Pagina 29 van 64 EersteEerste ... 1925262728293031323339 ... LaatsteLaatste
De resultaten 701 tot 725 van 1588 worden weergegeven.
  1. #701

    Standaard

    Eerst nog een paar foto's van vorig weekend:








    En vandaag o.a. mijn macrolens weer eens uit de tas gehaald:















    Wie een desktopje in z'n mail wil, mag weer roepen

  2. #702
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Mooie macro's, Alex!

    Wat zijn over het algemeen uw instellingen (ISO, diafragma, belichting, sluitersnelheid)?
    Met statief genomen? Zp ja; Klap jij je spiegel omhoog voor je afdrukt?
    Ik heb vandaag ook wat geprutst met macro's, maar weinig geslaagd.
    Hier mis ik een degelijke flitser wel.

  3. #703

    Standaard

    Mij valt op dat ik de foto's van de "kleine" wereld het leukste vind om te bekijken. Waarschijnlijk omdat je dat maar moeilijk met het blote oog allemaal kunt zien. Zo'n aap of beer kan ook wel een leuke foto opleveren, maar vind ik toch minder indrukwekkend dan van zo'n klein beestje.

    Jullie hebben wel een interessante hobby: ik kom altijd graag even in dit topic kijken naar mooie plaatjes.

  4. #704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Mooie macro's, Alex!

    Wat zijn over het algemeen uw instellingen (ISO, diafragma, belichting, sluitersnelheid)?
    Met statief genomen? Zp ja; Klap jij je spiegel omhoog voor je afdrukt?
    Ik heb vandaag ook wat geprutst met macro's, maar weinig geslaagd.
    Hier mis ik een degelijke flitser wel.
    Het "geheim" van mijn macro's is vrij simpel... maar inderdaad... de ringflitser is hierbij een essentieel onderdeel. Zonder een goede belichting heb je absoluut een statief nodig. Door de sterke vergroting is de macrolens net zo gevoelig voor bewegingen als een telelens zonder stabilizer

    Ik zet het cameraprogramma op het P of op het Av programma.

    P is een automaat voor diafragma en sluitertijd... de andere parameters zijn zelf in te stellen. Ik stel mijn ISO-waarde in op 100 om zo weinig mogelijk korrel/beeldruis te krijgen...
    Vervolgens probeer je het insect zoveel mogelijk van opzij te schieten i.v.m. de geringe scherpte-diepte bij een wijd open diafragma.

    Wanneer je een insect meer schuin wil fotograferen, bijv. met de kop naar voren en de rest erachter, dan stel je de camera in op het Av programma en zet het diafragma op f8 to f11... of zelfs nog kleiner. Denk er wel aan dat bij kleinere diafragma's de stofjes op de lenzen en de beeldchip steeds scherper worden
    In de custom settings van de camera synchroniseer ik de sluitertijd met de flitser (custom setting 3)... afhankelijk van het gekozen diafragma wordt dit 1/60 of 1/200 sec... klein genoeg om redelijk scherpe foto's zonder statief te maken.

    Heb je geen flitser, gebruik dan een statief, aangezien je al snel met sluitertijden van 1/20 sec te maken krijgt. De minste beweging geeft dan onscherpte. Een ISO-waarde van 400 levert een kortere sluitertijd, maar wat meer (en nog een acceptabele) ruis/korrel op.

    Verder heb ik de auto focus ingesteld op "AI Servo". De camera blijft dan steeds focussen wanneer jij of het beestje iets beweegt. Doe je dit niet, dan krijg je al snel onscherpte doordat het centrum van de focus bijv. een paar milimeter verandert als je afdrukt of iets van voor naar achter beweegt omdat je onstabiel op je hurken zit

    En verder... Maak zoveel mogelijk foto's. De ringflitser kan over het algemeen een keer of 3 snel achter elkaar flitsen (b.v. 3 foto's per sec.) voordat hij een paar seconden moet opladen.

  5. #705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Wat zijn over het algemeen uw instellingen (ISO, diafragma, belichting, sluitersnelheid)?
    Tegenwoordig bewerk ik mijn foto's zoveel mogelijk met software waarin de EXIF-informatie (grotendeels) bewaard blijft.

    Als je rechtsklikt op één van mijn foto's en vervolgens "afbeelding opslaan" kiest, dan kun je die EXIF info bekijken in b.v. Photoshop Elements (File Info, EXIF) of Irfanview (toont meer info, www.irfanview.com ) via de i in de toolbar.

    In die EXIF-informatie kun je allerlei info als sluitertijd, diafragma, flitsgebruik etc. terugvinden

  6. #706
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Aha, ik schoot vandaag op iso 200 en 400. Op 200 gaat het nog, maar op 400 zie je idd wat ruis bij vergrotingen. Meestal zat ik ook op f/8 of f/11. Volgende keer dus gewoon iso 100 en AI Servo (wat ik niet deed). Bedankt voor de tips!

    Het volgende op de lijst is nu echt wel een ringflitser en een mp-e 65.

    Dit is wat ik ervan terechtbracht (na de foto's van Alex vallen ze wel wat in het water ):
    Sommige hebben een grotere versie, te bekijken door op de link onder de foto te drukken.


    grote versie


    grote versie


    grote versie


    grote versie


    grote versie







  7. #707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Aha, ik schoot vandaag op iso 200 en 400. Op 200 gaat het nog, maar op 400 zie je idd wat ruis bij vergrotingen.
    Hehehehe... Wij zijn verwend met ons digi-spul. De hoeveelheid ruis die wij zien bij ISO 200 digitaal, is vergelijkbaar met de korrel bij ISO 100 film

    Don't worry about de korrel/ruis... Het plaatje genoeg belicht vastleggen is het belangrijkst

    ISO 100 is alleen maar goed bruikbaar met goed zonnig weer of met flitser. Bij bewolkt weer is ISO 200 of 400 toch aan te raden.

    Over je foto's.... Absoluut niet verkeerd hoor!! Ik kan me niet herinneren dat het mij ooit zo scherp is gelukt zonder flits of statief

  8. #708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Dit is wat ik ervan terechtbracht (na de foto's van Alex vallen ze wel wat in het water ):
    Ik vind ze op dit formaat zeker niet minder als die van Alex :wink:
    Die spin is echt 8).

    Als ik vragen mag, waarom noem je hem tattoo2.jpg?


  9. #709

    Standaard



    het lijken wel screenshots uit de nieuwe film:
    "The return of the deadly insects"

    Fraai hoor.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  10. #710

    Standaard

    Mooie foto's en een cursus macrofotografie. 8)

    Ikzelf heb (nog) geen macro lens.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #711
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Ik vind ze op dit formaat zeker niet minder als die van Alex :wink:
    Die van Alex zijn een klasse hoger, zoniet twee.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Als ik vragen mag, waarom noem je hem tattoo2.jpg?
    Als ik foto's een naam geef dan zet ik het eerste neer wat in me opkomt.
    En ik ken een tattoo-artist die zichzelf 'spin tattoo' noemt.

  12. #712

  13. #713

    Standaard

    Mooie foto's, kon je zo dicht bij die zwanenfamilie komen of is dit met extra zoom

  14. #714

    Standaard

    Inderdaad! Mooie foto's

    Vooral die tweede (zwanen met tegenlicht) vind ik een toppertje!

    Alleen... Bovenaan dat "heuvelrandje" er even afsnijden of bijklonen met Photoshop... Geeft meer de indruk van een oneindig weglopende achtergrond.... en dan is het een megatoppertje!

  15. #715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mooie foto's, kon je zo dicht bij die zwanenfamilie komen of is dit met extra zoom
    Zonder extra zoom... stond er een meter vanaf... maar zat gelukkig een hek tussen mij en de zwanen... ze waren ook niet zo blij dat ik ff kwam buurten... maar was gelukkig net op tijd met deze foto... de volgende dag (en nog steeds) was het nest verlaten...

  16. #716

    Standaard

    Dan heb je zeker geluk gehad

    Hieronder nog twee foto's die ik heb laten uitvergroten:




  17. #717

    Standaard

    Al lang niet meer hier geweest. Ik zie weer mooie dingen.
    Hier nog een foto:


  18. #718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Deze is vooral zo leuk omdat je vrouw/vriendin en de hond nu op 'gelijke hoogte' staan

  19. #719

    Standaard

    Daarnaast zijn ze verkeerd gefocust Ik nam aan dat je je vriendin graag op de foto wilde hebben en niet het gras
    "Utúlie'n aurë! Aiya Eldalië ar Atanatári, utúlie'n aurë!"

    StarTrader

  20. #720

    Standaard

    Ik wilde toch echt het gras scherp, mijn vrouw zie ik elke dag al

  21. #721

    Standaard

    xandernijsten, een mooie foto is hij in scene gezet?
    En zoja, dan lijkt het mij er één van een serie, of heb ik het mis?

  22. #722

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Deze is vooral zo leuk omdat je vrouw/vriendin en de hond nu op 'gelijke hoogte' staan
    Benadrukt de grootte van de hond. Lijkt bijna wel een paard nu. Mooi Lord of the Rings effect (Frodo-Gandalf)
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  23. #723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    xandernijsten, een mooie foto is hij in scene gezet?
    En zoja, dan lijkt het mij er één van een serie, of heb ik het mis?
    Bedankt...de foto is in scene gezet, maar er is geen serie.

  24. #724

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    [img]*steeds leuker wordende foto*]
    Deze is vooral zo leuk omdat je vrouw/vriendin en de hond nu op 'gelijke hoogte' staan
    Benadrukt de grootte van de hond. Lijkt bijna wel een paar nu. Mooi Lord of the Rings effect (Frodo-Gandalf)
    Als je een poosje blijft kijken, lijkt het net of zijn vrouw 'zweeft': alsof er niets meer onder het donkerblauwe komt . Dan lijkt ze extra klein :wink:

  25. #725
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Om de zwier even in dit topic te houden:



















    De 800*600 kijkers hebben even pech.

Pagina 29 van 64 EersteEerste ... 1925262728293031323339 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •