De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stanley Kubrick Collection (8 Disc Set) nld subs ja of nee?

    Ik heb een vraagje over deze collectie. Ik heb hem gezien bij EzyDVD in R2 maar het lijkt alsof er bij sommige delen wel nld subs zijn en bij sommige delen niet... Kent iemand deze box en kan iemand mij misschien vertellen of dit misschien een foutje is van EzyDVD of dat de ilms inderdaad niet allemaal nld subs bevatten? Bedankt!

  2. #2

    Standaard

    ik heb de box en de 4 dvd's die ik tot nu toe bekeken heb hebben allemaal nl subs.

  3. #3

    Standaard Re: Stanley Kubrick Collection (8 Disc Set) nld subs ja of n

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sleepyhollow
    ...het lijkt alsof er bij sommige delen wel nld subs zijn en bij sommige delen niet...
    Ik heb verschillende losse delen van de Kubrick Collection uit Australië en Eyes Wide Shut heeft inderdaad geen NL-subs.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Stanley Kubrick box met daarin alle films en deze zijn allen Nederlands Ondertiteld.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  5. #5

    Standaard

    Thanks voor de info allemaal!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    Ik heb de Stanley Kubrick box met daarin alle films en deze zijn allen Nederlands Ondertiteld.
    Kun je zien of jouw box dezelfde als deze is?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sleepyhollow
    Thanks voor de info allemaal!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    Ik heb de Stanley Kubrick box met daarin alle films en deze zijn allen Nederlands Ondertiteld.
    Kun je zien of jouw box dezelfde als deze is?
    Het is niet exact dezelfde, in mijn box (regio 2, nederlandse doosjes) zit ook de film: Dr. Strangelove. Die zit niet bij deze Australische regio 4 versie.
    Verder staat er bij de omschrijving bij Ezydvd dat er een Nederlandse ondertiteling zit, dat moet dus goed zitten lijkt me.
    Alhoewel ik niet direct snap waarom men Nederlandse ondertitels op een regio 4 dvd gaat zetten.
    (of misschien voor de Nederlandssprekende Australiërs )

    Hij is dus niet precies hetzelfde, je mist gek genoeg 1 film.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    Hij is dus niet precies hetzelfde, je mist gek genoeg 1 film.
    Zal wel weer met rechten te maken hebben. Dr. Strangelove is de enige die niet van Warner is, maar van Columbia...
    Overigens een titel die niet mag ontbreken in de collectie :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    Zat er ook al over te denken om deze te gaan aanschaffen in Australie. Ik denk dat je de info van EzyDVD gerust kunt aanhouden. M.a.w. Waar bij staat dat er NL subs op staan dan is dat zo, als ze er niet bij staan dan is dat dus niet zo (Lijkt mij logisch ). Vraag mij wel af of Eyes Wide Shut de ongecensureerde versie is (zonder digitaal "afgeplakte" sexscenes als in de R1 versie van de box)? Dr. Strangelove kun je overal kopen voor €13,- of zo en is eenvoudig toe te voegen tot deze box die in Australie iets van €50,- goedkoper is dan in NL! Ook zou ik The Shining ruilen voor de R1 (m.a.w. verkopen en R1 kopen). Deze R1 is beduidend langer dan de R2. Zonde dat er in de R2 geknipt is!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Waar bij staat dat er NL subs op staan dan is dat zo, als ze er niet bij staan dan is dat dus niet zo (Lijkt mij logisch ).
    Ja dat zou je denken maar het bleeft vreemd dat een deel wel en een ander deel geen nld subs heeft, zeker als de DVD's dezelfde vormgeving hebben en in één box zitten...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Zat er ook al over te denken om deze te gaan aanschaffen in Australie. Ik denk dat je de info van EzyDVD gerust kunt aanhouden. M.a.w. Waar bij staat dat er NL subs op staan dan is dat zo, als ze er niet bij staan dan is dat dus niet zo (Lijkt mij logisch ). Vraag mij wel af of Eyes Wide Shut de ongecensureerde versie is (zonder digitaal "afgeplakte" sexscenes als in de R1 versie van de box)? Dr. Strangelove kun je overal kopen voor €13,- of zo en is eenvoudig toe te voegen tot deze box die in Australie iets van €50,- goedkoper is dan in NL! Ook zou ik The Shining ruilen voor de R1 (m.a.w. verkopen en R1 kopen). Deze R1 is beduidend langer dan de R2. Zonde dat er in de R2 geknipt is!
    De Australische versie van Eyes Wide Shut is de ongecensureerde versie.

    De R2 versie van The Shining is niet door een censor of filmmaatschappij verknipt, maar door Stanley Kubrick zelf. De 'cuts' zijn dan ook puur inhoudelijk van aard, en in ieder geval niet gedaan vanwege te schokkende beelden of zoiets....

    Omdat beide versies door Kubrick zelf in elkaar zijn gezet zonder druk van buiten af, kun je feitelijk beide als Director's Cuts beschouwen; De internationale, kortere 'cut' is in ieder geval wel Kubricks Final Cut, en in mijn ogen een stuk beter dan de langere USA-versie....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    De R2 versie van The Shining is niet door een censor of filmmaatschappij verknipt, maar door Stanley Kubrick zelf. De 'cuts' zijn dan ook puur inhoudelijk van aard, en in ieder geval niet gedaan vanwege te schokkende beelden of zoiets....

    Omdat beide versies door Kubrick zelf in elkaar zijn gezet zonder druk van buiten af, kun je feitelijk beide als Director's Cuts beschouwen; De internationale, kortere 'cut' is in ieder geval wel Kubricks Final Cut, en in mijn ogen een stuk beter dan de langere USA-versie....
    Maar jammer genoeg staan deze weggeknipte scenes er in de R2 ook niet bij als "Deleted Scenes", dus je blijft je toch afvragen wat er in deze scenes zit. Vandaar dat ik toch liever de R1 heb voor het meest complete beeld. Heb onlangs een film gekocht ("Invader from Mars") waar zowel de Amerikaanse geknipte versie als de Engelse langere versie op stonden (met alternatief einde) en was toch blijer met de laatste (lange tijd zoek gewaande) versie.

    Maar zal van The Shining eerst de R2 kopen, deze bekijken, dan de R1, deze bekijken en uiteindelijk beslissen welke ik weg doe...

    Soms zit het in hele kleine details, waarom je de ene versie mooier vindt dan de andere. Zo vind ik van Blade Runner de bios versie (met voice-over) beter dan de Directors cut die nu op DVD staat. Smaken verschillen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD


    Maar zal van The Shining eerst de R2 kopen, deze bekijken, dan de R1, deze bekijken en uiteindelijk beslissen welke ik weg doe...
    Je kunt ze natuurlijk ook allebei houden, net als ik gedaan heb.....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Maar zal van The Shining eerst de R2 kopen, deze bekijken, dan de R1, deze bekijken en uiteindelijk beslissen welke ik weg doe...
    Je kunt ze natuurlijk ook allebei houden, net als ik gedaan heb.....
    Als ik de box koop, heb 2001 ook al dubbel. Heb nu de luxe zilveren doos met filmmuziek CD en filmframe...

    Ik lijk Niels Simons wel, die spaart ook al de versies van Terminator 2...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •