De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe AB voor home theatre ? Switchbot opvolger Logitech?

    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #2

    Standaard

    Ziet er kwa vormgeving leuk uit, maar lijkt me door die kleine knopjes bij het scherm en natuurlijk het scherm zelf, lastig om te gebruiken.

    De Harmony Elite van Logitech vind ik op dat gebied veel makkelijker, omdat je de knoppen met de meest gebruikte functie makkelijk op de tast kunt vinden. Met een beetje handigheid kun je ook de menu-systemen van 2 verschillende apparaten in 1 modus bedienen.

    Het lastige bij het gebruik van de smart-hub van Logitech en het aanraakscherm van een smart-phone of een tablet, is dat je geen terugkoppeling krijgt via het scherm. Wanneer je alles middels een smart-phone of een tablet wilt bedienen is zijn de apps die de fabrikanten leveren vaak makkelijker moet je dus vaak van app wisselen als je een ander apparaat wilt wilt bedienen.

    Er mag ook nog wel wat gesleuteld worden aan bedieningsprotocollen(CEC), omdat die nog steeds niet goed samen kunnen werken.

    Wel handig dat er op de Switchbot grote knoppen voor "On" en "Off" op zitten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    De logitech harmony werkt dus weer niet samen met Philips oled tv's (info logitech).
    Maar ik heb dus probleem met oppo, philips en marantz. Bij schakelen oppo met cec, schakelt die audiosignaal op de receiver uit. De hdmi gaat eerst naar de tv, dan via earc naar receiver.

    Ik heb ook geprobeerd om alle apparatuur op de marantz te zetten en dan kabel naar tv. Dan krijg je dus 4 x hdmi 2 op de tv te zien, voor elk apparaat + receiver. Schakelen werkt helemaal niet meer dan.

    Vreemd.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    De logitech harmony werkt dus weer niet samen met Philips oled tv's (info logitech).
    Maar ik heb dus probleem met oppo, philips en marantz. Bij schakelen oppo met cec, schakelt die audiosignaal op de receiver uit. De hdmi gaat eerst naar de tv, dan via earc naar receiver.

    Ik heb ook geprobeerd om alle apparatuur op de marantz te zetten en dan kabel naar tv. Dan krijg je dus 4 x hdmi 2 op de tv te zien, voor elk apparaat + receiver. Schakelen werkt helemaal niet meer dan.

    Vreemd.
    Wanneer een Harmony niet samen wil werken met een apparaat dat via ir bedient kan worden, kan het zijn dat er geen codes in het systeem staan of dat de codes die in het systeem staan niet juist zijn. In beide gevallen zou je deze dan zelf in moeten voeren door ze het aan te leren.

    Bij conflicten op het gebied van CEC is het vaak handig om bvb de CEC van de Oppo uit te schakelen. Als ik de CEC van mijn Sony UBD speler aan heb staan, alles uit staat en ik zet mijn TV aan, dan schakelt de speler automatisch in zet het proces in gang dat ik meteen de speler kan gebruiken. Het maakt niet welke ingang van de receiver ik heb gekozen. Door de CEC van de speler uit te laten, heb ik daar nu geen last meer van.

    Dat je 4 keer HDMI2 op de TV krijgt zien, komt waarschijnlijk door de receiver. Het kan zijn dat deze tijdens het (automatisch) wisselen van een bron ook zelf opnieuw een 'handshake' maakt. Anders geeft het gewoon aan dat wanneer je de TV inschakelt alle apparaten zich klaar maken voor gebruik.

    Hoe heb je de Oppo met de TV verbonden? Met 2 kabels waarvan 1 met naar de TV en 1 naar de Marantz of alleen naar de TV of de receiver? Het geluid zou rechtstreeks naar de receiver moeten gaan en dus niet via eARC.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •