De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips en suggesties boxenset gevraagd

    Door de bomen het bos niet meer zien, hebben jullie daar ook weleens last van :wink:
    Wij hebben vorig jaar een JVC DVD speler gekocht (type XV-S302SL) en tot nu toe gebruik gemaakt van de luidsprekers van onze tv.
    We willen meer muziek DVD's gaan beluisteren en kijken daarom uit naar een boxenset....maar wat is wijsheid.
    Voor onze geluidsinstallatie (tuner, cassettedeck, pick-up en cd-speler) hebben we nog een 20 jaar oude prima werkende versterker (Akai stereo intergrated amplifier model AM-U1) en daarop 2 boxen aangesloten. Het liefst zouden we alles op de nieuwe boxen willen aansluiten.
    Ook nog iets wat hoog op het verlanglijstje staat is dat het een draadloze set is (of zijn daar veel nadelen aan verbonden?)
    Niet geheel onbelangrijk, het bedrag dat wij willen besteden ligt rond 750,- euro.
    Kan iemand ons wat nadere tips geven??
    Alvast bedankt,
    anneke

  2. #2

    Standaard Re: Tips en suggesties boxenset gevraagd

    Ten eerste welkom op het forum, en wat een eer dat ik als eerste je eerste post mag beantwoorden

    Het kan aan mij liggen, maar als je je dvd speler op je versterker aansluit ben je toch klaar? Als dat niet kan (geen ingangen op je versterker, 20 jaar oud, dus dat kan maar zo), zal je toch een nieuwe versterker moeten kopen. Als je meerkanaals geluid wilt (dus met meer dan 2 luidsprekers), zal je zowiezo een andere verster moeten kopen. Direct aanluiten op je DVD speler kan niet.

    Nog even over draadloze luidsprekers: volgens mij zijn die er niet veel, maar als ze er zijn zal er altijd een stroomdraad naartoe moeten (per luidspreker). Dus helemaal draadloos kan niet.

    Verder kan ik natuurlijk wel gaan uitwijden over luidsprekers, versterkers, prijzen etc. maar volgens mij ben je zeer 'groen' (no offence natuurlijk) op dit gebied en moet (niks moet) je je eerst even verdiepen in de basis. Zoeken / bladeren op dit forum kan je al heel ver brengen denk ik. Er is ook een begrippenlijst te vinden op de site.

    Succes ermee
    Is that a goddamn?
    (Beavis & Butthead do America - vraag aan de gids als B&B de Hoover Dam bezoeken )
    Me duvudus - Mijn thuis!!!!

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel voor je reactie.
    Om bij het laatste te beginnen. ik had inderdaad al rondgekeken op deze site en ook wat testen bekeken.
    De bedoeling is een actieve subwoover te nemen (en dan hoef je toch niet nog een aparte versterker te hebben ...zoveel dacht ik al begrepen te hebben, verder ben ik idd nog erg 'groen' :wink: )
    We willen ook graag zo'n set met in totaal 5 boxen (incl subwoover).
    Jammer dat er toch een andere versterker nodig is. Onze geluidsinstallatie bestaat uit allemaal losse componenten en we hebben nog niet zo lang geleden nogal wat moeite moeten doen om een losse tuner (die toen stuk was) te vervangen. Bijna alles is tuner/versterker in één, had achteraf handiger geweest.

    anneke

  4. #4

    Standaard

    hmmm, niet aan gedacht DVD speler aansluiten op actieve sub zou volgens mij wel moeten kunnen, maar dan mis je vermoedelijk wel Dolby Digital / DTS geluid. Het geluid komt dan welliswaar over meerdere luidsprekers, maar heeft niet de kwaliteit die je wilt. Misschien bestaan er wel subwoofers met een DD/DTS decoder hoor, maar daar weet ik verder niks van.

    Ik zou zeggen pak het gewoon goed aan en koop een meerkanaalsversterker + een luidsprekerset. Voor 750 Euro kom je een heel eind denk ik. Geen high-end spul, maar het is altijd beter als een Akai van 20 jaar oud (sorry, ik moest dat even kwijt).

    Als je overigens voor een sateliet luidspreker set gaat(wat ik een beetje begrijp uit je verhaal) zal dat voor DVD's wel goed klinken denk ik, maar voor stereo weergave (muziek dus) is het vaak een stuk minder geschikt.
    Is that a goddamn?
    (Beavis & Butthead do America - vraag aan de gids als B&B de Hoover Dam bezoeken )
    Me duvudus - Mijn thuis!!!!

  5. #5

    Standaard

    Deze discussie gaat over een Sony luidspreker set. Sub + 5 sattelieten met DD/DTS decoder. Schijnt 200 Euro te kosten bij BCC.
    Is that a goddamn?
    (Beavis & Butthead do America - vraag aan de gids als B&B de Hoover Dam bezoeken )
    Me duvudus - Mijn thuis!!!!

  6. #6

    Standaard

    welkom op het forum (al ben ik dan niet de eerste om je te feliciteren ).
    Over je vraag: het is me niet helemaal duidelijk of je nu voor stereo wilt gaan, of dat je surround wil hebben. Daar zit qua kosten en budget besteding namelijk wel een verschil in. Een redelijk verschil zelfs .
    Oowja; nog even een mededeling:
    je bent zelf verantwoordelijk voor je budget . Je leest nogal eens van mensen die meer uitgeven dan in de eerste post stond . Zo ook ik. 1400 ipv 800 . Maar het is een GEWELDIGE hobby: audio/video

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat je echt surround wilt, dus dan zit je inderdaad vast aan het aanschaffen van een nieuwe versterker.
    Zoek nog eens wat rond in de HT thread van dit forum, want er zijn aardige receivers te krijgen voor een aardig prijsje.
    Wel ben ik bang dat je het niet haalt met dit budget om ook nog eens de boxen aan te schaffen.
    Je hebt ook veel van die "all-in-one" setjes, voor een redelijke prijs. Ik weet alleen niet of je daar ook je overige apparatuur op aan kan sluiten.
    Persoonlijk zou ik eerst voor een 5.1 receiver gaan kijken, en misschien aanvullen met een paar speakers.
    (zoek eens op de kef-eitjes) die zijn ook los verkrijgbaar, dus neem je er daar bijvoorbeeld alvast twee van, en later de rest van de set.
    Ik schat dat je er dan nog zo'n 500 euro voor uit moet trekken boven je budget, maar dan heb je al aardig wat.
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  8. #8

    Standaard

    wat ook een mogelijkheid is: nu een receiver aanschaffen en 2 fronts voor het gegeven bedrag. Dan ga je er waarschijnlijk al op vooruit wat betreft geluidskwaliteit. En dan kun je daarna doorsparen voor nieuwe surrounds en een center en een subwoofer. Dat is een goede (en voor veel mensen een leuke) manier van je set opbouwen.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Tips en suggesties boxenset gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anneke koenen
    Door de bomen het bos niet meer zien, hebben jullie daar ook weleens last van :wink:
    Jawel, daar heeft vrijwel iedereen wel eens last van in deze hobby.
    :wink:
    Het liefst zouden we alles op de nieuwe boxen willen aansluiten.
    Ik vrees inderdaad ook dat wanneer je goed wilt gaan genieten van je (muziek) dvd,s dat je dan toch een geheel andere set moet gaan opbouwen.
    Helaas hangen hier ook de nodige kosten aan ja.

    Ook nog iets wat hoog op het verlanglijstje staat is dat het een draadloze set is (of zijn daar veel nadelen aan verbonden?)
    Er zijn inderdaad ook nadelen aan verbonden ja.
    Ten eerste is de keuze erg beperkt tot een zeer klein aantal merken.
    Daarnaast is de kwaliteit meestal niet van een al te hoog nivo en zeker niet in verhouding tot de kosten.
    Ook moet je dan zoals gezegd voor iedere speaker een stekker in het stopcontact plaatsen en dus is het weer niet echt draadloos en moet je bij iedere speaker een wand contactdoos hebben.
    Ook kan het in sommigen gebieden gevoellig zijn voor storing van buitenaf.
    Al met al zijn er dus zeker nadelen.

    het bedrag dat wij willen besteden ligt rond 750,- euro.
    Kan iemand ons wat nadere tips geven??
    Probeer indien mogelijk het budget te verdubbelen en je heb stukken meer mogelijkheden om een leuke set samen te stellen.

  10. #10

    Standaard

    Leuk nu al zoveel reacties
    Naar aanleiding van jullie tips kan ik toch weer wat gerichter gaan zoeken

    De bedoeling is inderdaad een surround systeem.
    Het genoemde te besteden bedrag is wat aan de voorzichtige kant.
    'k Heb wel gezien dat ik op deze site door verder zoeken ook nog heel wat info halen.

    groeten,
    anneke

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anneke koenen
    'k Heb wel gezien dat ik op deze site door verder zoeken ook nog heel wat info halen.
    En mochten er dan ook nog vragen bij je opkomen dan horen we dat graag :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •