Wat is nu eigenlijk The Criterion Collection? Ze omschrijven het zelf zo:
Of, zoals forum-member Eddy het in deze thread eens beschreef:Oorspronkelijk gepost door criterionco.com
Heel kort samengevat kan ik zeggen dat Criterion gewoon de meest hoogstaande uitgever van films op dvd ter wereld is. De films die ze uitbrengen zijn in de filmgeschiedenis van groot belang en de DVD's die ze produceren behoren tot de topstukken van ieders collectie.Oorspronkelijk gepost door Eddy
Een paar belangrijke links:
- The Criterion Collection's site
- Een overzicht van de catalogus van 'The collection'
- Toekomstige releases
- criterionforum.org: DE bron voor 'inside info' rondom Criterion, hun releases en film in brede zin
- De Wikipedia-beschrijving van The Criterion Collection
- De FAQ van criterionforum.org: hierin zijn vele wetenswaardigheden te vinden over Criterion.
************************************************** **********************************
Mijn oorspronkelijke begin-post:
Ik wilde wel eens weten wie er hier allemaal Criterion Collection DVD's verzamelen of er een aantal in zijn bezit heeft.
Wat betreft mezelf: ik heb er 4 (Spartacus, Charade, Brazil en The Third Man) en ik ga er zeker nog meer aanschaffen. De aangekondigde set van 'Traffic' klinkt erg goed en 'Seven Samurai', 'A night to remember' 'Chasing amy' en 'Rushmore' staan ook hoog op mijn lijstje. Het hangt heel erg van de film af of ik een Criterion ervan wil hebben en of de set een beetje de moeite waard is. De 'Spartacus' en 'Brazil' sets horen wat dat betreft bij de kroonstukken van mijn collectie: betere SE's ken ik eigenlijk niet.
Richard
EDIT: achterstalig spelvautje uit de titel weggehaald. :wink:
EDIT 2: inleiding aangepast
EDIT 3: beginpost teruggeplaatst en bijgewerkt