De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke van deze twee receivers?

    Hallo,

    ik zit te twijfelen tussen twee receivers die bij bij de plaatselijke audiodealer allebei € 499,- kosten (ik ga niet voor een webwinkel):

    - Yamaha RX-V640
    - Marantz SR5300

    Ik heb een Eltax Liberty spakerset die vrij open en helder klinkt. Nu kan ik dus nergens een winkel vinden die deze speakers en deze receivers verkoopt, dus helaas is niet te testen wat het mooiste klinkt. Nu weet ik dat Yamaha (ik heb het hier over oudere tyoes) vrij scherp klinkt. Van Marantz weet ik eigenlijk weinig van (qua sound). Wlke van deze twee zouden jullie mij adviseren. Ik had (inmiddels verkocht) een Pioneer VSX-510.

    Grt,

    Dave

  2. #2

    Standaard

    Dat van dat scherp klinken is niet meer, bovendien hangt het er helemaal vanaf waar je van houd. Het zijn beide goede versterkers, gewoon gaan luisteren. Welke je het beste vind klinken neem je. Hoor je niet echt verschil, neem je degene die je er het mooist uit vind zien. (En dan wordt het de Yamaha denk ik)

    Men zegt dat met muziek de Marantz beter klinkt, maar ik hoorde het niet echt. Ik denk dat je ook pas echt grote kwaliteitsverschillen gaat horen in versterkers van een hogere prijsklasse.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Dat van dat scherp klinken is niet meer, bovendien hangt het er helemaal vanaf waar je van houd. Het zijn beide goede versterkers, gewoon gaan luisteren. Welke je het beste vind klinken neem je. Hoor je niet echt verschil, neem je degene die je er het mooist uit vind zien. (En dan wordt het de Yamaha denk ik)

    Men zegt dat met muziek de Marantz beter klinkt, maar ik hoorde het niet echt. Ik denk dat je ook pas echt grote kwaliteitsverschillen gaat horen in versterkers van een hogere prijsklasse.
    Ik ben het met je eens alleen je laatste punt niet. Marantz is dus daadwerkelijk muzikaler, zelfs bij de lagere series.

    Groeten,
    Raskel

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Puur op receiver zal ik voor die Yamaha 640 gaan maar.................
    In combinatie met je speakers vermoed ik dat de Marantz het beter zal doen kwa klank.

  5. #5

    Standaard

    Ik had voorheen altijd Yamaha, maar heb nu een Marantz. Juist vanwege dat muzikalere. Ik gebruik de receiver zeker zoveel voor muziek als voor DVD's. Dat telt misschien ook mee in je beslissing: waar gebruik je 'm a priory voor.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Even een update........

    Na lang gedraal het toch voor elkaar gekregen de volgende receivers een aantal uren te lenen (moest er wel het bedrag dat de receiver waard is als borg neeleggen maargoed ik kreeg wel mijn zin):

    - Marantz 5300
    - Denon AVR-1804
    - Yamaha RX-V640RDS

    Aangezien ik mijn HT voornamelijk voor film gebruik (meer dan 80%) heb ik dit ook eigenlijk ALLEEN maar laten wegen. En tja ik heb er niet zo lang over hoeven twijfelen. Ik heb de Marantz als eerste geluisterd en die vond ik het op film gebied net niet hebben. Met andere woorden ik vond het wat te lief.....Toen de Denon......mooie warme klank maar wat mij betreft net wat over the top. Puur subjectief natuurlijk. Erg mooie receiver en helemaal vanwege de 7.1 optie die hij bezit. En als laatst de Yamaha.......heb de marantz en de Denon meteen ingepakt in hun doos. De Yamaha had het gewoon icm mijn speakers. Onverwacht want ik had juist een "warme" klank willen hebben. Maar het klinkt nu zo neutraal en stabiel en qua kanaalscheiding heerlijk agressief, dat ik wel kan zeggen dat ik een erg gelukkig mens ben

    Dank voor de hulp trouwens

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79
    dat ik wel kan zeggen dat ik een erg gelukkig mens ben
    En hier zijn we blij om.
    :wink:

    Yamaha is gewoon heel sterk wanneer het in een HT (lees, film) opstelling wordt gebruikt.

  8. #8

    Standaard

    En de Yamaha ziet er het mooiste uit (vind ik dan )

    Over dat 2e puntje: Het is misschien wel zo, maar het blijft allemaal subjectief en dat maakt het zo moeilijk denk ik.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •