De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kan iemand op grond van EIGEN ervaring speakers aanraden?

    Ik weet het.... weer zo'n nutteloze vraag van iemand die op zoek is naar "goede" speakers terwijl dit heel erg afhangt van de smaak
    Toch vraag ik jullie deze vraag omdat niks zo goed is al eerlijk advies van anderen, itt die verkoopgeile winkeliers :wink:

    Ik ben op zoek naar speakers met genoeg vermogen(zonder vervorming) en vooral ook met genoeg bas. Ik heb al eens in een ondoordachte bui 2 millenium 500's gekocht van eltax. Deze hadden als ik me het goed herinner 2x 25 cm woofers dus dat leek me een goede gok....... niet dus. De bass was wel goed maar het totale beeld was gewoon niet om aan te horen. Deze waren veeeeeeeeeel te dof en midden tonen ontbraken. Deze gingen ook direct terug en ik kreeg netjes mn geld terug .

    dat was al weer twee jaar geleden. Nu overweeg ik zo af en toe weer eens om de front speaekers die ik nu heb te gebruiken voor achter en 2 nieuwe fronts te kopen. Ik zoek boxen die voor zowel films maar ook voor muziek acceptabel zijn. Ze moeten genoeg genoeg bas hebben maar zeker NIET dof klinken. Ik gebruik een pioneer 908 versterker (5 x 100 w). Deze klinkt in de stereo stand enigzins schel dus ik hoop dit met de boxen een beetje te compenseren. Ik heb ook al eens wat speakers gehoord in de winkel en het is zeer lastig om even in 5 minuutjes te bepalen of de speakers je bevallen of niet. Daarom hoop ik dat vooral de mensen die zelf ervaring hebben met bepaalde speakers hier mij even mee helpen.
    Ik kan natuurlijk zelf ook naar de winkel gaan, maarja de echte test is natuurlijk thuis waar je in alle rust een paar cd's kan luisteren en natuurlijk dvd's. Het is echter wel wat vervelend om de hele tijd speakers naar huis te nemen en terug te brengen, en ik hoop dat dat ook niet hoeft als jullie mij een beetje goed adviseren .

    Ik zelf had in gedachte de infinity alpha 40 of 50. Dit is puur op grond van reviews enzo. Helaas zijn hier weinig reviews van dus ik zou zeggen dat deze niet zo populair zijn. Ik heb ze zelf trouwens nog niet gehoord. Weet iemand of deze goed zijn, of misschien iets wat veel beter is? Het gaat mij vooral om specifieke type's en niet om adviesen als "infinity heeft meestal wel goede luidsprekers" e.d. Verder is het natuurlijk makkelijker als er speakers worden genoemd die enigzins bekend zijn.

    Voor de duidelijkheid: ik ben dus NIET op zoek naar een "partybox" met veel bass!!!!!! Het moet een mooie balans zijn in muziek, maar tijdens de films wil ik niet alleen afhankelijk zijn van de sub.

    het laatste maar oh zo belangrijke puntje... het budget. Ik heb niet een specifiek budget maar het moeten wel redelijke bedragen zijn. Ik wacht liever een paar maanden zodat ik kan kopen wat ik wil dan dat ik speakers koop met de wetenschap dat die andere nou net wat beter klinken Omdat redelijk natuurlijk ook weer zeer verschillend is zou ik zeggen zo'n e300 p/s. Maar mocht ik in de winkel iets zien van e500 wat ik geweldig vind klinken en er zijn geen alternatieven dan heb ik daar geen problemen mee.

  2. #2

    Standaard

    Als je echt voor een speakerset wil gaan die gemaakt werd om films op de beste manier te beluisteren, dan raad ik je echt de Jamo THX 2 set aan. Volgens mij een heel goede set, voor een betaalbare prijs.

    Indien je een een vrijblijvende demonstratie wenst, stuur me een mailtje, en breng gerust enkele eigen DVD's / CD's mee.

    Bij mij mag het volume net iets harder dan in een winkel :wink:
    Alhoewel dit echt niet hoeft bij deze set, om een mooie klankkleur te krijgen.

    Luisteren vooraleer kopen is nog steeds de boodschap, maar dat hoef ik natuurlijk niemand te vertellen.

    Groeten,

    Nicolas

  3. #3

    Standaard

    Waar gebruik je de set voorla voor, audio of DVD??
    Zelf ben ik gezegend met JBL XTi80 speakers en het audio geluid vind ik echt erg goed klinken. Vooral muziek DVD's klinken er mooi vol mee, je hoort een breed spectrum van geluid. Het enige nadeel is dat geluid heel erg persoons gebonden is en smaken verschillen dus nogal.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb zelf Elipson en Mordaunt-Short 902's en heb hier goede ervaringen mee.

    Elipson is wat duur, maar Mordaunt-SHort is goed en goedkoop.

    Wel grappig, Een vriend van mij was trots op zij HK set met MS 902 speakers en een 308 sub. Heeft ie nu ongeveer een half jaar.
    Kwam ik een keer langs, Liet hij het wel even horen. Idd lekker laag bij hoog volume, maar niet sub

    Bleek die verkeerd aangesloten te zijn. Nu heeft ie nog beter geluid bij films

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf heel veel plezier van mijn set van KEF KHT 2005. Subliem geluid (zowel met films als met muziek), veel vermogen. Kijk anders maar eens op de websiet van KEF (www.kef.com). Ik heb de spullen in Duitsland besteld (via internet) en dat scheelde mij 400 Euro met de winkels hier

  6. #6

    Standaard

    Ik neem aan dat je 500€ per speaker bedoelt?

    Ik raad dan aan om de Tannoy S10 of S8 te gaan beluisteren.

    De tannoy met de dual concentric zijn zeer fijn om naar te luisteren.
    het hoog is mooi strak en mid idem dito en de bass is niet zoals JBL ze heeft maar hij gaat vrij laag en strak natuurlijk

    Je gaf zelf al aan dat je evrsterker vrij scherp is nou dan raad ik de Tannoy zeker aan aangezien die niet schel klinken.

    En idd € sparen voor een mooie sub is zeker de moeite waard.

    Cheers,
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  7. #7

    Standaard

    @cinedream ik woon in het noorden van nederland dus voorlopig kom ik niet in de buurt van belgie. Maar toch bedankt voor je aanbod

    ik gebruik de speakers voor films EN muziek. Voor beide moet het dus geschikt zijn dus ik denk dat thx speakers afvallen.

    Ik heb gelezen dat de kef's minder bas hebben dan infinity dus daarom dacht ik eerder aan andere merken dan aan kef

    kan iemand mij een goedkope duitste online winkel aanraden, en ik vraag me af of het niet verstandiger is om bij een mediamarkt in duistalnd te kopen. Dan heb je tenminste een aanspreekpunt mocht er toch iets mis gaan.

    Een sub heb ik al. Geen geweldig merk ofzo, maar ik ben er toch zeer tevreden mee. Het is een passieve waar aan ik een 2*100 watt versterkertje heb geknoopt. Deze heeft meer dan genoeg vermogen voor films, maar voor muziek is hij wat minder geschikt.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187

    Ik raad dan aan om de Tannoy S10 of S8 te gaan beluisteren.
    Die Tannoys moet je inderdaad in overweging nemen om een ste gaan beluisteren.
    Zijn zeer fijne speakers .
    Je eigen voorstel, de Infinity Alpha 40/50 voldoet naar mijn idee ook aan je wens.
    Met name in het laag doen ze het goed al vind niet iedereen het zo fijn als je veel laag potentie in een speaker zit.
    Maar als ik je post zo leest dan denk ik dat die je best wel eens goed kunnen gaan bevallen.
    Ga deze dus ook beluisteren, zeker ook omdat je eigen gedachte ook al naar deze speaker uitging. :wink:

  9. #9

    Standaard

    ik had bij mn vorige post niet zo veel tijd. Ik heb nu even de verschillende suggesties bekeken en ik denk dat de jbl wel een aantrekkelijke speaker is. Ook ga ik proberen om de tannoys the horen te krijgen, maar deze zijn helaas een stukje duurder. De andere speakers die zijn genoemd zijn geloof ik beter geschikt voor films.


    heeft iemand anders nog een goeie suggestie ??? de prijs die ik in gedachten had is zo'n e300 PER BOX. Als ik boxen zie die het dubbele kosten en aanmerkelijk beter zijn dan is dat ook geen probleem.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    ik had bij mn vorige post niet zo veel tijd. Ik heb nu even de verschillende suggesties bekeken en ik denk dat de jbl wel een aantrekkelijke speaker is. Ook ga ik proberen om de tannoys the horen te krijgen, maar deze zijn helaas een stukje duurder. De andere speakers die zijn genoemd zijn geloof ik beter geschikt voor films.


    heeft iemand anders nog een goeie suggestie ??? de prijs die ik in gedachten had is zo'n e300 PER BOX. Als ik boxen zie die het dubbele kosten en aanmerkelijk beter zijn dan is dat ook geen probleem.
    Met 300 euro per stuk heb je een hele mooie Dynaudio speaker

  11. #11

    Standaard

    mischien is het iets voor je om eens bij stassen te gaan luisteren in venlo/tegelen.
    Daar heb ik speakers beluisterd van PHONAR en voor mij klonken die beter dan kef of b&w's.
    Ze kosten wel wat maar dan heb je ook wat. Die P200 UK ligt zo rond de prijs van 500 pst.
    Ik heb hier ook heel kritisch naar zitten luisteren omdat ik ook goed geluid wil voor films en muziek en geen overdadige bas of resonanties.
    Ga hier maar eens n kijkje nemen:http://www.phonar.com/uk/produkte.htm
    Als je met google zoekt vind je duitse sites met prijzen maar dat zijn iets andere versies. Die stassen verkoopt zijn engelse modellen en die zijn iets duurder en beter zeggen zij.
    De speakers zijn vrij onbekend maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed zouden zijn. Succes ermee
    Well, i be G** damned, a cop when you need one!! T3

  12. #12

    Standaard

    phonar en dynaudio zijn best wel duur. Ik weet dat grootte geen garantie is voor goed geluid, maar als ik een mooie zuil luidspreker wil dan ben ik bij beide merken net iets te veel kwijt. Als ik een boekenkast modelletje neem ben ik bang dat deze niet de door mij gewentse geluid produceert, ookal zijn deze nog redelijk geprijsd.

  13. #13

    Standaard

    Wanneer je Phonar en Dynaudio te duur vindt, kijk dan eens naar Mission. De M74 kost ongeveer 239 euro per stuk en daar heb je een mooie zuilspeaker voor. Daarboven heb je ook nog andere zuilen van Mission die een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

    Het is dat de Phonars net wat beter klonken, anders had ik de Missions gekocht.

    Kijk anders even op:http://62.216.18.92/html/7001.html
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    phonar en dynaudio zijn best wel duur. Ik weet dat grootte geen garantie is voor goed geluid, maar als ik een mooie zuil luidspreker wil dan ben ik bij beide merken net iets te veel kwijt. Als ik een boekenkast modelletje neem ben ik bang dat deze niet de door mij gewentse geluid produceert, ookal zijn deze nog redelijk geprijsd.
    Gewoon luisteren, het kan best zijn dat een dynaudio boekenplank beter klinkt dan een tannoy zuil (voor jou dan, het blijft persoonlijk)

    Sluit niet een type speaker uit omdat het wellicht niet genoeg geluid produceerd. Zelfs mijn Mordaunt-short 902 produceren veel laag en dat zijn kleine boekenplankjes!

  15. #15

    Standaard

    Ik wil graag wat vraagtekens zetten bij de combinatie Dynaudio en Pioneer.
    Dynaudio is een speaker die veel vermogen vraagt, ook bij laag volume spelen. Om een Dynaudio dynamisch te laten klinken heb je een zware/stabiele versterker nodig. Anders klinkt het echt nergens naar.
    Mijn 2011 (ook 100w p/k) i.c.m. een Audience 122 klonk helemaal nergens naar (futloos). Terwijl de 122 echt geen slechte speaker is.

    Ik ben na uitgebreid luisteren bij Dali beland. Maar "mijn" serie gaat er helaas uit en wordt opgevolgd door de new suite 1.7, 2.8 en daar vind ik het hoog minder goed van dan de oude serie. Maar dat kan de compensatie zijn voor het schel klinken van jouw pioneer.

    Groetjes en succes,

    Jeroen.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  16. #16

    Standaard

    ik denk dat het vermogen van mijn versterker (en die van jouw) niet het probleem is. Als je kijkt naar de tansformator in de versterker en de koelribben kan dat niet direct een probleem vormen lijkt me. Wat eerder een probleem vormt is de "klank kleur". Mij is ook opgevallen dat de pioneer totaal geen bas weergeeft. Mijn oude stereo versterker was wat dat betreft veel beter. Maar die was helaas stereo en niet 5.1. De pioneer geeft inderdaad een wat gebrekkig geluid, maar dit is denk ik niet door het vermogen. Trouwens mijn versterker heeft een THX ultra merkje, wat volgens mij moet betekenen dat het instaat moet zijn om redelijk wat vermogen te leveren zonder al te veel vervorming.

    Ik heb overigens vandaag de alpha 40 en een jbl geluisterd, en met beide was ik niet helemaal tevreden . De alpha 40 gaf geluid goed weer maar miste de door mij gewenste extra bass. De JbL had wel lekkere bas maar de tweeter was ook wat hard en de middentoner wat zacht. Ietsjes te schel dus. Ik zoek dus toch noch maar even verder

  17. #17

    Standaard

    Hoi J-man,

    Dynaudio's zijn echt luidsprekers die in de houtgreep genomen moeten worden. Ze zijn gewoon moeilijk aan te sturen. Mijn pioneer geeft echt wel voldoende bas hoor (zonder feest stand)
    Bij b.v xXx met de lawine voel je de bas in de bank resoneren, terwijl de vloer niet trilt. En ik heb geen sub. Mijn Dali's gaan volgens de specs tot 33db bij +/- 3 db. Heb het nog niet zelf nagemeten. Muziek luister ik altijd in Direct mode, en er zit een mooie gecontroleerde bas in, niks wollig of boomerig. Het hoog is helder gededailleerd midden. Tja ik ben er echt tevreden mee. Tis dat er geen grotere center uit die serie is.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  18. #18

    Standaard

    Om toch nog fff een ander type aan te bieden:

    Heb je al eens naar het Italiaanse Chario geluisterd?
    Vooral de Syntar serie (100 tower, 200 tower)
    resp. 295 , 385 p/s Ze hebben ook de boekenplank modellen de 100 , 200 voor 150 , 195 p/s.

    De Tower modellen hebben aan de onderkant van de kast een horizontaal geplaatste woofer, waardoor de bass tonen krachtiger kunnen worden weergegeven.

    Groetjes,

    Jeroen.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man

    De alpha 40 gaf geluid goed weer maar miste de door mij gewenste extra bass.
    De Alpha 40 te weinig bass ??
    Ik denk dat je dan beter kunt uitkijken naar een subwoofer :wink:

    Maar goed, kijk dan ook eens naar de 600 serie van B&W.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man

    De alpha 40 gaf geluid goed weer maar miste de door mij gewenste extra bass.
    De Alpha 40 te weinig bass ??
    Ik denk dat je dan beter kunt uitkijken naar een subwoofer :wink:

    Maar goed, kijk dan ook eens naar de 600 serie van B&W.
    misschien is dit helemaal niet zo. Ik kende de muziek niet die werd gedraaid (had geen cd ofzo mee) en de box die er naast stond had extreem veel bas . Ik had beter kunnen zeggen: "relatief weinig tot de box die er naast sotnd"
    om echt te beoordelen of deze genoeg bass heeft mnoet ik hem thuis hebben, want in een open ruimte klinkt de bas lang niet zo sterk als in een "gewone" kamer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •