Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Denon DVD-2200

  1. #1

    Standaard Denon DVD-2200

    De kanjer Denon 2900 heb er een zusje bij, de 2200. Het verschil tussen beiden zou alleen het binnen werk zijn, (geen zware afschermingsconstructie binnen in .......who needs it?) en een seriele poort aan de achterzijde. Wie weet er nog meer verschillen tussen beiden? De techniek zou 100% hetzelfde zijn maar de prijs voor dit apparaat is in DLD maar 599 €. Voor de 2900 tel je nog steeds bijna het dubbele neer.
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  2. #2

    Standaard Re: Denon DVD-2200

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renique
    De kanjer Denon 2900 heb er een zusje bij, de 2200. Het verschil tussen beiden zou alleen het binnen werk zijn, (geen zware afschermingsconstructie binnen in .......who needs it?) en een seriele poort aan de achterzijde. Wie weet er nog meer verschillen tussen beiden? De techniek zou 100% hetzelfde zijn maar de prijs voor dit apparaat is in DLD maar 599 €. Voor de 2900 tel je nog steeds bijna het dubbele neer.
    Puur naar de specs gekeken zijn er volgende verschillen.

    - mechanischer Aufbau
    2200 (1 Kammer, 5 Sektionen)
    2900 (3 Kammern, 5 Sektionen) Ik vermoed dat ze met hiermee bedoelen dat verschillende elektronische onderdelen (sekties) van het binnenwerk beter van mekaar gescheiden is zodat interferentie vermeden wordt.

    - Gehäuseunterteil: 1 Layer (2200) 3 Layer (2900)

    - DVD-Laufwerk: DENON-Standard (2200) Hybrid-Konstruktion (2900)

    - D/A omzetter: Burr Brown DSD1791 (2200) Burr Brown DSD1790 (2900)
    Blijkbaar zit er een nieuwe versie in de 2200. (pluspunt !)

    - Pure Direct Mode (Video, Digital, FL-Display): Video ein/aus, Digital ein/aus, Display ein/aus (2200) aus, Mode1, Mode2 (2900)

    - 4:3 Skalierung : N/A (2200) 4:3 Material auf 16:9 Projektor/TV (2900)
    kan belangrijk zijn voor sommige.

    - Serieel poort: enkel op de 2900

    - Kaltgerätebuchse für Stromzuführung: enkel op de 2900 (afneembare stroomkabel ???)

    - Abmessungen (BxHxTmm): 434x101x318 (2200) 434x137x343 (2900)

    - Gewicht: 4,7 kg (2200) 8,1 kg (2900)

  3. #3

    Standaard

    Oeps! Da's nog een beetje meer dan ik dacht echter de meeste zaken die ik zien daarbij twijfel ik eraan of iemand het zal zien bij het afspelen van een CD/DVD. Wie zou de dummy test aandurven (Uitproberen en aan weten te wijzen welke aan het spelen is)?
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  4. #4

    Standaard

    Ik durf de dummy test wel aan, wanneer kom je langs ?

    Ik denk dat je wel kwaliteitsverschil merkt tussen de 2 spelers, weet het bijna wel zeker.

  5. #5

    Standaard



    Wat hebben we voor verschillen bij de 2200 versus de 2900 die direct invloed hebben op het afspelen? (Dan vergeet ik even de xxtra mogelijkheden van de 2900:

    1 kamer versus 5 (plus voor de 2900)
    1 layer versus 3 (plus voor de 2900)
    Standaard DVD loopwerk versus Hybride (plus voor de 2900)
    D/A omzetter 1791 versus 1790 (plus voor de 2200)

    Als leek (maar pragmaticus) denk ik dan: Er zijn genoeg spelers die kwalitatief (smaak en emotie daar gelaten) vergelijkbaar zijn met de 2900 die die typische Denon onderdelen ook niet hebben. Wat zie ik dan niet bij de 2200 wat ik bij de 2900 wel zal zien, en is e.e.a. niet dramatisch afhankelijk wat voor een kwaliteit TV er in het systeem staat?

    M.a.w. als we het op een schaal van 1 tot 100 bekijken, zit je dan met die 2200 al niet ruim op een 9?
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  6. #6

    Standaard

    Ik bedoel dus niet 9 maar 90, Sorry. Bedankt nog trouwens voor je info.
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  7. #7

    Standaard

    Hier zijn enkele foto's van de binnenkanten.

    De 2900



    de 2200


    Persoonlijk vind ik de 2200 er zo slecht nog niet uitzien aan de binnenkant. Die extra afscherming in de 2900 ziet er niet spectaculair uit.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb zelf zojuist een 2900 aangeschaft, en kan niet anders dan zeer enthousiast zijn.

    De 2200 weegt bijna de helft van de 2900, dus de constructie en afscherming is wel degelijk beter.

    Er staat in deze threat ergens dat de DACS van een "hoger" type zijn. Dat is niet waar. De DSD1790 in de 2900 is speciaal voor Denon gemaakt en wordt ook in het nieuwe vlaggeschip de DVD-11A gebruikt. De 1791 is een afgeleide van de 1790 een een meer "off the shelf" product. Deze sul je dus straks ook in andere spelers zien. De 1790 blijft voorbehouden aan Denon.

    Verder is er op constructie, op-amps, voeding etc bezuinigd.

    maar feit blijft dat de 2200 een hele mooie speler is met een akelig aantrekkelijke prijs.

  9. #9

    Standaard

    Bedankt iedereen voor de info zover. Ben er langzamerhand van ovetuigd dat in ieder geval voldoende "(ver)koopbare" verschillen zijn tussen beiden. Onlangs wel via internet vernomen dat de 2900 in het lab op alles 100% scoort behalve op synchronisatie tussen ondertiteling en frames (kleine afwijking mogelijk) en een zogenaamde Groma bug bij o.a. een 2-2 en 3-2 pul down. De 1600 heeft dat laatste niet. Wie weet of de 2200 in deze meer lijkt op de 2900 of de 1600. Dat laatste is dan welliswaar pas echt van toepassing is (zichtbaar) bij "mindere" bekabeling en projectoren, maar toch. Graag input.
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  10. #10

    Standaard

    Voor zover ik weet hebben de 2200 en de 2900 dezelfde video chip nl. de Dilicon Image 504 chip. Het zou mij verbazen als de 2900 anders is dan de 2200 in dat opzicht.

    Overigens is de chroma bug alleen bij PAL progressive aanwezig en niet bij NTSC. En ook nog in veel mindere mate dan eerdere "probleem spelers".

  11. #11

    Standaard

    OK, ik ben eruit. De 2900 is voor mij een prima speler met prima kwaliteitskenmerken. Nog even wachten op sinterklaas en dan zakt de 2900 wellicht nog in prijs. In DLD beiden nu te koop voor of 999 en respectievelijk 599 voor de 2200. Mogelijk als de verkoop van de 2200 echt op gang komt de 2900 verder zakt. Vreemde is wel dat de 2900 een maand geleden 899 heeft gedaan maar nu weer is gestegen (Zilver uitvoering). Ra ra ???
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  12. #12

    Standaard

    Enig idee of deze apparaten regiovrij te koop zijn of te maken zijn? Ik kan er niets over vinden en ik zit ook te denken aan de aaschaf van 1 van beide mooie HT-bolides!

  13. #13

    Standaard

    Heb net een week geleden de 2200 gekocht in DLD voor 640 Euro inlcusief transport en verzekering e.d. Is toch ff dik 300 € minder dan de 2900. Regiovrij is deze nog niet maar er zijn wel "patches" voor. Via Look & Listen.nl kun je zeker dealres vinden die dit voor je kunnen doen. De prijzen liggen volgens mij rond de 30 €. Doe dit zelf nog niet. Via het www moet het ook kunnen echter weet ik niet direct een adres voor je. Zal nog ff zoeken voor je (en voor mij)!
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  14. #14

    Standaard

    Tja ook ik zit te dubben voor welke van de twee ik zal moeten gaan. Voor mij is geluid (CD, SACD, DVD-A) belangrijker dan het beeld. Het prijsverschil is fix, maar is de 2900 misschien niet beter voorbereid op eventueel toekomstige verbetering? Zo kun je ooit de stroomkabel vervangen voor een fatsoenlijke. Ik heb me laten vertellen dat dit een significante verbetering kan opleveren. En wat kun je nu eigenlijk met dat RS-232C interface? De 2900 heeft het wel, de 2200 niet.

    Wat ik wel erg mooi vind is dat je bij beide producten niet het menusysteem in moet om de laag te kiezen die je wil afspelen bij SACD's. Bij mijn huidige (test) speler moet dit wel en bij de ene SACD wil je stereo, bij da andere multichannel.

    Morgen krijg ik de 2200 ter test, ben zeer benieuwd.

    Is er iemand die weet of er ooit een vergelijkende test op audiogebied is gedaan tussen deze twee?
    Heart: Denon 3803 - Source: Denon 2200
    Fronts: TMA Premium 905 - Center: TMA Premium 900c - Surr: TMA Premium 901

  15. #15

    Standaard

    Zoals gezegd heb ik het gelaten bij de 2200. Puur vanwege de prijs. Het kan altijd beter, zeker als het op meetbare resultaten aan komt. Als ik voor mezelfs spreek, ik zit nog in de fase dat ik mijn B&W speakers allemaal aan het "Bi-wire-en" ben. Ze gaan nog op spikes en op een rolbaar sruk graniet of iets dergelijks. Dan de akoestiek van de luisterruimte thuis een sgoed onderhanden nemen. Anders soort kabels en snoeren en voila voor het op prijsverschil minstens met de 2900, en wellicht meer, stijging van dynamiek en kwaliteit. Er zat toch inclusief transport en verzekering bijna 400 Euro tussen. Da's een hoop snoer en stekkers. Als ik in die setup alles eruit heb is de 2900 wellicht nog maar de helft waard, vang ik nog iets voor die 2200 en doen we dan die deal.
    Succes verder. En nee, ik ken geen directe vergelijking. Denk alleen dat je nergens zult lezen dat de een voor de ander onder doet. het zal vooral liggen in zaken die meetbaar zijn en een "psychioiologieio". Je weet wel.
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  16. #16

    Standaard

    Nadeel van Denon vind ik dat als je net aan je nieuwe speler begint te wennen komen ze alweer met een nieuwere type uit.

    Ik heb zelf de Denon 2900 en heb deze met volle tevredenheid gekocht, nog geen 3 maanden later komen ze met een "Concurrent" model de 2200 in het lagere segment en met de DVD-A11 die weer bijna 2x zoveel als de 2900 kost
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Nadeel van Denon vind ik dat als je net aan je nieuwe speler begint te wennen komen ze alweer met een nieuwere type uit.

    Ik heb zelf de Denon 2900 en heb deze met volle tevredenheid gekocht, nog geen 3 maanden later komen ze met een "Concurrent" model de 2200 in het lagere segment en met de DVD-A11 die weer bijna 2x zoveel als de 2900 kost
    Inderdaad, Denon gaat nogal snel met nieuwe toestellen. Ook bij de recievers gaan ze niet alleen snel, maar brengen ze ook nog eens veel verschillende "tussenmodellen" uit net als bij de DVD-spelers.

  18. #18

    Standaard

    Heb nu zowel de 2200 als de 2900 thuis staan ter review. Ik had thuis al een Pioneer 747 staan, en kan nu dus goed gaan vergelijken. Ik heb tot nu toe alleen een uurtje de 2200 met de Pioneer kunnen vergelijken en de eerste indrukken pleiten heel erg voor de Denon, en dat terwijl hij nog helemaal niet ingespeeld is! Het moet wel raar gaan lopen wil ik de Pioneer houden.

    Vooral bij de CD Dummy van Portishead (een moelijke cd om weer te geven) zijn de verschillen overweldigend. De 2200 geeft veel meer bas, dat is bij de Pioneer toch echt veel te ingetogen. Ook de stem van Beth Gibbons komt veel beter los van de instrumenten en lijkt daardoor beter gedefinieerd. Of dit allemaal te maken heeft met een mindere kwaliteit van de Pioneer of simpelweg omdat mijn Denon receiver beter is afgestemd op de Denon speler weet ik niet.

    De 2200 laat ook wel zeer snel een paar nadeeltjes zien. Zo vind ik het loopwerk erg veel geluid maken en duurt het scannen van een disc erg lang. Bovendien kun je i.t.t. de meeste spelers niet een cd laden en alvast vertellen welk nummer je wilt gaan luisteren. Pas nadat de speler weet wat er in zit mag je je keuze maken. Ook het switchen van de SACD laag kost erg veel tijd. Maar goed, je kunt het in ieder geval met een knop op het front doen en dat is al een stuk beter dan mijn pioneer waarbij je eerst de cd moet stoppen en daarna de menustructuur in moet.

    Maar goed, een erg vroege conclusie dus. Ik ga de komende weken echt goede vergelijkingen doen, met name ook de 2200 en de 2900 tegen elkaar aan houden. Wordt vervolgd dus...

    Overigens, het lijkt er op dat er wel meer verschillen zijn tussen de 2200 en de 2900 dan de tot nu toe vermeldde, met name in wat kleine features. Meer hierover in een volgend beicht.
    Heart: Denon 3803 - Source: Denon 2200
    Fronts: TMA Premium 905 - Center: TMA Premium 900c - Surr: TMA Premium 901

  19. #19

    Standaard

    Heb je een analoge verbinding gemaakt tussen je speler en versterker, dit heeft wel de voorkeur om echt het geluid te horen van de speler zelf...

    Voor de rest zullen jou bevindingen blijven volgen.

    ps, kun je ook met SACD en DVD-A testen
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Heb je een analoge verbinding gemaakt tussen je speler en versterker, dit heeft wel de voorkeur om echt het geluid te horen van de speler zelf...

    Voor de rest zullen jou bevindingen blijven volgen.

    ps, kun je ook met SACD en DVD-A testen
    Ja hoor de verbindingen zijn analoog, De DAC's in de spelers zijn beter dan die van de 3803 (ook niet slecht).

    SACD zal ik zeker ook doen, ook multichannel. DVD-A is iets lastiger omdat ik nog maar 1 DVD-A heb maar uiteraard zal ik ook deze beluisteren.
    Heart: Denon 3803 - Source: Denon 2200
    Fronts: TMA Premium 905 - Center: TMA Premium 900c - Surr: TMA Premium 901

  21. #21

    Standaard

    Top dat de 2200 tot zover best goed bevalt. Krijg de mijne over een week. Natuurlijk zijn er verschillen met de 2900, dat mag ook wel voor dat prijs verschil. Mijn afweging is tot zoverre bekend. Zelf zag en hoorde ik, moet ik eerlijkheidshalve bekennen, geen verschil tussen beiden apparaten. Dit kan aan mijzelf gelegen hebben en/of aan het testmateriaal.

    Kwam by the way een winkel tegen die op dat moment de 2200 voor 699 Euro wilde verkopen. (Sssssst ..... of the record welliswaar maar toch!) Dat was bijna even duur als de 649 welke ik betaald heb in DLD inclusief alles.
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  22. #22

    Standaard

    Gisteren de tijd gehad om eens te luisteren. Heb tot nu toe alleen CD beluisterd, de beide andere formaten vergen erg veel kabelverwisseltijd maar dat komt in de loop van volgende week wel. Wilde de resultaten toch niet achterhouden nu.

    Mijn eerste indruk van de Denon 2200 is bevestigd 8) . De Pioneer 747 komt echt zwaar te kort als je eenmaal de Denon 2200 er naast hebt kunnen zetten. Eigenlijk zijn de resultaten hetzelfde voor alle soorten muziek die ik beluisterd heb (en dat is behoorlijk divers) dus het heeft weinig zin om deze uit te splitesen. De 2200 is warmer, heeft minder (geen?) scherpe randjes in het hoog, en stemmen zijn levensechter. Als je je ogen dicht doet en dan heb je veel meer het gevoel dat muzikanten daadwerkelijk voor je staan. Het geluid is ook aangenamer, minder vermoeiend. Qua detail ontlopen beide spelers elkaar niet veel (en dat is wat ik de Pioneer verwijt: het geluidsbeeld is veel analytischer maar dat levert geen extra detail op).

    Dan de 2200 vs. de 2900. Ik kan bij de CD weergave geen verschil ontdekken. En dan heb ik echt mijn best gedaan; bij een cd waarvan ik 2 exemplaren heb kon ik deze tegelijk starten en kon ik, door bij mijn versterker de bron te wijzigen, de spelers switchen met een paar tienden van seconden er tussen. Ik kan echt nul komma nul verschil ontdekken. Overigens, ik heb meerdere CD's geluisterd, maar dan zat er simpelweg meer tijd tussen uiteraard.

    HIERMEE WIL IK NIET ZEGGEN DAT ER GEEN KWALITEITSVERSCHIL IS! Het enige dat ik nu weet is dat het in combinatie met de rest van mijn apparatuur en luisterruimte niets uitmaakt. Het kan best zijn dat met een betere versterker en/of bekabeling en/of luidsprekers en/of aanpassingen in luisterruimte wel degelijk kwaliteitsverschil te horen is.

    Qua CD is de keuze voor mij 100% duidelijk. De 2900 maakt (voor mij) het prijsverschil met de 2200 niet waar. Nu de SACD en DVD-A luistersessie(s) nog...
    Heart: Denon 3803 - Source: Denon 2200
    Fronts: TMA Premium 905 - Center: TMA Premium 900c - Surr: TMA Premium 901

  23. #23

    Standaard

    Ik heb de denon 2800MK2. Deze kan ik toch ook vergelijken met deze 2 modellen? Heb deze toen genomen (2900 was er al, 2200 niet) omdat ik geen dvd-audio en sacd gebruik (prijsverschil was ook aardig).

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Ik heb de denon 2800MK2. Deze kan ik toch ook vergelijken met deze 2 modellen? Heb deze toen genomen (2900 was er al, 2200 niet) omdat ik geen dvd-audio en sacd gebruik (prijsverschil was ook aardig).
    Hij zal qua prijs tussen de twee in liggen. Qua bouw is ie ongeveer te vergelijken met de 2200, de 2900 is qua bouw toch wel een trapje hoger. De videochips zijn hetzelfde (er is wel minder oversampling, maar heb geen idee wat dit voor effect op het beeld zal hebben), maar er zitten totaal andere DACs in. Ik heb de 2800MKII wel eens gehoord tussen een aantal andere modellen in, en vond hem toen qua geluid de beste van de 5. Heb hem nooit echt vergeleken qua geluid met de 2200 of 2900, maar het zal dicht bij elkaar liggen. Het was voor mij geen optie omdat ik wel SACD en DVD-A wil.

    Verder toch wel een hoop kleine feature verschillen hoor.

    Maar zoals je zegt, de 2200 bestond nog niet en je hebt dan waarschijnlijk op dat moment de juiste keuze gemaakt. Het maakt niet uit wat je koopt, je wordt altijd ingehaald (waarmee ik nog niet eens wil beweren dat nu de 2200 beter zou zijn in jouw geval).
    Heart: Denon 3803 - Source: Denon 2200
    Fronts: TMA Premium 905 - Center: TMA Premium 900c - Surr: TMA Premium 901

  25. #25

    Standaard

    Nou ja goede keuze lol. Sommige dvd's spelen niet af en happeren. Zal niet echt een type fout zijn maar wel vervelend. Kan hem nu terug gaan sturen naar duitsland aangezien penhold deze zeker niet repareert. Even opsturen dus.
    Voor de rest een prima speler ja. Geluid en beeld zijn dik in orde.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •