Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 26 van 26 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nee, waarom zou ik dat doen? Eén is wat mij betreft voldoende, en de film zelf vond ik erg matig dus ik denk niet dat de UHD ooit nog uit de hoes komt
    Ik denk dat die andere er niet voor niets op staan.

    Je had dan bvb kunnen zien dat er wel wat verschillen zijn, zoals dat de (Franse en Engelse) DTS-HD 5.1 volgens mij 16bit/48Khz zijn en de DTS-HD 7.1 met Auro 3D en de Atmos 24bit/48Khz en dat de DN van alle DTS-sporen is 0dB en van de Atmos +4dB. Gelukkig heeft de Atmos wel een goede DRC die er voor zorgt dat het dynamisch bereik wat breder wordt, zodat het meer lijkt op wat we van DTS en DD gewend zijn.

    Bij het luisteren vond ik de 7.1 meer lijken op de Atmos zonder DRC(std/min) Atmos lijken en de 5.1 met(max). Het lijkt er voor mij op dat ze beide uit de Atmos zijn gehaald, omdat ze dezelfde kwalen als de Atmos hebben en met name de wisselende niveaus van effekten en muziek. Het zou me daarom niet verbazen als de 5.1 en de 7.1 uit de Atmos komen en dat de Auro 3D-extensie een 'upmix' is, want volgens blu-ray.com heeft de versie van WB alleen een Atmos. Voor de rest sluit ik me aan bij jouw beoordeling.

    Ik kan me daarom over het algemeen wel voorstellen dat de meeste mensen de Atmos het beste vinden.

    Zelf vond ik de 5.1 de beste vanwege de beleving, maar er was weinig te 'upmixen' om het wat ruimtelijker te maken en daardoor viel zelfs deze mij tegen in vergelijking met wat ik van The Searchers gewend ben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-05-2024 om 17:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •