Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 51 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ho ho wacht even !!!!

    Laat ik dit probleem nou ook hebben gehad niet zo lang geleden. Ik heb al een hele tijd een Dolby Pro Logic systeem maar kon dit nooit aansluiten omdat ik geen stereo-tv had. Nu heb ik sinds een half jaar een JVC Breedbeeld tv en 2 weken geleden had ik ineens zin om daat geluid fatsoenlijk aan te sluiten. Dus ik een kabeltje gekocht met aan allebei de uiteinden een rood en een wit tulpstekkertje. Ik steek de ene kant van de kabel achter in mijn tv, en de twee tulpstekkertjes aan de andere kant achter op mijn versterker, en w8 vol verwachting de eerstvolgende dolby uitzending af. Die komt, ik zet mijn versterker aan en.......NIETS!!! Oh ja, ik had wel geluid hoor, maar geen dolby geluid. Dus ik ga naar een winkel toe (en deze x NIET naar Dixons ) en leg mijn probleem voor. Die jongen kwam met de oplossing. Je moet een andere kabel hebben. Ik heb een kabel gekregen met aan de ene kant een scart-aansluiting en aan de andere kant 6 tulpstekkers, te weten:

    Audio out links*
    Audio out rechts*

    Audio in links
    Audio in rechts

    Video in *
    Video uit (geloof ik)

    Ik heb alleen maar de * gebruikt (of de "in" stekkers, weet het ff niet meer) Ik zet de tv aan op een dolby uitzending, zet mijn versterker aan en VOILA een mooi surround geluid
    De kabel kostte FL 19,95....

    Succes,

    Rob

  2. #27

    Standaard

    PS: Bij digitale (satteliet) TV is het wel mogelijk om Dolby Digital geluid te hebben, maar in de meeste gevallen gaat het dan gewoon om Dolby Digital 2.0, momenteel zijn er alleen een paar Duitse zenders die via de satelliet uizenden in DD 5.1
    Ik heb thuis een schoteltje staan op de schuur en ik moet zeggen dat dit een aanrader is!
    Vaak worden films niet in DD uitgezonden maar worden meerdere talen meegestuurd in het signaal.
    Zodoende kan ik op Duitse PPV kanalen (jaja, leuke funcard) vaak van Duits switchen naar Engels .

    Mies

  3. #28

    Standaard

    Hee Alex zou je wat specifieker kunnen zijn over die audio-zaken. Ik denk er namelijk over om ook zo'n hoofdtelefoon te kopen.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jason Bourne
    zou je wat specifieker kunnen zijn over die audio-zaken.
    Iedere audiozaak waar Sony wordt verkocht, moet in staat zijn om deze hoofdtelefoon te leveren.
    Aangezien het geen produkt is wat elke week wordt verkocht, zal men hem zeker niet overal op voorraad hebben. Maar het moet toch mogelijk zijn om hem binnen 2 weken te leveren.

    Ik raad je vooral aan om bij een 'betere' audioleverancier langs te gaan omdat men daar misschien wat sneller geneigt is om een model voor demonstratie te bestellen zonder dat je aan een koopverplichting vastzit.

    Ik woon zelf in Arnhem... Daar zou je bijvoorbeeld bij Versloot of Hobo-HiFi langs kunnen gaan... Ik geloof dat Hobo-HiFi ook nog een filiaal in Haarlem heeft.

  5. #30

    Standaard

    Ooit gehoord van "Dolby Pro-Logic II" (PLII) ??

    Mijn nieuwe Onkyo (TX-DS595) heeft deze functie en ik vindt het geweldig !!

    Pro-Logic II zet het mono (achter)surround geluid, van bijvoorbeeld TV uitzendingen of oude VHS surround films,
    om naar een breedbandig stereo surround signaal. Hierdoor lijkt het of dat je naar een DD 5.1 opname luistert.

    Het mooie is dat dit zowel kan bij films (PLII Movie) als bij bijvoorbeeld een stereo cd opname (PLII Music).

  6. #31

    Standaard

    Ik heb gisteren even op internet gezocht en vond een prachtige hoofdtelefoon die zowel DD 5.1 alswel DTS ondersteund. Ga deze week maar eens langs bij de Vogelzang en bij IT's maar ja in Zuid-Limburg zijn niet zoveel supergoeie hifi-zaken te vinden. Trouwens als iemand er weet mag hij dat gerust laten weten.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  7. #32

    Standaard

    Waar heb je die dan gevonden die site ik ben ook wel geinterreseert in zo'n koptelefoon ??

    alvast bedankt ERIK

  8. #33

    Standaard

    Voor de mensen met interesse, de koptelefoon waar Alex zo laaiend enthousiast over is (Sony MDR-DS5100) is voor een heel aardig prijsje te krijgen op deze site:

    Etronics.com

    Voor 309 US Dollars mag je 'm meenemen.

    Ik weet echter niet hoe het zit met watt- en voltage...

    Greets,

    Arjan
    We are the all singing, all dancing, crap of the world

  9. #34

    Standaard

    Ja bedankt is alleen de vraag of ik mijn dvd speler op aan kan sluiten heb namelijk de philips dvd 622


    ERIK

  10. #35

    Standaard

    In de MDR-DS5100 zitten decoders voor Dolby Digital en DTS, voor zover ik weet geeft iedere Philips dvd speler zonder decoders wel het DD en DTS signaal door (ik heb een 756)

    Dat betekend dat deze hoofdtelefoon gewoon is aan te sluiten op jouw dvd speler...

    Greets,

    Arjan
    We are the all singing, all dancing, crap of the world

  11. #36

    Standaard

    Ja maar die dvd speler van mij heeft een coaxiale digitale uitgang en die sony koptelefoon heeft een optische ingang dus dan weet ik niet of daar kabels voor zijn ?

    ERIK

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Mijn versterker (Sony STR-DB840) heeft een automatische formaat detectie dus zou ik meteen moeten zien als er een Surround signaal binnenkomt.
    Ik heb ook deze mogelijkheid (a f d) op mijn sony receiver, maar welke surrond uitzending ik ook pak, hij geeft altijd stereo!!!!!!!!

    Dus volgens mij geeft hij altijd een stereo kanaal vanuit de TV, en moet je hem zelf omzetten naar pro logic via je receiver.

    Zo niet... hoe dan, vraag ik me af.
    Tyler isn't here, Tyler went away, Tyler's gone.

  13. #38

    Standaard Engelse zenders in stereo

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Voor zover ik weet is stereo op een andere manier gecodeerd in de engelse zenders, waardoor je hier alleen mono krijgt
    Klopt, de BBC zendt uit in NICAM-stereo (staat voor Near Instantaneously Companded Audio Multiplex), een door hunzelf ontwikkeld audioformaat. Ik heb echter in Arnhem wel stereo-geluid bij de BBC via de kabel, ik neem aan dat UPC dat converteert? Doen ze eindelijk ook eens wat goed
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M.Stal.
    Ik heb ook deze mogelijkheid (a f d) op mijn sony receiver, maar welke surrond uitzending ik ook pak, hij geeft altijd stereo!!!!!!!!
    Ik heb nu standaard voor TV/Video Cinema Mode B ingesteld. Op je display gaat dan de Pro-Logic indicator aan. Bij de meeste programma's klinkt het dan best mooi surround. By TMF hoor ik het het beste, daar hoor ik het eerst van voren komen, en na 1 sec. schieten de 2 achter speakers erbij. Probeer maar eens. Ik vind het best goed zo.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #40

    Standaard

    ja precies, dat is de enige manier om surround te krijgen via de TV. De handleiding geeft echter aan dat de auto format decoding knop hier gebruikt kan worden, terwijl deze dus stereo blijft aangeven. Ik blijf dit vreemd vinden.

    Maar wat je aangeeft klopt, en klinkt inderdaad best aardig
    Tyler isn't here, Tyler went away, Tyler's gone.

  16. #41

    Standaard

    De films die vermeld zijn als 'Dolby' in de programma gids zijn digitaal bewerkte film. Het gewone stereo geluid is dan opnieuw gecodeerd en zo ontstaat er een Dolby Surround Stereo signaal. Indien er een Dolby decoder of beter een Dolby Prologic decoder in de versterker aanwezig is kan je dit horen via de 'surroundboxen'. Met gewone stereo kanalen doet het niets aleen DSP instellingen als Phantom 3D of Incredible Surround geven een fake surround effect. maar ik heb nog nooit iets degelijks gehoord.

    Beter is Dolby Digital Pro Logic II. Deze verbeterde versie is nog niet zolang uit en heeft spectaculaire features. Zowel van Dolby als gewone (analoge en digitale) STEREO signalen wordt er een stereo surroundbeeld gemaakt. Dit zijn notabene full-range kanalen.
    Er zijn instellingen voor zowel film als muziek, dus eindelijk een mooi surround effect bij muziek. Muziek via Prologic I klinkt in 90% van de gevallen werkelijk afschuwlijk.

    Deze techniek houd het bestaande geluid intact en voegt geen delay, reverb en dergelijke toe. Dus niet te verwarren met phantom 3D en andere slechtklinkende DSP oplossingen.

    Mocht er iemand op het punt staan een versterker te kopen.... ik geloof niet zo in Dolby EX of 7.1 maar DolbyDigital Prologic II is here to stay.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Hier een iets duidelijkere foto:
    Een hele vreemde techniek, DD of DTS via de koptelefoon. Ik heb het nooit gehoord. Klinkt het overigens beter via de koptelefoon of is de audio hi-fi toch iets beter?

  18. #43

    Standaard

    Originally posted by BogusAlias

    Beter is Dolby Digital Pro Logic II. Deze verbeterde versie is nog niet zolang uit en heeft spectaculaire features. Zowel van Dolby als gewone (analoge en digitale) STEREO signalen wordt er een stereo surroundbeeld gemaakt. Dit zijn notabene full-range kanalen.
    Er zijn instellingen voor zowel film als muziek, dus eindelijk een mooi surround effect bij muziek. Muziek via Prologic I klinkt in 90% van de gevallen werkelijk afschuwlijk.

    Deze techniek houd het bestaande geluid intact en voegt geen delay, reverb en dergelijke toe. Dus niet te verwarren met phantom 3D en andere slechtklinkende DSP oplossingen.

    Mocht er iemand op het punt staan een versterker te kopen.... ik geloof niet zo in Dolby EX of 7.1 maar DolbyDigital Prologic II is here to stay.

  19. #44

    Standaard

    dus dolby prologic II zet een stereo signaal om in dolby digital 5.1??

    ERIK

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael.W
    Klinkt het overigens beter via de koptelefoon of is de audio hi-fi toch iets beter?
    Ga er maar vanuit dat het via een goede 5.1 speakerset altijd mooier klinkt. Deze hoofdtelefoon is vooral een erg goede oplossing wanneer je diep in de nacht ongestoord van een knallende DVD wilt genieten... Daarnaast zullen de buren er ook echt blij mee zijn...

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik T
    dus dolby prologic II zet een stereo signaal om in dolby digital 5.1??ERIK
    Nee, de kwaliteit is altijd minder dan dezelfde track in DD5.1, maar het is een goede oplossing als DD5.1 niet beschikbaar is.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Ik heb nu standaard voor TV/Video Cinema Mode B ingesteld. Op je display gaat dan de Pro-Logic indicator aan. Bij de meeste programma's klinkt het dan best mooi surround. By TMF hoor ik het het beste, daar hoor ik het eerst van voren komen, en na 1 sec. schieten de 2 achter speakers erbij. Probeer maar eens. Ik vind het best goed zo.
    Heb ook een Sony receiver en staat meestal ook op AFD, maar bij tv uitzendingen met surround (bv X-files, TMF) moet ik hem toch handmatig op surround zetten.

    Het lijkt er dus op dat AFD alleen digitale signalen herkent, van DTS naar DD2.0 naar DD5.1 werkt vlekkeloos.
    Dit komt lijkt me doordat DPL gewoon in het stereo signaal zit. Het is wel jammer omdat je nu niet kan ziet welke signaal echt DPL gebruikt.

  23. #48

    Standaard

    dus dolby prologic II zet een stereo signaal om in dolby digital 5.1??

    Ik ben van mening dat geen enkele intelligente Dolby codering even goed zal klinken als een in de studio uitgemixte kanaal splitsing. Maar het Surround geluid wat kan worden geproduceerd dmv Dolby Digital Prologic II ligt volgens de makers dichter bij Dolby Digital 5.1 dan Dolby Surround.

    Het is ten slotte een full range stereo surround techniek.
    Dat een mitrailleurssalvo enkel van rechtsachter vandaan komt lijkt mij niet mogelijk. Voor die ultieme beleving zal je toch echt U571 moeten kopen op DVD.

    Zoals ook bij Dolby Surround, Dolby Prologic I, Dolby Digital en DTS hangt het effect sterk af van de bron. Sommige Dolby films doen weinig aan surround. Ook zijn er muziek stukken die zich er wel of niet voor lenen. Sommige nummers klinken zelfs leuk via Dolby Prologic andere geheel niet.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BogusAlias
    Ik ben van mening dat geen enkele intelligente Dolby codering even goed zal klinken als een in de studio uitgemixte kanaal splitsing
    Dolby Digital is volgens mij gesplitst (bestaat echt uit 5.1 kanalen) alleen is elk kanaal gecomprimeerd wat tot kwaliteitsverlies kan leiden.

  25. #50

    Standaard

    Je gooit het eea door elkaar....
    Dolby Prologic en Dolby Prologic II zijn geen geluidsstandaarden maar digitale technieken (coderingen) om het bestaande geluid mooier te laten klinken.

    Dolby Surround, Dolby Digital, Dolby Digital Ex, en DTS zijn geluidsstandaarden. Dolby Digital heeft (AC-3, 5.1) 2 tot 6 kanalen. Deze zijn in de studio uitgemixed en de kwaliteit is per DVD verschillend. DTS is Dolby Digital 5.1 met een hogere bitrate waardoor er dus minder verloren gaat door compressie.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •