De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD Recorder of DVD Speler ?????

    Ik ga komende maand mijn nieuwe systeem aankopen. Alleen weet ik niet wat verstandiger is om te kopen, een dvd-recorder of een dvd-speler die alles kan spelen. In geval van de recorder denk ik aan een Philips. In geval van een speler wil ik de Onkyo DV-SP800 THX.
    Kan iemand mij hierin adviseren ?
    Thnx

  2. #2

    Standaard

    Vind je de mogelijkheid tot opnemen van TV uitzendingen belangrijk, dan zul je een DVD-recorder moeten kopen.

    Zoniet....dan een gewone DVD-speler. :wink:

    Ook als je SACD en DVD-A wilt gebruiken, zul je een alleseter DVD-speler moeten kopen. Ik geloof dat er nog geen recorders zijn die SACD en/of DVD-A kunnen afspelen, maar hier ben ik niet 100% zeker van, want ik ken niet alle merken en types.

  3. #3

    Standaard

    Let gewoon op welke video- en eventueel audio-DAC's gebruikt worden. Als in de recorder dezelfde of betere worden gebruikt, zou je voor de recorder kunnen gaan. Maar ik ga er altijd vanuit dat de kwaliteit van een speler beter is dan van een recorder.

    Maar die mening heb ik ook over DVD en CD-spelers, wat betreft de CD-afspeelkwaliteit...

  4. #4

    Standaard

    Ik zou sowieso voor de Onkyo DV-SP800 gaan, wat een mooi apparaat! Ik vind hem nog iets te duur, maar op termijn wil ik die ook kopen.

    Dan kun je later altijd nog een DVD recorder kopen van Philips bijvoorbeeld. Deze zijn qua kwaliteit niet te vergelijken met die Onkyo DV-SP800 speler.

    Onkyo gaat volgens mij geen recorder maken (jammer). Dit hebben ze ook niet voor CD-R(W) gedaan, dus ik vrees het ergste.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Eind van de maand ga ik de gehele set bestellen. Daarom de vraag dus wat ik zou "moeten" kopen. Opnemen van tv kan ik nog altijd boven op de video, want die wil ik beneden dus niet meer.
    De Onkyo slikt alles, behalve jpeg.
    Ik hoop dat ik in combinatie met de Onkyo TX-NR900E en dan speakers van de Quadral Aurum-serie een mooie set heb, waar ik nog veel kijk en luister plezier heb.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pumbaa68
    Eind van de maand ga ik de gehele set bestellen. Daarom de vraag dus wat ik zou "moeten" kopen. Opnemen van tv kan ik nog altijd boven op de video, want die wil ik beneden dus niet meer.
    De Onkyo slikt alles, behalve jpeg.
    Ik hoop dat ik in combinatie met de Onkyo TX-NR900E en dan speakers van de Quadral Aurum-serie een mooie set heb, waar ik nog veel kijk en luister plezier heb.
    Dus opnemen is blijkbaar niet zo belangrijk. Dan zou ik zeker een goede DVD-speler kopen.

    Op het eerste zicht lijkt de Onkyo SP800 een goede speler, maar enkel op de specificaties afgaan is gevaarlijk.

    Een zeer goed alternatief is de Denon 2900. Zeer goed in beeld en geluid volgens vele reviews. Deze is ook goedkoper dan de Onkyo SP800.

  7. #7

    Standaard

    Ik wil eigenlijk toch wel de SP800 hebben, ook vanwege het feit dat ik de onkyo receiver koop. Hetzelfde merk, zelfde design ... misschien beter op elkaar afgestemd ? Kweet het niet zeker, zoveel verstand heb ik er nu ook niet van.

    Staan er nergens tests van die onkyo, of heeft niemand die zelf ? Ik zou graag horen wat men er van vindt.

  8. #8

    Standaard

    Ik begrijp dat je graag de Onkyo wilt, maar als ik het goed heb, is de Onkyo gebaseerd op de Pioneer 747 alles-eter. Onkyo heeft zelf wat dingen toegevoegd (extra filters geloof ik), maar in de basis zijn ze hetzelfde (drive en electronica). Pioneer heeft vervolgens de 747 verbeterd en de 757i uitgebracht. Deze heb ik en ik ben er dik tevreden mee. Toch weer iets goedkoper dan de Onkyo en de meneer bij Audiovision zei me dat je het verschil tussen de twee niet echt overduidelijk kunt horen. Tenminste...voor een paar honderd € zou je het wat duidelijker willen horen.

    Maar ja...als je een hele Onkyo set wilt... Als je zoekt naar recensies van de 757i kun je dus soms ook nog wat tegenkomen over de Onkyo. Ik heb hier ook nog een test liggen waar men de Onkyo en de Pioneer in direct vergelijk heeft.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pumbaa68
    Ik wil eigenlijk toch wel de SP800 hebben, ook vanwege het feit dat ik de onkyo receiver koop. Hetzelfde merk, zelfde design ... misschien beter op elkaar afgestemd ? Kweet het niet zeker, zoveel verstand heb ik er nu ook niet van.
    Kwa design is het misschien mooier als je componenten van hetzelfde merk neemt, maar een Onkyo DVD-speler zal niet beter zijn op een Onkyo receiver puur omdat het hetzelfde merk is. Op dat gebied speelt het totaal geen rol welke merk speler je neemt.

  10. #10

    Standaard

    Mike, heb je deze test niet toevallig gescand liggen, zodat ik die zou kunnen zien ?
    Ben wel benieuwd :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pumbaa68
    Mike, heb je deze test niet toevallig gescand liggen, zodat ik die zou kunnen zien ?
    Ben wel benieuwd :wink:
    kep geen skenner...

    Ik heb een HVT (2/2003) en een Hi-Fi News (2/2003) liggen. De Hi-Fi news heeft een test van de Onkyo en de HVT test de Onkyo, Pioneer 656 en 757 en de Marantz DV8300. Geinig detail is dat zowel de Onkyo als de Marantz gebaseerd zijn op de Pioneer 747...

    Ik ben bereid om in het kader van 'Pay it forward' de beide bladen wel aan je op te sturen. Ze staan bij mij toch op de nominatie op weggekiept te worden. Ik had ze alleen gekocht vanwege de reviews eigenlijk. Die heb ik toch niet meer nodig. PM met maar met je adres, dan kiep ik ze in een envelop.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •