn, zou men veel minder importeren. Daarnaast zijn er vele films die niet eens aangeboden worden in Nederland, denk aan de UHD's van de MCU die hier op een enkel geval gewoon niet eens uitkomen. Idem voor zo'n hele grote release als de originele Star Wars trilogie. Dus die importdrang komt ergens vandaan.


    Ik ben dus niet verbaasd over deze ontwikkeling. En eerlijk gezegd heb ik er gelukkig ook geen last meer van; bij ons hebben ze nu allemaal de leeftijd (jongste is 12) dat ze goed in staat zijn om Engelse ondertiteling te volgen, dus voor mij maakt het niet meer uit. Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer Nederlandse releases koop hoor, maar de behoefte aan NL subs is nu helemaal verdwenen.

  13. #7588

    Standaard

    Digitaal worden we ook niet bepaald verwend.

    Veel catalogustitels worden hier niet geupdate naar 4K.

    Bij lokale distributeurs was er altijd het excuus dat productie 4K en BR schijfjes duurder waren + dat meeste mensen enkel een ouderwetse dvd-speler hebben.

    Bij digitaal heb je dat probleem niet, aangezien 4K dan automatisch gedownscaled is naar Full HD en HD.

    En toch vertikken ze het om bij ons meestal de 4K-versie 'Digitaal' uit te brengen. Ook als deze beschikbaar is. Vaak vragen ze voor de standaard hd wel de prijs van een 4K release.

  14. #7589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Die redenering kan natuurlijk ook de andere kant op. Het is raar dat hier (mogelijk vanwege het lage aantal (web)winkels) en weinig concurrentie de prijzen zoveel hoger zijn, dan in het buitenland. Terwijl het in principe om dezelfde uitgaves gaat.
    Tja, dat is puur een rekenplaatje. Wij zijn een klein land met een potentieel klein afzetgebied en potentiele kopers. Dan is de kostprijs per verkocht product (als het al verkocht wordt) natuurlijk een stuk groter dan in andere landen. Dus wat dat betreft werkt die redenering niet helemaal de andere kant op.

  15. #7590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen het import gedrag van de die hard verzamelaars in Nederland.
    Wat zeker ook meespeelt is dat het gewoon veel makkelijker is om digitaal alles uit te brengen dan op fysieke media aangezien je dan de kosten van productie, distributie en opslag niet meer hebt.
    Daarnaast zijn de prijzen in Nederland nu niet bepaald gedaald van 4k discs, eerder duurder geworden terwijl dat in vrijwel alle andere landen andersom is.
    Waarom dan een fysiek product kopen als ze voor ongeveer 10-17 euro de iTunes versie kunnen kopen in 4k met Dolby Vision/Atmos ?! Dat doen de meeste mensen niet meer, die tijd ligt al lang achter ons.

    Wij behoren tot een uitstervend ras dat graag iets fysiek wil bezitten en het beste eisen van beeld en geluid......de massa boeit dat totaal niet.
    Ik ga ook niet heilig doen, ik importeer alles uit het buitenland (vaak de US) omdat het A goedkoper is en B er een beter product te krijgen is en C omdat sommige titels hier gewoon niet uit gaan komen.
    De toekomst is dat alles digitaal zal gaan lopen dan wel via streaming of digitale aankopen en ik denk dat Sony daarom geen fysieke media in Nederland meer wil verkopen en inzet op digitale distributie....win win voor hen want het is makkelijk en levert meer op.
    Klopt hoor Quint, daarom zei ik ook deels Vwb het overige ben ik het met je eens, het potentieel afzetgebied is hier te klein om het goedkoop te kunnen maken, helaas.

  16. #7591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is wel een beetje kip-ei verhaal. Want waarom gaat men importeren? Vanwege redenen als bijvoorbeeld de (soms belachelijke) hoge prijzen hier, de veel latere verschijningsdatum en een mindere uitgave (denk aan het geluidsspoor, extra's etc.). Als de prijzen, verschijningsdatum en inhoud gelijk zouden zijn, zou men veel minder importeren. Daarnaast zijn er vele films die niet eens aangeboden worden in Nederland, denk aan de UHD's van de MCU die hier op een enkel geval gewoon niet eens uitkomen. Idem voor zo'n hele grote release als de originele Star Wars trilogie. Dus die importdrang komt ergens vandaan.

    Ik ben dus niet verbaasd over deze ontwikkeling. En eerlijk gezegd heb ik er gelukkig ook geen last meer van; bij ons hebben ze nu allemaal de leeftijd (jongste is 12) dat ze goed in staat zijn om Engelse ondertiteling te volgen, dus voor mij maakt het niet meer uit. Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer Nederlandse releases koop hoor, maar de behoefte aan NL subs is nu helemaal verdwenen.
    Klopt hoor, we zijn nou niet bepaald "verwend" met geweldige uitgaven, alhoewel er soms wel goede tussen zitten. Dus ik snap het ook wel, maar dan weer niet dan men verbaasd is over een beslissing van Sony. Ik bedoel, je kan wellicht al gaan uittekenen wat Warner hier in NL gaat doen na de komst van HBO Max in maart. Ze brengen nog best wat titels uit, maar ik vrees ook voor hun release-strategie.

  17. #7592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, dat is puur een rekenplaatje. Wij zijn een klein land met een potentieel klein afzetgebied en potentiele kopers. Dan is de kostprijs per verkocht product (als het al verkocht wordt) natuurlijk een stuk groter dan in andere landen. Dus wat dat betreft werkt die redenering niet helemaal de andere kant op.
    Ik vraag me af of die kosten ook echt veel hoger zijn. Aan de leeftijdslogo's die je vaak (of helemaal niet meer) op schijfjes ziet, zijn die regelmatig Pan Europees, dus die worden niet speciaal voor NL geperst. De ondertiteling voor de feature is al beschikbaar vanuit de bioscooprelease, dus daar hebben ze ook geen extra kosten aan. Alleen de ondertiteling bij de extra's, maar die zijn tegenwoordig meestal behoorlijk karig.
    Laatst aangepast door tmvde : 03-02-2022 om 16:03

  18. #7593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik vraag me af of die kosten ook echt veel hoger zijn. Aan de leeftijdslogo's die je vaak (of helemaal niet meer) op schijfjes ziet, zijn die regelmatig Pan Europees, dus die worden niet speciaal voor NL geperst. De ondertiteling voor de feature is al beschikbaar vanuit de bioscooprelease, dus daar hebben ze ook geen extra kosten aan. Alleen de ondertiteling bij de extra's, maar die zijn tegenwoordig meestal behoorlijk karig.
    Productie Nederlandse cover, opslag van alle producten, distributiekanaal met alle rompslomp eromheen, iemand die dit allemaal regelt, enz. Er zit een hoop meer organisatie en dus kosten achter het distribueren van een NL fysiek product dan je denkt. Daarnaast vraag ik me af of de ondertiteling voor bioscopen direct één-op-één geschikt is voor BD en UHD gezien snelheid en type sub.

  19. #7594

    Standaard

    De wereld is geglobaliseerd, maar in de filmindustrie denkt men nog steeds land per land.

    Dat is toch compleet belachelijk.

    Voor de releases bij de grote maatschappijen moet het toch mogelijk zijn om één 'universele' release per continent te maken.

    En waarom kunnen verschillende Europese indie-distributeurs niet gezamelijk de productie van een schijfje bekostigen.

    Dat hoesje per taalgebied afprinten lijkt me niet bepaald een grote kost, en voor een paar honderd exemplaren heb je niet bepaald veel werkkrachten nodig.

    Iemand om het hoesje te bewerken + iemand om te printen / uitsnijden / in doosje te steken.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 03-02-2022 om 16:34

  20. #7595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    De wereld is geglobaliseerd, maar in de filmindustrie denkt men nog steeds land per land.

    Dat is toch compleet belachelijk.

    Voor de releases bij de grote maatschappijen moet het toch mogelijk zijn om één 'universele' release per continent te maken.

    En waarom kunnen verschillende Europese indie-distributeurs niet gezamelijk de productie van een schijfje bekostigen.

    Dat hoesje per taalgebied afprinten lijkt me niet bepaald een grote kost, en voor een paar honderd exemplaren heb je niet bepaald veel werkkrachten nodig.

    Iemand om het hoesje te bewerken + iemand om te printen / uitsnijden / in doosje te steken.
    Heeft alles te maken met rechten. Auteursrechten, distributierechten enz enz.

  21. #7596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Venom LTBC 4K kan ik vinden op amazon.de, maar ghostbusters 4K (nog) geen duitse release ?


    10 Februari komt die uit: https://www.amazon.de/-/en/Carrie-Co...d%2C205&sr=1-3

  22. #7597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Heeft alles te maken met rechten. Auteursrechten, distributierechten enz enz.
    Dan moet men maar afspraken maken en vereenvoudigen.

    Het enige wat ze bereiken is dat de filmliefhebber een afkeer van hen krijgt.

  23. #7598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Dan moet men maar afspraken maken en vereenvoudigen.

    Het enige wat ze bereiken is dat de filmliefhebber een afkeer van hen krijgt.
    Haha, dat valt wel mee hoor. En als het om rechten en geld gaat gaan andere belangen snel het raam uit hoor. En het wordt toch wel verkocht, en dat weten ze zelf ook.

  24. #7599

    Standaard

    Wat verkopen ze nog?

    Over hoeveel exemplaren spreken we nog? (Blu-ray & 4K)

    Ik durf wedden dat ze van bepaalde titels al tevreden mogen zijn als ze enkele honderden kunnen slijten.

    Ik denk dat veel Disney-verzamelaars inmiddels ook al afgehaakt zijn.

  25. #7600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Wat verkopen ze nog?

    Over hoeveel exemplaren spreken we nog? (Blu-ray & 4K)

    Ik durf wedden dat ze van bepaalde titels al tevreden mogen zijn als ze enkele honderden kunnen slijten.

    Ik denk dat veel Disney-verzamelaars inmiddels ook al afgehaakt zijn.
    Die rechten gaan per territoria he. Wij als Europa worden als 1 land bekeken met dit soort zaken, in vergelijking tot de US. En daar verkopen ze nog best wel wat, en in Europa opgeteld ook nog wel. In landen als Frankrijk, Spanje en Duitsland is fysiek nog wel wat populairder dan hier, door de mindere infrastructuur qua internet (en dus streaming minder populair is).

Pagina 304 van 330 EersteEerste ... 204254294300301302303304305306307308314 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •