Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 142021222324
De resultaten 576 tot 591 van 591 worden weergegeven.
  1. #576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Daar ben ik het mee oneens . Je mening over een film van toen en nu kan (enorm) afwijken, zeker als er meer tijd tussen de kijkbeurten zit.
    En zeker als je de drie films naderhand nog eens onderling vergelijkt. Maar goed, ik post de recensies die ik wil en als je ze niet wilt lezen dan hoeft dat natuurlijk niet (niet naar jou bedoeld JP maar naar degenen die de schoen willen aantrekken).

  2. #577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dit soort recensie voegt weinig tot niets toe.Waarom niets over beeld & geluid ?
    Mensen kunnen dan toch beter de BD versie hier checken.
    Een streaming recensie is een recensie over de film zelf. En het beeld en geluid wordt dan niet besproken, omdat de kwaliteit ervan voor het grootste gedeelte van de doelgroep niet zo relevant is. En daarnaast geeft het mij de mogelijkheid om meer recensies te schrijven in een kortere tijd, zoals in de vakanties tijd. DVD, BD en UHD releases kosten meer tijd en daar moeten screenshots bij, en streaming geeft me mooi de mogelijkheid om recensies te blijven schrijven. Zoals bij bijv Cars bestond er al een recensie van de BD (en van Planes trouwens ook, en die komt er nog aan) maar eerlijk gezegd vind ik die wat verouderd qua commentaar. Vwb Cars vind ik de film jaren na dato nog steeds overeind staan, plus daarbij bespreek ik alle drie de films. Vwb Planes ben ik het niet eens met het commentaar van de andere reviewer, dus dan geeft een streaming recensie mooi de mogelijkheid om
    mijn eigen mening erover te geven. Maar goed, je mag eraan wennen want totdat ik stop blij ik gewoon streaming recensies schrijven

  3. #578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Daar ben ik het mee oneens . Je mening over een film van toen en nu kan (enorm) afwijken, zeker als er meer tijd tussen de kijkbeurten zit.
    Klopt.Zelf ervaar ik het vaak genoeg dat ik een film na wat kijkbeurten steeds beter vindt worden.
    Om die mening in een review terug te zien hoeft voor mij niet zo nodig.Het is ook dit type[streaming] review waar ik heel weinig mee kan.

    @Rogier: De schoen laat ik met dit weer uit.

  4. #579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Een streaming recensie is een recensie over de film zelf. En het beeld en geluid wordt dan niet besproken, omdat de kwaliteit ervan voor het grootste gedeelte van de doelgroep niet zo relevant is. En daarnaast geeft het mij de mogelijkheid om meer recensies te schrijven in een kortere tijd, zoals in de vakanties tijd. DVD, BD en UHD releases kosten meer tijd en daar moeten screenshots bij, en streaming geeft me mooi de mogelijkheid om recensies te blijven schrijven. Zoals bij bijv Cars bestond er al een recensie van de BD (en van Planes trouwens ook, en die komt er nog aan) maar eerlijk gezegd vind ik die wat verouderd qua commentaar. Vwb Cars vind ik de film jaren na dato nog steeds overeind staan, plus daarbij bespreek ik alle drie de films. Vwb Planes ben ik het niet eens met het commentaar van de andere reviewer, dus dan geeft een streaming recensie mooi de mogelijkheid om
    mijn eigen mening erover te geven. Maar goed, je mag eraan wennen want totdat ik stop blij ik gewoon streaming recensies schrijven
    Daarom is deze recensie jammer van je tijd.Je doet al veel voor de site en dan ga je een recensie posten die er in wezen al jaren op staat.
    Laat die mensen lekker zoeken zou ik zeggen.

    Mijn punt is dat er nu twee reviews van deze film op de site staan.Doe je morgen een nieuwe film[streaming] posten dan snap ik dat.

  5. #580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Daarom is deze recensie jammer van je tijd.Je doet al veel voor de site en dan ga je een recensie posten die er in wezen al jaren op staat.
    Laat die mensen lekker zoeken zou ik zeggen.

    Mijn punt is dat er nu twee reviews van deze film op de site staan.Doe je morgen een nieuwe film[streaming] posten dan snap ik dat.
    Ben ik niet met je eens. Want er zijn zoveel recensies die ik heb geplaatst waarvan er al eentje bestond. Ik wil graag mijn eigen visie en mening vertellen over de film, dus dan vindt ik het helemaal niet zonde van m’n tijd. En de lezer kan kiezen.

  6. #581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ben ik niet met je eens. Want er zijn zoveel recensies die ik heb geplaatst waarvan er al eentje bestond. Ik wil graag mijn eigen visie en mening vertellen over de film, dus dan vindt ik het helemaal niet zonde van m’n tijd. En de lezer kan kiezen.
    Ook al niet eens.Nou dan zullen we het bij jou laatste stukje tekst houden.

    Dit nog:Waardeer het als mensen een eigen visie hebben.En daarom mis ik dan ook het stukje beleving van beeld & geluid.

    Niemand heeft dezelfde stream snelheid maar ook niet hetzelfde apparatuur.Wat ik hier wil zeggen is dat je beeld en geluid wel kan bespreken.

    En volgens mij is het geen geheim dat ik jou als reviewer top vind.
    Laatst aangepast door jeroeni : 14-08-2024 om 15:30

  7. #582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ook al niet eens.Nou dan zullen we het bij jou laatste stukje tekst houden.

    Dit nog:Waardeer het als mensen een eigen visie hebben.En daarom mis ik dan ook het stukje beleving van beeld & geluid.

    Niemand heeft dezelfde stream snelheid maar ook niet hetzelfde apparatuur.Wat ik hier wil zeggen is dat je beeld en geluid wel kan bespreken.

    En volgens mij is het geen geheim dat ik jou als reviewer top vind.
    Dat laatste weet ik hoor Jeroen, en bedankt dat je het nog even aangeeft.
    Tja, alles kan natuurlijk maar ik vind de PQ en AQ van streaming zelf wat minder boeiend om te bespreken. Ook omdat het niet high end is. DVD doe ik al nauwelijks meer en blu-ray natuurlijk wel, want dat is en blijft natuurlijk gewoon goed. UHD is natuurlijk het beste, maar ik vind vooral de “oudere” films die een nieuwe 4K transfer hebben gekregen en daarbij een uitgave op UHD het meest interessant. Die zie je alleen niet zoveel uitkomen in NL en daarbij wil ik ook de nieuwe releases blijven bespreken. Dus het is dan keuzes maken, en dan kies ik ervoor om dan bij streaming bijv niet de PQ en AQ te bespreken. Ook import doe ik niet heel veel, ook omdat wat ik vaak koop zijn titels met een BD met regio beperking (Kino Lorber bijvoorbeeld, daar koop ik heel veel van) of zonder NL ondertiteling. En dat vinden veel leden en lezers toch nog wel heel belangrijk.

  8. #583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Inderdaad. Bij streaming is het minder eenduidig dan bij blu-ray spelers. Het zal bijvoorbeeld bij Netflix (ja, ik weet, dit is Disney+) ook schelen of je Netflix Basic of Netflix Premium hebt. Dit is dus gewoon een recensie over de film, niets mis mee toch?

    Ik ben wel benieuwd naar de recensie van Gerco met de vergelijking tussen de blu-ray en de streaming versie!
    Wanneer iemand een recensie van stream zou maken en dan naast de film ook de kwaliteit van beeld en geluid beoordeelt, dan lijkt het mij logisch dat de recensent een abonnement heeft met de hoogste kwaliteit.

    Om een stream van Disney+ goed te kunnen beoordelen heb je volgens mij een dure TV van Sony nodig. Daar komt bij dat er bij streams vaak geen referentie is en diensten dus kunnen doen waar ze zin in hebben. Zo kan de ene stream van een bepaalde dienst een kunstmatig verhoogde DN hebben en de andere een overdosering LFE's. Een goede stream zou dezelfde normalisatie moeten hebben als de 'master', maar die is tegenwoordig zelfs bij fysieke schijven moeilijk te vinden.

    Ik denk daarom dat er geen vergelijking mogelijk is tussen de BD en de stream en dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat Rogier meer naar de film zelf kijkt, dan naar de specs en de invloed daarvan op de kwaliteit en de beleving.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je mening over een film van toen en nu kan (enorm) afwijken, zeker als er meer tijd tussen de kijkbeurten zit.
    Dat is een hele goeie.

    Gelukkig willen we een stream vaak maar 1 keer te bekijken, dus is dat daarbij minder relevant.

    Bij BD is het volgens mij de bedoeling dat deze vaker bekeken wordt en dan kan de beleving bij een volgende kijkbeurten idd afwijken van de eerste, maar voor sommigen is dat denk ik niet belangrijk.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-08-2024 om 11:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat laatste weet ik hoor Jeroen, en bedankt dat je het nog even aangeeft.
    Tja, alles kan natuurlijk maar ik vind de PQ en AQ van streaming zelf wat minder boeiend om te bespreken. Ook omdat het niet high end is. DVD doe ik al nauwelijks meer en blu-ray natuurlijk wel, want dat is en blijft natuurlijk gewoon goed. UHD is natuurlijk het beste, maar ik vind vooral de “oudere” films die een nieuwe 4K transfer hebben gekregen en daarbij een uitgave op UHD het meest interessant. Die zie je alleen niet zoveel uitkomen in NL en daarbij wil ik ook de nieuwe releases blijven bespreken. Dus het is dan keuzes maken, en dan kies ik ervoor om dan bij streaming bijv niet de PQ en AQ te bespreken. Ook import doe ik niet heel veel, ook omdat wat ik vaak koop zijn titels met een BD met regio beperking (Kino Lorber bijvoorbeeld, daar koop ik heel veel van) of zonder NL ondertiteling. En dat vinden veel leden en lezers toch nog wel heel belangrijk.
    Duidelijk
    En zo kom je het streaming publiek ook een beetje tegemoed.Tja het zijn andere tijden.

  10. #585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, alles kan natuurlijk maar ik vind de PQ en AQ van streaming zelf wat minder boeiend om te bespreken. Ook omdat het niet high end is.
    De stream is waarschijnlijk niet 'high-end', maar de film volgens mij wel en daarom vind ik dat de PQ en zeker de AQ van streams over het algemeen wel hoger mag zijn dan nu het geval is.

    Ik had daarom verwacht dat je een versie had bekeken die "IMAX-Enhanced" is en dat je die informatie erbij had gepost, dan was het misschien meer 'high-end' geweest.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-08-2024 om 11:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer iemand een recensie van stream zou maken en dan naast de film ook de kwaliteit van beeld en geluid beoordeelt, dan lijkt het mij logisch dat de recensent een abonnement heeft met de hoogste kwaliteit.

    Om een stream van Disney+ goed te kunnen beoordelen heb je volgens mij een dure TV van Sony nodig. Daar komt bij dat er bij streams vaak geen referentie is en diensten dus kunnen doen waar ze zin in hebben. Zo kan de ene stream van een bepaalde dienst een kunstmatig verhoogde DN hebben en de andere een overdosering LFE's. Een goede stream zou dezelfde normalisatie moeten hebben als de 'master', maar die is tegenwoordig zelfs bij fysieke schijven moeilijk te vinden.

    Ik denk daarom dat er geen vergelijking mogelijk is tussen de BD en de stream en dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat Rogier meer naar de film zelf kijkt, dan naar de specs en de invloed daarvan op de kwaliteit en de beleving.


    Dat is een hele goeie.

    Gelukkig willen we een stream vaak maar 1 keer te bekijken, dus is dat daarbij minder relevant.

    Bij BD is het volgens mij de bedoeling dat deze vaker bekeken wordt en dan kan de beleving bij een volgende kijkbeurten idd afwijken van de eerste, maar voor sommigen is dat denk ik niet belangrijk.
    Sorry Gerco, het heeft geen zin om hierop in te gaan als er al zoveel onjuistheden in staan.

  12. #587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik had daarom verwacht dat je een versie had bekeken die "IMAX-Enhanced" is en dat je die informatie erbij had gepost, dan was het misschien meer 'high-end' geweest.
    Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting Gerco. Dus nee, dat ga ik niet doen.

  13. #588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Sorry Gerco, het heeft geen zin om hierop in te gaan als er al zoveel onjuistheden in staan.
    Volgens mij is het zo dat Disney+ een streamingdienst die sommige films in verschillende kwaliteiten aanbiedt. Wanneer iemand een abonnement heeft, ga ik er van uit dat deze bijna altijd de hoogst beschikbare zal kiezen. Voor zover ik weet is de hoogste mogelijke kwaliteit bij Disney+ "IMAX Enhanced" en daar zou dan ook DTS:X bij moeten zitten en daarvoor heb je een dure TV van Sony nodig. Dat veel TV's van de meeste andere merken er niet geschikt voor zijn, vind ik teleurstellend en daarom hoop ik dat recensenten daar meer aandacht aan gaan besteden en andere fabrikanten er voor zorgen dat ook hun TV's en soundbars het gaan ondersteunen.

    Ik vind het fantastisch dat Disney(+) probeert te zorgen voor een hogere kwaliteit streams en een betere beleving en zo een voorbeeld probeert te zijn voor andere diensten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting Gerco. Dus nee, dat ga ik niet doen.
    Dat jij hier geen aandacht aan wilt besteden is jouw keuze, maar op deze manier denk ik dat er weinig van de kwaliteit van een film of een serie over zal blijven en daar zullen ze van DIsney+ vast heel blij mee zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-08-2024 om 15:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #589

    Standaard

    Na mijn vakantie ga ik dit topic eens grondig opschonen. Reacties verplaatsen maar vooral verwijderen. En dan kijk ik vooral naar jou Gerco, want jouw onzin ben ik wederom weer eens heel erg zat. Je begint meer op een troller en een spammer te lijken, en je hebt hier al eens een ban voor gekregen. Dus check je Posts nog maar eens goed voordat je ze publiceert want ze staan weer eens vol met onzin.

  15. #590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ook import doe ik niet heel veel, ook omdat wat ik vaak koop zijn titels met een BD met regio beperking (Kino Lorber bijvoorbeeld, daar koop ik heel veel van) of zonder NL ondertiteling. En dat vinden veel leden en lezers toch nog wel heel belangrijk.
    Ik denk dat je hier nog wel voldoende verstokte filmfans gaat vinden die regelmatig importeren. Zeker het materiaal wat hier niet te vinden is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik denk dat je hier nog wel voldoende verstokte filmfans gaat vinden die regelmatig importeren. Zeker het materiaal wat hier niet te vinden is.
    Klopt hoor, en zo af en toe doe ik het ook (zoals laatst de Arrow DC van Blackhat) maar wat ik zelf veel koop zijn de releases van Kino Lorber en die hebben een regio A BD en dat is voor veel lezers een no-go helaas. En daarnaast doe ik al heel veel en naast mijn full time baan en gezin heb ik niet heel veel tijd meer over. Dus dan hou ik het bij NL releases die ik krijg van mijn NL perscontacten, streaming en bios. Met daarnaast af en toe een eigen uitgave. Met 120 recensies in 2023 en dit jaar al meer dan de helft daarvan is dat prima denk ik zo.

Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 142021222324

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •