De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bluray shoppen in Duitsland

    Volgende maand staat een tripje richting Duitsland gepland. De mogelijkheden zijn Essen, Keulen, Aken of Oberhausen.

    Het is al jaren geleden dat ik nog eens in Duitsland geweest ben (Aken en Keulen). Vandaar mijn vraag welke stad raden jullie aan en vooral welke winkels hebben nog het beste aanbod qua nieuwe films op bluray en 4K, geen tweedehands.

    Alle tips welkom, alles is beter dan het 50 centimeter brede rekje in Mediamarkt Antwerpen.

  2. #2

    Standaard

    In Aken heb je Mediamarkt, Saturn in de Aquis Plaza en Müller. De laatste keer dat ik in Keulen was, was daar ook een zeer grote Saturn, maar dat is al enkele jaren geleden. Aken is iets dichterbij en als je daar de drie winkels optelt dan heb je al een mooi aanbod.

    Los daarvan vind ik het horeca-aanbod in Aken beter. Je moet natuurlijk ook nog iets eten, nietwaar?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik vind de Mediamarkt in Aken altijd wel een redelijk goede selectie hebben aan Blu-ray en UHD. Let op dat ze (toentertijd, aantal jaren geleden) de Duitse lokale en FSK-16-releases apart hebben staan. Daarbij vind je soms (vind ik) nog wel eens wat leuke uitgaves.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Let op dat ze (toentertijd, aantal jaren geleden) de Duitse lokale en FSK-16-releases apart hebben staan.
    Bij Müller staan de 18+ uitgaven (en in Duitsland is een uitgave al snel 18+) bovendien op grotere hoogte zodat de kinderhandjes er niet aan kunnen. Wel geinig.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    In Keulen zitten op de Hohe str. zowel Mediamarkt als Saturn. Zeker die laatste was vorige keer (een paar maanden terug) wel de moeite waard qua aanbod (ook veel games). Qua prijzen zou ik niet teveel verwachten; die zijn redelijk hetzelfde als amazon.de. Saturn in Oberhausen in CentrO was ook prima qua aanbod.

  6. #6

    Standaard

    Check op voorhand blu-raydisc.de om te zien of een titel uncut is.

    De Duitsers hebben er een handje van om nog wel eens de schaar in films te zetten.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt iedereen voor de tips.

    Voorlopig is mijn keuze Aken, Keulen, Oberhausen, Essen.
    Maar the lady of the house geeft meer de voorkeur aan Keulen.
    To be continued.

  8. #8

    Standaard

    Er zal allicht ook in Keulen wel een Müller zijn, dus Keulen of Aken maakt niet zó veel uit.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    In Centro (Oberhausen) hadden ze een jaar geleden nog volop BR's in de Saturn

  10. #10

    Standaard

    Keulen is qua stad wel leuker om naar toe te gaan dan Aken of Oberhausen. Ook veel groter uiteraard, een miljoenenstad, 4x zo groot als Aken (die hebben we in Nederland niet eens, in België heb je tenminste nog Brussel). Dat de horeca in Aken beter zou zijn herken ik niet, in de Keulse Altstadt en Südstadt is veel binnenstadhoreca maar ook buiten het centrum zijn leuke wijken. Aken kwam ik vroeger vaak maar vind ik qua winkels en stadsbeleving wel achteruitgegaan. Veel leegstand ook net als in veel NL steden.

    Düsseldorf is ook een leuke winkel- en cultuurstad. Het chique broertje van Keulen zou ik zeggen. Essen ben ik zelf nooit geweest.

    Aanbod blurays zal met Saturn/Müller/MM overal vergelijkbaar zijn. De grotere steden hebben alleen meer filialen. Qua prijzen: is al gezegd, maar vergelijkbaar met amazon en jpc.

    Denk er wel even aan als je met de auto gaat dat je een milieusticker aanschaft, die is in bijna alle steden verplicht binnen de milieuzone (kun je online bestellen oa via Tüv Nord, zoek op Umweltplakette). Met een oude diesel mag je überhaupt veel Duitse steden niet meer in. En vergeet je paspoort niet want vanwege het EK zijn overal weer grenscontroles met bijbehorende files. En cash want ook in 2024 zijn veel Duitse parkeergarages en -terreinen nog cash only (soms accepteren ze zelfs alleen euromunten!) en voor veel horeca geldt dat ook nog steeds. Het wordt wel iets beter maar pinnen (bancontact) en contactloos betalen zit nog niet in de Duitse cultuur…
    Laatst aangepast door Oakey : 23-06-2024 om 08:39
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #11

    Standaard

    Duitsers zijn van nature altijd wantrouwig geweest tegenover elektronisch betalen. Ze zeggen wel eens dat briefjes van 500 euro maar door twee groepen in de samenleving worden gebruikt: drugdealers en Duitsers.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •