Oorspronkelijk gepost door
Oakey
Tja, vroeger was alles beter, maar niet heus
Series die vroeger enorm groot waren worden nu ook niet meer gekeken hoor. Denk aan Miami Vice, Medisch Centrum West, Zeg eens aaa, Beverly hills 90210, etc. Echt iedereen keek die toen. Maar nu zijn die series echt niet meer kijkbaar, behalve voor diehard fans. Een tv serie is nu eenmaal wat anders dan een film. Ik zou denken dat bepaalde series van de laatste 10-20 jaar juist kwalitatief beter zijn dan wat er vroeger was, en daardoor (iets) meer voor de eeuwigheid (series als The Wire, West Wing, Battlestar Galactica reboot e.d.).
Oude series zijn echt heel erg traag. Laatst voor de grap een aflevering van MCW teruggekeken. Alleen de optiteling duurde al 5 minuten voor mijn gevoel
De films die jij noemt zijn classics, niet voor iedereen maar echt wel tijdloos ondanks dat bijv Indiana Jones ook behoorlijk gedateerd is. En toen ik jong was in de jaren ‘80 keek ik ook echt geen films uit de jaren ‘60 hoor.
Vroeger werd ook veel opgenomen op VCR, maar dat was ook niet bedoeld om eeuwig te bewaren, maar het later te kijken dan het moment van uitzending. Juist die functie is helemaal overbodig geworden door de cloud en streamingsdiensten.