Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 32 van 32 worden weergegeven.

Discussie: Widescreen???

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door worfsonofmogh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Je kijkt dus liever naar een film die door deze zoomactie vervormd is...
    Ik heb een philips breedbeeld tv, 100 Hz en op de afstandbediening een knopje zitten waar je verschillende beeldformaten kunt kiezen. En die bij mij staat op automatisch. Soms heb ik dan die balken boven en onder en dan kies ik gewoon 16:9 en de balken zijn weg. Dus geen zoomactie. Beeld is verder prima en daar hou ik het ook bij. En dit is mijn smaak van film kijken. Iemand anders kijkt graag met de zwarte balken.
    Je moet uiteraard zelf weten hoe je films kijkt maar zoomen is dit wel degelijk en de kwaliteit gaat gewoon achteruit als je het zo doet.
    En op deze manier raak je ook filmbeeld kwijt aan de zijkanten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door worfsonofmogh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Je kijkt dus liever naar een film die door deze zoomactie vervormd is...
    Ik heb een philips breedbeeld tv, 100 Hz en op de afstandbediening een knopje zitten waar je verschillende beeldformaten kunt kiezen. En die bij mij staat op automatisch. Soms heb ik dan die balken boven en onder en dan kies ik gewoon 16:9 en de balken zijn weg. Dus geen zoomactie. Beeld is verder prima en daar hou ik het ook bij. En dit is mijn smaak van film kijken. Iemand anders kijkt graag met de zwarte balken.
    mmmm als ik mijn tv (een panasonic) op 16:9 zet, dan heb ik gewoon zwarte balken onder en boven Over smaak valt niet te twisten, maar ik blijf erbij dat je of beeld mist, of beeld uitrekt. Wat je op je scherm ziet, is dus niet zoals het bedoeld is door de regisseur. En daar ben ik dus vierkant tegen. Ik wil een film op me scherm zien zoals de regisseur dit bedacht heeft.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Citaat Oorspronkelijk gepost door worfsonofmogh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Je kijkt dus liever naar een film die door deze zoomactie vervormd is...
    Ik heb een philips breedbeeld tv, 100 Hz en op de afstandbediening een knopje zitten waar je verschillende beeldformaten kunt kiezen. En die bij mij staat op automatisch. Soms heb ik dan die balken boven en onder en dan kies ik gewoon 16:9 en de balken zijn weg. Dus geen zoomactie. Beeld is verder prima en daar hou ik het ook bij. En dit is mijn smaak van film kijken. Iemand anders kijkt graag met de zwarte balken.
    mmmm als ik mijn tv (een panasonic) op 16:9 zet, dan heb ik gewoon zwarte balken onder en boven Over smaak valt niet te twisten, maar ik blijf erbij dat je of beeld mist, of beeld uitrekt. Wat je op je scherm ziet, is dus niet zoals het bedoeld is door de regisseur. En daar ben ik dus vierkant tegen. Ik wil een film op me scherm zien zoals de regisseur dit bedacht heeft.
    Inderdaad, ik zat gisteravond weer eens even Independence Day te kijken en deze is in de verhouding 2.35:1 en dan heb je maar een klein beeldje maar toch kijk ik hem zo, het went snel.
    Ik vind toch wel het minste beeldformaat.

  4. #29

    Standaard

    Wat heb je dan nodig om alles te bekijken zonder dat je beeldkwaliteit verliest en zwarte balken? Een bios waar je normaal ook films gaat kijken?
    It's A Good Day To Die.

    Mijn Collectie
    MegaStarTrader/Safetrader

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door worfsonofmogh
    Wat heb je dan nodig om alles te bekijken zonder dat je beeldkwaliteit verliest en zwarte balken? Een bios waar je normaal ook films gaat kijken?
    Zoals Hans De Bisschop al schrijft zijn de zwarte balken onderdeel van het beeld. Je zal bij 2.35 dus altijd zwarte balken hebben. Of je moet inderdaad een scherm hebben dat breder is dan een 16:9 scherm, maar dan heb je weer met "gewone" 16:9 films dat je stukken doek aan de zijkant niet gebruikt, ala 4:3 op een 16:9 tv. Balken hou je dus altijd. Als je een 1:2.35 scherm hebt worden de balken aan de zijkant dus erger, vooral bij 4:3. Een 16:9 scherm is dus de zogenaamde gulden middenweg.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  6. #31
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Citaat Oorspronkelijk gepost door worfsonofmogh
    Wat heb je dan nodig om alles te bekijken zonder dat je beeldkwaliteit verliest en zwarte balken? Een bios waar je normaal ook films gaat kijken?
    Zoals Hans De Bisschop al schrijft zijn de zwarte balken onderdeel van het beeld. Je zal bij 2.35 dus altijd zwarte balken hebben. Of je moet inderdaad een scherm hebben dat breder is dan een 16:9 scherm, maar dan heb je weer met "gewone" 16:9 films dat je stukken doek aan de zijkant niet gebruikt, ala 4:3 op een 16:9 tv. Balken hou je dus altijd. Als je een 1:2.35 scherm hebt worden de balken aan de zijkant dus erger, vooral bij 4:3. Een 16:9 scherm is dus de zogenaamde gulden middenweg.
    Inderdaad ... en ik denk dat TV's die van grootte veranderen naargelang de Aspect Ration nog niet voor direct zullen zijn :wink:

  7. #32

    Standaard

    In de bioscoop heb je ook zwarte balken hoor... of liever gezegd: een ongebruikt gedeelte van het beeldscherm. Alleen wordt dat verborgen door die handige motorische gordijntjes in de bios.
    En gek genoeg hebben mensen er dan geen problemen mee dat ze een stuk ongebruikt beeld aan de zijkant hebben.
    Ik ben dus een grote voorstander van de invoering van breedbeeld TV's met rolgordijntjes zoals je wel zult begrijpen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •