De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: AVI naar MPEG

  1. #1

    Standaard AVI naar MPEG

    Op internet zijn aardig wat films te downloaden maar helaas
    allemaal op AVI formaat. (waarom niet gelijk in MPEG !)
    Zelf ben ik aan het sleutelen geweest om deze films te converteren naar MPEG1 of 2. De kwaliteit is niet geweldig maar dat even terzijde. Met het programma'tje "TMPGEnc" kan je dit
    doen.. echter.... de film gaat stotteren. Denk te lage framerate.

    Heeft iemand ervaring met dit programma en weet hoe je dit formaat eventueel op een andere manier kunt overzetten ?

  2. #2

    Standaard

    Er staan veel nuttige handleidingen en tools op www.vcdhelp.com .
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  3. #3

    Standaard jaja

    Daar heb ik dit proggie ook van ....
    Maar hoe los ik nu dat stotter probleem op ?

    In Nero kan je die file naar VCD overzetten maar dan wordt
    ie langer dan 80 min... Dan moet ik de AVI splitten in 2 files..

    Met AVIedit lukt het ook al niet...

    Dan maar originele DVD's.....
    tegen een idiote prijs

  4. #4

    Standaard

    Kan je niet een avi splitten?

    Das toch heel makkelijk met virtual Dub.

    Ik kan wel uitleggen hoe het moet.

  5. #5

    Standaard

    ik gebruik hiervoor altijd adobe premiere, met de panasonic mpeg plugin. best wel dure programma's, je ken ze natuurlijk kopen maar ik had ze gewoon geript. de kwaliteit van de omzetting is redelijk goed, alleen voor dit soort dingen is een snelle computer met heel VEEL geheugen vereist.
    "Whatever happened to playing on a hunch Scully? The element of surprise. Random acts of unpredictability. If we fail to anticipate the unforseen or expect the unexpected in the universe of endless possibilities we may find ourselves in the mercy of anyone or anything that cannot be programmed, categorized or easily referenced." F. Mulder, X-Files: Fight the Future

  6. #6

    Standaard

    help help

    natuurlijk wil ik het omgekeerde

    ik wil files omzetten van mpeg naar avi formaat

    nts illegaals aan, ik heb leuke filmpjes van op internet in mpeg formaat die ik wil omzetten naar avi om te bekijken op mijn palm pda, die herkent enkel avi formaat, iemand die oplossing kent?


    voor men weer deze topic wil dicht doen : neen ik ben nt van plan om illegale films op mijn palm te bekijken, wel kleine clipjes van een paar mb

  7. #7

    Standaard

    De meest gemakkelijke en beste oplossing hiervoor lijkt mij quicktime pro!

    je kunt hem gratis downloaden van de apple site (www.apple.com; zowel voor mac als windows). als je de software registreert, krijg je bepaalde functies extra die professioneel worden gebruikt voor film editing!
    je kunt verschillende standaarden en verschillende compressietechnieken toepassen om het geheel aan te passen aan je eigen wensen. je kunt een avi bijvoorbeeld full color of in een gereduceerd aantal kleuren omzetten, zodat de files vele malen kleiner worden als bij full color!

    quicktime 6.0 heeft zelfs mpeg 4 encoding en decoding.

    adobe premiere is inderdaad ook een zeer goed programma hiervoor, echter vele malen duurder als quicktime pro. premiere is meer voor de filminustrie bedoeld, of de veel eisende amateur.

  8. #8

    Standaard

    Als jij mij een mailtje stuurt dan zou ik jou een guide sturen waarmee je alles kan wat je wilt maar die mag ik van eric niet op het forum posten.

    doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •