De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard een simpele vraag over kabelzzz

    Ik ben dus toch maar van plan om wat andere(betere) kabels aan et gaan schaffen.

    Zowel voor de connectie van reciever naar cd en dvd speler en speaker kabels als nodig is.

    Reciever = Yamaha A2
    Dvd= DVP 725
    En cd weet ik niet eens gewoon een simpel spelertje van 350 euro Sony :S

    Speakers =Tannoy 638

    Nu is het geluid erg fijn het hoog is zeer strak net als het Mid.
    En de bass tja... :P perfect

    maar als ik de meeste mensen moet geloven zou het beter kunnen door andere bekabeling te gebruiken.

    Connectie tussen de apparatuur zijn op maat gemaakte RCA kabeltjes en speakers kabel schaam schaam simpel coperwire van 4€ P/M

    En als ik nu al verschrikkelijk geniet dan moet het helemaal top zijn als er betere kabels etc tussen zit.

    Maar ik las dat Chistiaan het hoge ererg uitsprong ,maar na wat speel uurtje dat afnam.

    Ik huo absoluut NIET van die aggresieve hoge tonen dus dat wil ik ook niet hebben thuis als ik dat zou willen had ik wel Infinity gekocht of ...

    Heeft iemand een advies voor moi ?

    En eventueel een winkel bij mij in de buurt waar ik de kabel kan aanschaffen ,MAAR eerst kan gebruiken en beluisteren thuis?

    WOon dus in Groot-Ijselmonde )

    Thanks in advance,

    Raymond
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  2. #2

    Standaard

    Iedere zichzelf respecterende hifi-handelaar, heeft een test koffer.
    Dat is een koffertje met allemaal verschillende kabels die je kan thuis kan testen, alvorens een keus te maken. Vaak moet je ff een borg betalen om de koffer mee te mogen nemen.

    Er zit er vast wel eentje in de buurt.

    Het is moeilijk om voor jouw combi en jouw oren een goed kabeladvies te geven. Ik kan wel zeggen je moet vd hul c5 nemen of Qed silver anniversary luidsprekerkabel, maar misschien vindt jij dat wel helemaal nix.

    Succes,

    Jeroen
    HT: Horen, Zien en Beleven

  3. #3

    Standaard

    Voor de rest de clearwater (vd hul). prettige kabel (verzilverd) die niet scherp is. die haalt het scherpe er zelfs een beetje uit schijnt het (merk er zelf niet al te veel van: mijn receiver is gewoon erg scherp).
    Bij dezelfde fabrikant kan je idd voor de C5 kijken als interlink.
    En mijn nieuwe optische (optocoupler) bevalt steeds beter hoor: heeft ondertussen zo'n 24 uur staan spelen, en het echte scherpe is er onderhand wel grotendeels af )

  4. #4

    Standaard

    Iedere zichzelf respecterende hifi-handelaar, heeft een test koffer.
    Dat is een koffertje met allemaal verschillende kabels die je kan thuis kan testen, alvorens een keus te maken. Vaak moet je ff een borg betalen om de koffer mee te mogen nemen.
    Weet iemand een winkel in de buurt ?
    R,dam ,Dord of A,dam near sloterdijk ?

    Lijkt me erg handig en borg in namtuurlijk logisch
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  5. #5

    Standaard

    Even kleine update van mijn nieuwe kabel: de bass is DUIDELIJK een stuk droger geworden. Gewoon Pats boem. Veel strakker dan dit kan de bass niet worden met mijn subwoofer. Maar hij is al duidelijk een stuk beter geworden 8)

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: een simpele vraag over kabelzzz

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Ik huo absoluut NIET van die aggresieve hoge tonen dus dat wil ik ook niet hebben thuis als ik dat zou willen had ik wel Infinity gekocht of ...
    Als ik dit zo lees dan denk ik dat je het toch een beetje bij vdHul moet gaan zoeken.
    Maar wat is het budget eigenlijk waar je aan dacht.
    vdHul is in iedere geval heel betaalbaar.

    Verders zal het waarschijnlijk geen wereld van verschil uit gaan maken met andere kabels maar je moet de veranderingen meer zoeken in de details van het geluid.
    De kleine puntjes op de I zeg maar

  7. #7

    Standaard

    Zo te lezen ben je al heel tevreden met het geluid van je set. Waarom dan NOG beter. Denk dan ook niet dat je dat gaat lukken door duurdere kabels aan te schaffen. Of je moet per se geld kwijt. Zal je mijn girorekening even doorgeven.... Het verschil zal heel klein zijn of zelfs minder.....je weet tenslotte maar nooit...never change a winning team toch?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard Re: een simpele vraag over kabelzzz

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Ik huo absoluut NIET van die aggresieve hoge tonen dus dat wil ik ook niet hebben thuis als ik dat zou willen had ik wel Infinity gekocht of ...
    Als ik dit zo lees dan denk ik dat je het toch een beetje bij vdHul moet gaan zoeken.
    Maar wat is het budget eigenlijk waar je aan dacht.
    vdHul is in iedere geval heel betaalbaar.

    Verders zal het waarschijnlijk geen wereld van verschil uit gaan maken met andere kabels maar je moet de veranderingen meer zoeken in de details van het geluid.
    De kleine puntjes op de I zeg maar

    Thx 4 the reply

    Budget tja ...als ik de kabel het waard vind ,omdat het mooier klinkt dan koop ik hem gewoon maar denk dat 100€ zat zal zijn.

    Ik moet gewoon eerst maar een winkel zoeken/vinden in de buurt en dan zelf ff luisteren op een vrouwloze zondag


    Regards,
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •