Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Raar probleem met mijn dvd-speler :s

    Sinds een aantal dagen slaat ie af tijdens het bekijken van een dvd. Hij gaat dan niet op standby en vastlopen doet ie ook niet, maar hij kapt gewoon met afspelen. Druk ik dan weer op "play" dan komt er "reading" in het display te staan maar daar blijft ie maar mee bezig. Dit doet ie met al mijn dvd's dus aan de disc ligt het ook niet. Het gekke is dat als ik de dvd op standby zet en na een tijdje weer aanzet, hij het weer gewoon doet. Alleen na een tijdje gebeurt weer hetzelfde.

    Ik vermoedde dat ie te warm werd (staat normaal gesproken immers bovenop mijn receiver) dus heb hem ff op mijn frontspeaker geplaatst, maar ook dat helpt niet.

    Ik snap hier nix van. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

    Greetz..

    /Edit:

    Het beeld bevriest als hij ermee kapt en ik kan dan de disc horen draaien in de speler. Dan stopt ie met draaien en dan begint ie weer. Net alsof ie aan het zoeken is (dit kan ik ook zien aan het display waarop ik zie dat hij elke keer een ander hoofdstuk probeert te vinden). Zojuist heb ik hem ff zijn gang laten gaan en na een tijdje ging ie weer verder met de film, maar hij had wel een flink stuk overgeslagen. En na een tijdje kapte hij er weer mee: "disc error". Toen ik hem zo ff liet staan, begin hij weer met "reading" waar hij ff op bleef hangen om daarna de disc uit te werpen.

    HELP!!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  2. #2

    Standaard

    volgens mij heb heeft je DVD-speler een serieus probleem.Tja te warm staan,b.v in een afgesloten meubel en boven een reciever,is niet bepaald goed voor je speler,warmte kan niet weg dus,raakt je DVD speler een beetje aan de kook

    Je zal er denk ik toch echt mee terug moeten naar de winkel,en hem laten nakijken en eventueel moeten laten reparen,ik hoop voor je dat je nog garantie hebt.

    En hem dan ergens neerzetten,waar de lucht er goed langs het apparaat heen kan.zodat de DVD speler niet te warm kan worden.

  3. #3

    Standaard

    Hey dank je voor je antwoord! Ik weet dat het idd niet goed is om hem bovenop een receiver te plaatsen maar heb momenteel geen andere keuze. Van nature werd ie al echt behoorlijk warm (maar schijnt normaal te zijn met Philips spelers). Iemand had ooit voorspeld dat de mijne het niet langer uit zou houden dan een jaar (vanwege de warmteproductie van het apparaat en de slechte koeling in de speler zelf). Schijnt dus toch uit te komen. De garantie is net een maand verstreken..

    Ik snap alleen niet dat als ik hem ff uit heb staan en dan weer aanzet, hij het gewoon weer een tijdje doet.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Misschien de lens schoonmaken maar ik begrijp dat ie net een jaartje oud is
    Dan lijkt het me sterk dat de lens vuil is maar je weet het nooit
    Anders vrees ik het ergste

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld
    volgens mij heb heeft je DVD-speler een serieus probleem.Tja te warm staan,b.v in een afgesloten meubel en boven een reciever,is niet bepaald goed voor je speler,warmte kan niet weg dus,raakt je DVD speler een beetje aan de kook

    Je zal er denk ik toch echt mee terug moeten naar de winkel,en hem laten nakijken en eventueel moeten laten reparen,ik hoop voor je dat je nog garantie hebt.

    En hem dan ergens neerzetten,waar de lucht er goed langs het apparaat heen kan.zodat de DVD speler niet te warm kan worden.
    Ik heb de speler (onkyo dv-sp800) en de receiver (onyo tx-nr900) boven elkaar staan. Beide kunnen vrij warm worden (staat zelfs op de sticker), maar bij mij levert dat tot nu toe geen problemen op. D'r zitten ook flinke ventilatie-sleuven op, misschien dat dat scheelt?

  6. #6

    Standaard

    Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn Philips toen ik een vcd probeerde af te spelen die hij niet kon lezen.
    Het enige dat hielp was de stekker eruithalen en weer terugdoen. Probeer dat eerst eens?

  7. #7

    Standaard

    ik heb een Panasonic die word ook al van zichzelf aardig warm,mar in een afgesloten ruimte word ie nog vele graden warmer,dus staat ie bij mij op een meubel





    Philips tja ,ik heb er een videorecorder van gehad,die deed na een jaar helemaal niets meer,voeding naar de knoppen.


    ik heb ook geen flauw idee wat het kan zijn(ben geen technicus)




    Dit is mijn set,ik heb de speler nu een plank hoger staan,als dat ie op deze foto staat,zodat ie meer koeling heeft,en mijn cd-speler staat een plank onder mijn DVD speler,want die van mij werd ook te warm

    http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/raimond.htm

    Moet je hier op de link die hieronder staat ,je vraag maar eens stellen,er is vast wel iemand die je verder kan helpen


    http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb.cgi

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de speler nu beneden in de woonkamer staan (lekker koel) maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb zojuist een audio-cd geprobeert maar die leest ie ook niet in. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de lens vuil is want als ik de speler een 15/20 minuten uit heb gehad, doet ie het weer ff.

    Ik ga proberen of ik zo'n setje kan kopen waarmee ik de lens kan schoonmaken. Tis wel balen, garantie is nu precies 25 dagen verlopen.

    Bedankt allemaal voor de reacties en ik laat nog weten hoe het gegaan is. :wink:
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  9. #9

    Standaard

    Gek, die philips-spelers begeven het altijd na de garantieperiode. Zou er een tijdbom inzitten?

  10. #10

    Standaard

    Heb er een schoonmaak cd bijgehaald maar dat werkt ook niet. Vrees dat ik hem dan voorlopig kwijt ben als ik hem terug breng naar de winkel. Weet iemand trouwens hoe dat zit met de garantie? Ik bedoel, van een dvd-speler (zeker van deze want die was behoorlijk prijzig) mag je toch verwachten dat ie langer dan een jaar meegaat? Dus dan zou ik nog aanspraak kunnen maken op de garantie. Of sta ik als consument zo niet in mijn recht?
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Of sta ik als consument zo niet in mijn recht?
    Heb je als consument of gewoon als normaal mens nog wel rechten dan
    Ik heb het idee dat we alleen maar verplichtingen hebben

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Heb je als consument of gewoon als normaal mens nog wel rechten dan
    Ik heb het idee dat we alleen maar verplichtingen hebben
    Ik ga het iig proberen. Ik ben een student en een nw speler kan ik echt niet betalen op dit moment en dan valt een van de belangrijkste schakels weg.. Ben echt superblij dat ik een tijdje terug een losse cd-speler gekocht heb, want anders had ik nu helemaal gebaald.

    Heb ik net een center-speaker aangeschaft (komt volgende week ) als eerste stap naar een 5.1 opstelling, kan ik er dadelijk nog niet van genieten.

    Morgen gaan we hem terugbrengen naar de Philips personeelswinkel. Mjjn vader werkt bij Philips namelijk. Hopelijk heeft dat enige invloed op de snelheid en de klantvriendelijkheid waarmee deze klacht afgewerkt wordt. :wink: Mijn vader heeft iig al gezegd dat ie er niet voor een eventuele reparatie gaat betalen en dat ie gaat eisen dat Philips de kosten op zich neemt. Ben benieuwd.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Heb er een schoonmaak cd bijgehaald maar dat werkt ook niet. Vrees dat ik hem dan voorlopig kwijt ben als ik hem terug breng naar de winkel. Weet iemand trouwens hoe dat zit met de garantie? Ik bedoel, van een dvd-speler (zeker van deze want die was behoorlijk prijzig) mag je toch verwachten dat ie langer dan een jaar meegaat? Dus dan zou ik nog aanspraak kunnen maken op de garantie. Of sta ik als consument zo niet in mijn recht?
    Als jurist zijnde, kan ik je vertellen dat garantie een aanvulling is op de koopovereenkomst die gesloten hebt. Alleen al op grond daarvan mag je verwachten dat je speler voldoet aan de eisen die je redelijkerwijs mag verwachten van een speler. Een garantie is in gewoon Nederlands niets anders dan dat de verkoper zegt: "ik doe geen beroep op uitsluiting van aansprakelijkheid voor het product". Dit is wat kort door de bocht, maar hopelijk kan je er wat mee :wink:

  14. #14

    Standaard

    In de Consumentgids van deze maand, gaat het deze keer in de rubriek "100 vragen" over consumentenrecht.

    Vraag 19:
    Wat is garantie?
    Tijdens de garantieperiode die de verkoper of de fabrikant biedt, geldt voor u als klant 'omgekeerde bewijslast'. Dit houdt in dat u in die periode, afhankelijk van wat de garantie u precies biedt, een defect artikel kunt ruilen of kosteloos laten repareren, zonder dat u hoeft te bewijzen dat het defect het gevolg is van een fabrieksfout.
    Het is dan aan diegene die de garantie heeft gegeven (bijvoorbeeld de fabrikant) om te bewijzen dat u het defect zelf heeft veroorzaakt, bijvoorbeeld door het apparaat niet juist te gebruiken.
    Na de garantie moet u aannemelijk maken dat u het apparaat juist hebt gebruikt, als u het kosteloos gerepareerd wil zien.

    Vraag 21:
    Mijn televisie hield er net een maand na de garantieperiode van een jaar mee op. De verkoper wil mij niet helpen. Pech?
    Nee. Van een TV mag u verwachten dat die langer dan een jaar meegaat. U kunt daarom van de verkoper verlangen dat hij ervoor zorgt dat uw televisie gerepareerd wordt. Het kan redelijk zijn dat u dan een deel van de reparatiekosten betaalt.


    Naar mijn persoonlijke mening, mag je in het bovenstaande i.p.v. "TV" ook "DVD-speler" invullen.
    Daarnaast maak je een redelijke kans dat je pa, als werknemer van Philips, aannemelijk kan maken dat je de speler normaal hebt gebruikt.

    Succes!

  15. #15

    Standaard

    Hey nogmaals bedankt voor de reacties! Die ga ik zeker gebruiken als ze toch reparatiekosten in rekening gaan brengen.

    Vandaag hebben we hem weggebracht naar de personeelswinkel en zij sturen hem door naar een extern reparatiebedrijf begreep ik. Is kennelijk allemaal uitbesteed. Ik heb 35,- onderzoekskosten moeten betalen en nu moet ik een week of 2/3 wachten op een berichtje dat ik hem weer kan ophalen. Als de reparatie duurder uitvalt dan 125,- nemen ze eerder contact met me op om te overleggen over het hoe en wat. Maar als de kosten echt zo hoog uitvallen en ze weigeren hem gratis te repareren dan weet ik niet of ik dat laat doen. Heb ik volgend jaar weer dat probleem ofzo. Gelukkig heeft de Philips-medewerker op de bon gezet dat ze "coulance moeten tonen vanwege het net verstrijken van de garantie". Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte. :wink:
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    ik wil wel weten hoe dit af gaat lopen ja

  17. #17

    Standaard

    Nou, het zou max. 2/3 weken duren maar ik zit nu al aan de 4 weken en nog steeds nix gehoord. Ik baal er echt gruwelijk van. Ik kan gewoon helemaal nix zonder dvd-speler. Ik vrees dat het nog wel enkele weken zal duren..
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  18. #18

    Standaard

    Nou, mijn Philips heeft het ook begeven na ongeveer 2 jaar. Toevallig nog een paar mensen gehoord waar de speler niets meer pakt na 1,5-2 jaar.
    Dat zijn dus allemaal spelers van Philips, toeval?

    Ik heb nu dus net een Sony gekocht met 5 jaar garantie, als die kapot gaat kunnen ze hem op hun eigen kosten repareren...
    SafeTrader

  19. #19

    Standaard

    Ik heb goed nieuws!!! Heb vandaag gebeld want het is nu precies 5 weken terug dat ik mijn defecte speler ter reparatie aangeboden had bij de Philips Personeels Winkel. Die meneer die ik aan de lijn kreeg heeft in de computer gekeken en die wist me toen te vertellen dat mijn dvd-speler niet meer gemaakt kon worden. Ook is ie al een tijdje uit de handel. De normale gang van zaken is dan dat Philips de opvolger van die speler ter beschikking stelt als vervangend apparaat en guess what?? Dat is de 763 SACD-speler! Deze krijg ik dus hoogstwaarschijnlijk als vervangend apparaat en hoewel de garantietermijn (net) verstreken was, krijg ik hem zonder bijbetaling. Ik heb nog gevraagd of ik ook de 963sa kan krijgen en dat was ook mogelijk maar dan moest ik natuurlijk wel een klein bedrag op tafel leggen, maar daar hoor je mij niet over klagen.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Kijk, dat zijn nog eens de leuke dingen , al begon het allemaal niet zo prettig natuurlijk
    Al met al toch een mooi eind resultaat vind ik

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Kijk, dat zijn nog eens de leuke dingen , al begon het allemaal niet zo prettig natuurlijk
    Al met al toch een mooi eind resultaat vind ik
    Jup, ben echt helemaal blij! Maandag krijg ik een telefoontje wanneer ik de speler krijg. Al met al ben ik toch wel tevreden over het uiteindelijke resultaat. Het was het lange wachten zeker waard.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  22. #22

    Standaard

    Je moet ook gewoon een Pioneer dvdspeler halen. Ik heb een 525 serie compleet omgebouwd en al. Ik heb hem al 2.5 jaar ofzo en ik heb nog nooit een probleem gehad!

    Vriend van mij heeft een 515 serie en zijnes heeft ie al 4 jaar en nog nooit is er een dvd gecrashed...


    Onze dvdspelers staan op een Pioneer dts/dolby receiver wat volgens jullie niet zo goed is, naja we hebben nog nooit een probleem gehad


    Pioneer= kwaliteit.

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vezo
    Je moet ook gewoon een Pioneer dvdspeler halen. Ik heb een 525 serie compleet omgebouwd en al. Ik heb hem al 2.5 jaar ofzo en ik heb nog nooit een probleem gehad!

    Vriend van mij heeft een 515 serie en zijnes heeft ie al 4 jaar en nog nooit is er een dvd gecrashed...


    Onze dvdspelers staan op een Pioneer dts/dolby receiver wat volgens jullie niet zo goed is, naja we hebben nog nooit een probleem gehad


    Pioneer= kwaliteit.
    Maar zo kun je wel bezig blijven
    Ik heb een Sony dvd speler en ook daar nog nooit een probleem mee gehad
    Sony= kwaliteit ???
    Zo kun je in principe met ieder merk doorgaan want van ieder merk is er wel iemand die probleemloos spul heeft staan

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Kijk, dat zijn nog eens de leuke dingen , al begon het allemaal niet zo prettig natuurlijk
    Al met al toch een mooi eind resultaat vind ik
    Jup, ben echt helemaal blij! Maandag krijg ik een telefoontje wanneer ik de speler krijg. Al met al ben ik toch wel tevreden over het uiteindelijke resultaat. Het was het lange wachten zeker waard.
    Dat noem ik nog eens service! Maar even voor de duidelijkheid. Neem je de 763 of de 963?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Dat noem ik nog eens service! Maar even voor de duidelijkheid. Neem je de 763 of de 963?
    Ik heb lang moeten wachten (5 weken) maar dat lange wachten is nu helemaal ongedaan gemaakt met dit aanbod. Ik ga uiteraard voor de 963 want die bijbetaling zal ook niet veel zijn. Ik wilde sowiezo in de toekomst al de 963 aanschaffen dus dit komt goed uit.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •