De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard KEF eitjes (KHT-2005.2)

    Ik zie hier in het boekje van HOBO HiFi een setje van die kef eitjes staan, heeft iemand enige ervaring met die speakertjes, en is dit een beetje waar voor 1250 euro ?

    alvast bedankt!

    Jimmy
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de eerste serie KEF eitjes en sub (KHT-2005, zie "mijn HT" in mijn signature). Ik heb ze aangesloten op een Denon 1803. Dit gaat echt heel mooi samen. Ze leveren behoorlijk wat geluid voor kleine speakertjes en de sub compenseert prima het gebrek in het laag (dat je vaak bij kleine speakers hebt in vergelijk tot bv. zuilspeakers). Verder vind ik ze qua uiterlijk ook erg mooi (ze zijn er overigens in zilver en in athraciet). Voor meer info moet je ook eens de site van KEF bezoeken op www.kef.com

    De prijs die je noemt is behoorlijk pittig. Ik zou voor dat bedrag nog even verder zoeken bij bv. wat online webshops. Het goedkoopst zijn ze in Duitsland. Om je een idee te geven: Ik heb mijn set een jaar geleden online in Duitsland voor nog geen €800,- (incl. verz.) gekocht. Garantie loopt dan gewoon via de fabriek hier in NL (service is vaak sneller dan via de standaard hifi zaak om de hoek!). Er zijn zat threads hier op het forum die gaan over hifi koop in Duitsland of via internet, effe zoeken dus.

    Succes.

  3. #3

    Standaard

    Heel goede keuze in hun soort, ga ze vergelijken/luisteren naast de VM-1 van B&W. Koop vervolgens de set die je het beste vindt klinken.

    En laat 't natuurlijk even weten.

    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  4. #4

    Standaard

    Bij www.eurohopper.nl kun je deze prima speaksets voor een veel lagere prijs krijgen.

  5. #5
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Bij stassen 966 euro (of als je receiver er bij koopt kan het zakken naar 900) heb het over de KEF KHT 2005.2

  6. #6

    Standaard

    Ik zag dat ze ook een nieuwe KHT serie onder de KHT2005 opde markt hebben gezet, de KHT1005.
    Die vind ik er zelfs nog iets gelikter uitzien dan de 2005.
    Heeft iemand deze al gehoord? Slecht kunnen ze bijna niet zijn want ze hebben de EISA award voor surround speaker set gewonnen zag ik even snel op de KEF site.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  7. #7

    Standaard

    okee bedankt voor jullie reacties! dagje later, en verder gezocht

    wat nieuwe vraagjes

    1) Vond nu ook de 2005, die was 200 euro goedkoper, wat is het grote verschil met de 2005.2 set ?

    2) Toevallig dat MAD begon over die denon avr-1803, want die had ik ook in gedachten om erbij te zetten. Iemand daar nog meer ervaringen mee ?

    3) Die Denon zag ik ook ergens op het internet voor 470 euro, is dat een beetje een redelijke prijs? of zou ik een andere kwaliteit receiver erbij zoeken voor wat meer geld ?

    Alvast bedankt weer!

    Jimmy
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blaatmaster
    okee bedankt voor jullie reacties! dagje later, en verder gezocht

    wat nieuwe vraagjes

    1) Vond nu ook de 2005, die was 200 euro goedkoper, wat is het grote verschil met de 2005.2 set ?
    Het verschil tussen de 2005 en de 2005.2 is dat er nieuwe speakers zijn gebruikt en dat de subwoofer nu 250 watt is en in een gesloten box zit. Ik heb zelf die 2005.2 sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit en ik moet zeggen dat het helemaal top is. (mijn versterker is de NAD T742).

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt
    mijn collectie
    HT set: Nad T742, Nad 916 eindversterker, Kef HT2005.2 speakers, Philips 32" 100Hz Breedbeeld, Philips DVD speler

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AMD
    ...En laat 't natuurlijk even weten...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    ...Ze leveren behoorlijk wat geluid voor kleine speakertjes en de sub compenseert prima het gebrek in het laag (dat je vaak bij kleine speakers hebt in vergelijk tot bv. zuilspeakers)...
    Ik wil ook graag de KHT 1005 of 2005, hoe vinden jullie deze set klinken als je "gewoon" een CD of naar de radio luistert, in stereo dus?

  10. #10

    Standaard

    Die 1005 heb ik nog niet gehoord, maar ik heb er m'n twijfels over. Zéker in stereo. Die kleine eitjes starten pas bij 120Hz en de sub is nóg zwakker dan die van de 2005...

    Als je geen zin hebt om het geld dat voor 2005.2 of VM1 (ook Madelon heeft ze inmiddels) wordt gevraagd uit te geven, zou je eens bij het Duitse merk Teufel moeten kijken. Alleen on-line verkrijgbaar, maar niet duur en naar men zegt héél goed.
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  11. #11

    Standaard

    De kef 2005.2 hebben andere speakers volgens mij tov 2005. Het zijn dezelfde speakers als die in de Q serie gebruikt worden dacht ik nu. Ik gebruik de 2005.2 voor surround en vind ze perfekt. Ik ben ook een erge stereo liefhebber dus heb enkelt als surround deze. Ik vind zelf geen enkele sataliet speaker goed voor stereo (tenminste ik ben ze nog niet tegengekomen). Vandaar vloerstaanders.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blaatmaster
    2) Toevallig dat MAD begon over die denon avr-1803, want die had ik ook in gedachten om erbij te zetten. Iemand daar nog meer ervaringen mee ?

    3) Die Denon zag ik ook ergens op het internet voor 470 euro, is dat een beetje een redelijke prijs? of zou ik een andere kwaliteit receiver erbij zoeken voor wat meer geld ?
    Ik heb ook de combo 1803 met KHT2005.2 en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden over ben. De 1803 ondersteund 6.1 dus als je nog ergens een los 6e eitje kwijt kan in een achter-center opstelling zou ik het zeker niet laten! (Helaas ging het bij mij dus niet )

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •