Een verhaaltje.
Ik ben al een tijdje op zoek naar de 4K-uitvoering van de CGI-animatietitel Spies In Disguise met Will Smith en Tom Holland. Het moet daarbij wel de Hong Kong-versie of de Zuid-Koreaanse versie zijn, want die twee hebben als enige releases Nederlandse ondertitels (en zelfs spraak, doch dit terzijde).
Nu zag ik op ebay een handelaar staan die desbetreffende schijf verkocht, locatie: Duitsland. Ik heb geboden (en stevig wat ook), maar de minimumprijs werd niet gehaald, en op gegeven moment werd het te gortig. De veiling is intussen afgelopen en de verkoper veilt nu desbetreffende schijf met vaste prijs 75 euro, plus nog eens 15 euro verzendkosten! Proberen gaat mee, zullen we maar zeggen, maar met dit soort woekerprijzen blijft hij er hopelijk mee aan zijn been zitten. Ik heb intussen een andere shop gevonden waar de schijf redelijker geprijsd is. De site heet Bad Panda Shop, niet bepaald een naam die vertrouwen wekt, en is gevestigd in Hong Kong, maar de adresgegevens van de toko staan wel op de site, en je kan met Paypal betalen, dus als ze je proberen op te lichten, kan je de kopersbescherming inschakelen en je geld terugkrijgen. De gok dan maar gewaagd. Prijs was uiteindelijk 47,99 US$ inclusief verzenden - bij YesAsia kwam er bij een vergelijkbare prijs nog een behoorlijke sloef verzendkosten bovenop. Ik hoop alleen dat de invoerkosten voor de douane verrekend zijn (ze beweren zelf van wel).
Het is natuurlijk te laat om me te beklagen, maar ik wilde toch eens informeren of er al iemand van Bad Panda Shop heeft gehoord. Het zagen er alleszins geen bootlegs uit wat ze verkochten.