Bekijk uitslag poll: X-Men: Zegen of vloek?

Stemmers
59. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Zegen

    54 91,53%
  • Vloek

    5 8,47%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Persoonlijk vind ik dat de Europese stripboeken cultuur verreweg superieur is. Veel meer variatie in onder andere personages en verhalen.
    Ik kan niet akkoord gaan met deze stelling. De Amerikaanse stripcultuur is minstens zo gevarieerd als de Europese maar het is iets moeilijker deze te vinden omdat de superheldencultuur het meest bekend en gepromoot wordt.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    voldoende terwijl ze altijd 'all-out' moeten gaan, zeker bij dit soort actie spektakels. Ik hoop ook dat ze bij X2 wèl alles uit de kast halen in ieder geval..
    Uit interviews met Singer zou moeten blijken dat X-Men pootjebaden is in vergelijking met X2. We zullen zien.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  3. #28

    Standaard

    X-Men is wat mij betreft een prima film en staat op zich zelf. Dat er door deze film de weg is vrijgemaakt voor dergelijke films vind ik het prima. In de Verenigde Staten zijn comics razend populair dus verfilmingen zijn juist niet zo gek. Zo heeft Japan zijn Manga en de Verenigde staten heeft zijn comics. En de Special Effects zijn tegenwoordig ook veel beter dus dan kan ook een rol spelen. Van mij mogen ze. En al komt er nog zoveel pulp uit, je kan zelf toch kiezen wat je het kijken waard is en de rest links laten liggen? Dan hoef je je er ook niet aan te storen :wink:
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Persoonlijk vind ik dat de Europese stripboeken cultuur verreweg superieur is. Veel meer variatie in onder andere personages en verhalen.
    Troost je. De eerste voorzichtige stappen m.b.t. verfilming van Europese strips zijn al gemaakt. Asterix en Obilix zijn al aan de beurt geweest. Kuifje in een grijs verleden ook, terwijl de geruchten over een toekomstig Kuifje-project van Spielberg over het internet dwalen. En als ik me niet vergis komt dit jaar nog een Blueberry-verfilming op het witte doek. Nu nog wachten op een big budget-verfilming van andere Europese stripverhalen, bijvoorbeeld Storm of Trigië. (Of misschien een CGI-versie van de smurfen? :D)
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #30

    Standaard

    Ik lees hierboven een aantal reakties in de trant van: maak ze allemaal maar en als het tegenvalt dan laat ik ze gewoon links liggen. Maar denk je niet dat dat ten koste gaat van andere mogelijk betere films? De meeste maatschappijen maken maar een paar films per jaar met een zeer hoog budget.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Ik lees hierboven een aantal reakties in de trant van: maak ze allemaal maar en als het tegenvalt dan laat ik ze gewoon links liggen. Maar denk je niet dat dat ten koste gaat van andere mogelijk betere films? De meeste maatschappijen maken maar een paar films per jaar met een zeer hoog budget.
    Vind ik niet, als je kijkt hoeveel maatschappijen er zijn en hoeveel comic-verfilmingen er per jaar zijn dan vind ik dat ik inderdaad mag zeggen dat ik sommige films links laat liggen. En nog iets, niet al het goeds komt uit Hollywood :wink:
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  7. #32

    Standaard Re: X-Men: Zegen of vloek?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Da's toch wat te veel eer voor deze film. Er waren al lang voor X-men succesvolle superhelden-films. De opleving begon volgens mij met de Batman-serie.
    Absoluut mee oneens! Ik moet je gelijkgeven, dat Batman een heel goede en succesvolle verfilming is, maar naar aanleiding van Batman zijn er volgens mij weinig succesvolle films gemaakt (buiten de vervolgen). Pas een heel eind daarna met vooral Blade en X-men kwam het oneindige superhelden verfilmen op gang.

    Om in te haken op de Eropa/Amerika discussie: Er zit wel even een verschil tussen een jaar over een strip werken, of een maand. En er zijn genoeg voorbeelden van schrijvers die langer mochten werken aan een project, en die zich ZEKER konden meten met Europese verhalen. Bijv. God Loves, Man Kills waarop X2 is gebaseerd.

    On Topic: Zegen, als X-fan keek ik er echt naar uit, en gelukkig hebben ze voor een uitgewerkte film gekozen, boven een actievolle film...


  8. #33

    Standaard Re: X-Men: Zegen of vloek?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Absoluut mee oneens! Ik moet je gelijkgeven, dat Batman een heel goede en succesvolle verfilming is, maar naar aanleiding van Batman zijn er volgens mij weinig succesvolle films gemaakt (buiten de vervolgen). Pas een heel eind daarna met vooral Blade en X-men kwam het oneindige superhelden verfilmen op gang.
    Onzin. Vóór Batman waren comic-verfilming niet echt salon-fähig (m.u.v. misschien Superman 1). Het waren over het algemeen maar B-films (denk maar eens aan tragische missers als Master of the Universe, The Punisher en Black Scorpion) met een beperkt budget -al dan niet terecht voorzien van het predikaat 'cult' of 'underground' (bijvoorbeeld het teleurstellende Spawn). Toen de heren van de filmmaatschappijen de dollartekens in de ogen kregen toen ze de recettes van Batman 1 zagen, waren er al snel 'volwassen budgets' en a-list-acteurs beschikbaar voor de vervolgfilms. En opeens ging iedereen op zoek naar comics die zich leenden voor verfilming. X-men is daar 'slechts' een exponent van -zij het een redelijk geslaagde en een welkome verfrissing van het genre na het (voorlopige?) failliet van de Batman-serie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Ik lees hierboven een aantal reakties in de trant van: maak ze allemaal maar en als het tegenvalt dan laat ik ze gewoon links liggen. Maar denk je niet dat dat ten koste gaat van andere mogelijk betere films? De meeste maatschappijen maken maar een paar films per jaar met een zeer hoog budget.
    Nogmaals, niet het onderwerp bepaalt of een film goed of slechts is, maar de uitvoering.
    Het onderwerp is dus geen garantie voor de kwaliteit van een film. Net zo min als het onderwerp een garantie is voor het gebrek aan kwaliteit van een film.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Het onderwerp is dus geen garantie voor de kwaliteit van een film.
    Hiermee ben ik het eens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Net zo min als het onderwerp een garantie is voor het gebrek aan kwaliteit van een film.
    Is geen noodzakelijk gevolg van de vorige stelling. Hiermee ben ik het niet eens. De kwaliteit van een film is subjectief.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Net zo min als het onderwerp een garantie is voor het gebrek aan kwaliteit van een film.
    De kwaliteit van een film is subjectief.
    Klopt, maar dat doet geen afbreuk aan mijn stelling. Om het dan aan te passen aan jouw subjectiviteits-criterium: Je vindt een film niet goed of slecht om het onderwerp, maar om de uitvoering. Er zijn legio films met een ronduit belachelijk onderwerp, die door de uitvoering juist alsnog geslaagd zijn (Being John Malkovic? Ed Wood? Dark City? Of wat meer mainstream: The Terminator? The Matrix?), net zo zeer als er een heleboel films zijn met een onderwerp waarvan veel te verwachten is, maar die uiteindelijk door belabberde uitvoering vies tegenvallen (veeeeeeel te veel om op te noemen).
    Een comic-verfilming is niet per definitie goed, en niet per definitie slecht. De uitvoering kan goed of slecht zijn. Pardon: Je kunt de uitvoering goed of slecht vinden. Ik heb daarom geen enkele reden om op voorhand al tegen meer comic-verfilmingen te zijn. En laten we eerlijk zijn: Het budget dat nu aan Daredevil, The Hulk en X-men 2 wordt besteed, zou anders echt niet naar artistiek hoogstaande films gaan. Het zou gebruikt worden voor andere actiefilms (in feite ook superhelden-films: de Die Hards, de Matrixen, enz.).
    Het wordt natuurlijk anders als je een hekel aan comic-verfilmingen hebt. Dan kan ik me voorstellen dat je op voorhand tegen verdere projecten in die richting bent.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #37

    Standaard Re: X-Men: Zegen of vloek?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    En opeens ging iedereen op zoek naar comics die zich leenden voor verfilming. X-men is daar 'slechts' een exponent van -zij het een redelijk geslaagde en een welkome verfrissing van het genre na het (voorlopige?) failliet van de Batman-serie.
    Ik bedoelde dus te zeggen dat X-men niet "opeens" uitkwam, omdat Batman een succes was. Batman 1989 en X-men 2000... dat is toch niet echt naar aanleiding van, denk ik.

    Als je bedoelt, dat X-men is opgeworpen omdat de Batman films waren uitgewerkt, dan ben ik het wel met je eens. Misschien dat het daarom nu wel zo'n succes is (eigenlijk alle nieuwe comic-films), omdat de mensen eens iets anders wilden dan Super- en Batman...


  13. #38

    Standaard

    :roll: ben nog altijd niet in met bezit van de film waar het in deze poll over gaat...zou hem wel graag willen hebben!
    Toch wil ik stellen dat het een absolute zegen is; Dze film heeft inderdaad de aanzet gegeven tot het produceren van films die gebaseerd zijn op comics van super-helden. Een genre waar gigantisch veel fans van zijn. Wanneer de vervolgfilms van een beetje redelijke kwaliteit zijn...dan is dit altijd een zegen.
    ...daarbij komt...
    Famke Janssen en Halle Berry in strakke pakjes?!?! ALTIJD EEN ZEGEN...

    greetzzz :bier:

  14. #39

    Standaard

    Ik vind de superheldenfilms schitterend, het heeft lang genoeg geduurd. Als je er niet van houdt, dat hoef je niet te kijken he? Jammer dan X-Men 2 weer Magneto als schurk heeft, ik denk dat ze misschien wat anders schrijvers voor de filmscripts hadden mogen kiezen. Ik zat eerder te wachten op Mr. Sinister (interssant verhaaltje rond clonen etc?) of Apocalypse(spreekt voor zichzelf .... natuurlijk wel een verhaal met the four horsemen)! .... aangezien de verhalen in de strips onderhand erg groots en complex zijn, hoeft het van mij niet allemaal volgens de serie te kloppen etc .... daar lees ik de strips wel weer voor. Daredevil is trouwens ergens lang geleden uitgebracht in Nederland als strip, maar niet meer erna, momenteel is die serie echt op de top!

    Marco
    I find your lack of faith disturbing

  15. #40

    Standaard

    een Zegen,Verzamelde vroeger allemaal comics van de x-men,spiderman,hulk,fantastic four etc... heb er wel een paar honderd van die comics, ik lees ze helaas nooit meer maar kan er geen afstand van doen,dus nu ze allemaal op het witte doek komen vindt ik fantastisch.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Jammer dan X-Men 2 weer Magneto als schurk heeft, ik denk dat ze misschien wat anders schrijvers voor de filmscripts hadden mogen kiezen. Ik zat eerder te wachten op Mr. Sinister (interssant verhaaltje rond clonen etc?) of Apocalypse(spreekt voor zichzelf .... natuurlijk wel een verhaal met the four horsemen)!
    Dit zou volgens geruchten niet waar zijn.
    Magneto speelt wel weer mee (gelukkig) maar niet als de antagonist.
    Mr. Sinister zou ook wel leuk zijn om te zien maar ik vrees dat Appocalypse enkel maar gebruikt kan worden in een groot, episch en zeer moeilijk te volgen verhaal.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joost83
    Ben benieuwd naar de volgende action-hero-film 8)
    Heman??? 8)
    Dat wordt dan een remake? Masters of the Universe (1987) met onder andere Dolph Lundgren als He-man en Courteney Cox.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  18. #43

    Standaard

    Ik vind het ook wel een zegen dat we zulke goede films uit mogen zien komen.

    Maar volgensmij was batman er eerder als x-men ofniet?
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    heb er wel een paar honderd van die comics, ik lees ze helaas nooit meer maar kan er geen afstand van doen.
    Indien uit de US zeker bijhouden. In het Nederladns kan je er nog steeds van genieten maar de US-versie kan je mar beter droog bewaren. Wie weet heb nog één of ander collector's item.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  20. #45

    Standaard

    Was de zegen/vloek niet eerder te wijten aan Blade? Ok, Batman etc waren er ook maar da's ff terug .... Blade was toch zeker in ongeveer hetzelfde tijdperk, allen eerder.

    Marco
    I find your lack of faith disturbing

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Was de zegen/vloek niet eerder te wijten aan Blade? Ok, Batman etc waren er ook maar da's ff terug .... Blade was toch zeker in ongeveer hetzelfde tijdperk, allen eerder.

    Marco
    Blade kan inderdaad beschouwd worden als het proefkonijn.
    Als Blade getankt zou hebben, konden we naar alle waarschijnlijkheid de huidige revival vergeten.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •