Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 122 van 122 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Leuk setje.
    Probeer toch eens degelijke kabels Ik durf er gewoon bijna iets onder te verwedden dat je gewoon verandering hoort.
    Wat voor speakers gebruik je?

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Leuk setje.
    Probeer toch eens degelijke kabels Ik durf er gewoon bijna iets onder te verwedden dat je gewoon verandering hoort.
    Wat voor speakers gebruik je?
    christiaan,

    bedoel je i.p.v. verandering niet verbetering?! :wink:

    goede kabels tillen je set nog weer een stukje omhoog;
    meer detaillering, betere plaatsing meer lucht om instrumenten.

  3. #103

    Standaard

    Ik schreef heel bewust verandering; )
    Een dure kabel hoeft niet per definitie een verbetering te betekenen Als ik in mijn vorige en waarschijnlijk huidige set Nordost zet (de bluehaven is een leukje ) denk ik niet dat het lekker gaat klinken. Dat is een te eerlijke set. Soms heb je een kabel nodig die wat kleurt. Momenteel heb ik bv de Vd Hul Royal Jaded eraan hangen. Mede omdat deze niet echt scherp is. Mijn vorige kabel (de Clearwater) was al helemaal net te scherp.
    Maar ben het met je eens dat het dan meer om smaak gaat dan om kwaliteit. Maar het kan dus wel degelijk zo zijn dat je met dure kabels een stap doet die niet bevalt. Ook al is de kabel en het daarmee gepaarde geluid er goed
    Dus een bewuste woordkeus :P

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ik schreef heel bewust verandering; )
    Een dure kabel hoeft niet per definitie een verbetering te betekenen Als ik in mijn vorige en waarschijnlijk huidige set Nordost zet (de bluehaven is een leukje ) denk ik niet dat het lekker gaat klinken. Dat is een te eerlijke set. Soms heb je een kabel nodig die wat kleurt. Momenteel heb ik bv de Vd Hul Royal Jaded eraan hangen. Mede omdat deze niet echt scherp is. Mijn vorige kabel (de Clearwater) was al helemaal net te scherp.
    Maar ben het met je eens dat het dan meer om smaak gaat dan om kwaliteit. Maar het kan dus wel degelijk zo zijn dat je met dure kabels een stap doet die niet bevalt. Ook al is de kabel en het daarmee gepaarde geluid er goed
    Dus een bewuste woordkeus :P
    elke verandering hoeft inderdaad geen verbetering te zijn, of andersom. :wink:

    echter, als een nieuwe kabel niet volgende aspecten verbeterd( detaillering, plaatsing en lucht om instrumenten), zou ik toch iets anders proberen of iets uit een hogere prijsklasse.
    op bovengenoemde gebieden valt met een goede combo interlink-versterker soms nogal grote verbeteringen te bewerkstelligen.
    dat de klank hierbij een grote rol speelt spreekt voor zich. een kabel kan de balans van een systeem terugbrengen, waardoor geluidsverbetering optreedt/kan optreden. :wink:

    goede(high-end) kabels zijn meestal ontworpen om neutraal en muzikaal te zijn. het nadeel daarvan is dat ze genadeloos tekortkomingen in een set weergeven. :wink:
    dus, goed combineren is een must.
    hoe duurder de apparatuur, hoe neutraler ze zijn in het algemeen.
    daarom is high end meestal ook zo duur;
    elk apparaat en kabel moet op hetzelfde (hoge) niveau zitten, anders hoor je direct waar de zwakste schakel zich bevindt. :wink:
    dit geldt trouwens voor alle apparatuur en sets. alles van hetzelfde niveau en een goede balans.

  5. #105

  6. #106

    Standaard

    Sorry Harry maar ik wil toch even reageren.

    Prijs en neutraliteit zijn niet gekoppelde karakters, ook niet in het algemeen. Er is genoeg mooi en duur spul te verkrijgen waarbij het klankkarakter toch heerlijk warm en muzikaal is, neutraliteit is ver te zoeken, net zoals er goedkoper spul te verkrijgen is waarbij je meer neutraliteit krijgt dan wellicht gewenst?

    Men hoeft ook niet direct te grijpen naar duurdere bekabeling wanneer zaken als definitie, focus in het geluidsbeeld etc niet verbeterd wordt. Ook het zoeken naar een gelijkgeprijsde maar wel matchende bekabeling kan garant staan voor de synergie die men zoekt.

    Ook is het niet de apparatuur die de uiteindelijke mix maakt :wink:

    Mvrg

    Patrick

  7. #107

    Standaard

    Ook wel mooi: iemand op htforum.nl (je weet wel wie he Patrick ) had een lichtelijk dure versterker gekocht. Een Chord. Toch alles behalve de minste. Zeg maar meer dat dat eigenlijk wel heel, heel erg leuk speelgoed is
    Die is binnen een week weer terug gegaan naar de verkoper. Het matchte niet goed met zijn spullen voor zover ik begrepen heb
    Mooi voorbeeld dat duur niet per definitie hoeft te betekenen dat het in jou set perfect is

  8. #108
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ook wel mooi: iemand op htforum.nl (je weet wel wie he Patrick ) had een lichtelijk dure versterker gekocht. Een Chord. Toch alles behalve de minste. Zeg maar meer dat dat eigenlijk wel heel, heel erg leuk speelgoed is
    Die is binnen een week weer terug gegaan naar de verkoper. Het matchte niet goed met zijn spullen voor zover ik begrepen heb
    Mooi voorbeeld dat duur niet per definitie hoeft te betekenen dat het in jou set perfect is
    Verwachte hij niet teveel hetzelfde geluid als dat van die "andere" Chord bezitter.
    Dit hebben ze immers ook met de kabels, wat bij de ene wel goed uitpakt is bij die andere een teleurstelling met dezelfde soort kabels.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Sorry Harry maar ik wil toch even reageren.

    Prijs en neutraliteit zijn niet gekoppelde karakters, ook niet in het algemeen. Er is genoeg mooi en duur spul te verkrijgen waarbij het klankkarakter toch heerlijk warm en muzikaal is, neutraliteit is ver te zoeken, net zoals er goedkoper spul te verkrijgen is waarbij je meer neutraliteit krijgt dan wellicht gewenst?

    Men hoeft ook niet direct te grijpen naar duurdere bekabeling wanneer zaken als definitie, focus in het geluidsbeeld etc niet verbeterd wordt. Ook het zoeken naar een gelijkgeprijsde maar wel matchende bekabeling kan garant staan voor de synergie die men zoekt.

    Ook is het niet de apparatuur die de uiteindelijke mix maakt :wink:

    Mvrg

    Patrick
    dit is per merk verschillend!
    het ene merk streeft meer naar neutraliteit EN muzikaliteit dan de ander.
    het ligt er ook aan of de kabel producent zelf ook audio-apparatuur maakt!
    want dan worden de kabels die zij op de markt brengen veelal afgestemt op hun eigen apparatuur!
    hierdoor is het afwachten of deze kabels ook op andere apparatuur dezelfde hoge verwachtigen kunnen waarmaken.
    Onder neutraliteit versta ik ook de mate van (micro)detaillering.
    helaas is mijn ervaring dat wanneer de prijs oploopt de kabel ook meer details prijsgeeft! dit is dus zeker wel prijsgerelateerd(tot een bepaald punt natuurlijk).
    Onder neutraliteit versta ik ook het niets toevoegen in het signaal: sommige kabels hebben een soort "deken" over het geluid liggen waardoor het niet echt uit de verf komt. een neutrale kabel zal in mijn ogen minder last hiervan hebben! :wink: en het geluid sprankelend en gedetailleerd weergeven.

    Krell staat er meestal om bekend dat zij mooi neutrale versterkers maken die ook echt muzikaal zijn! Wie zegt dat muzikaliteit gepaard gaat met een warme klank? zo ken ik legio (high-end) versterkers die lekker fris en muzikaal klinken maar niet warm.

    als je mijn post goed gelezen had, had je laatste commentaar niet hoeven geven!

    ik zeg duidelijk dat alles in een set op elkaar afgestemt behoort te zijn!
    dus, alles gerelateerd aan de setprijs.

    een cardas golden reference van 3000 euro op een setje van 1500 euro lijkt mij een beetje uit balans! :wink: (hoewel het fantastisch zou kunnen klinken ).
    er zijn zelfs nog veeeeel duurdere interlinks te krijgen.

    mijn ervaringen tot nu toe zijn helaas dat interlinks in de hogere prijsklasses(300-500 euro en hoger) gewoon beter presteren.
    mocht je in dezelfde prijsklasse een kabel vinden die dit wel doet, betekend dat deze kabel boven zijn prijsklasse presteert of dat de andere kabels zo slecht zijn. :wink:

    sinds wanneer staat synergie voor focus etc.?
    onder synargie versta ik snelheid en accuratesse(van de puls)van bijv. een versterker. dit hoeft echter niets met focussing e.d. te maken te hebben. zo ken ik versterkers die mooi snel en accuraat snelle pulsen weergeven maar toch slechte focussing en detaillering hebben! :wink:
    ook staat het snel weergeven van pulsen niet garant voor luisterplezier. het kan juist ook luisterfatigue veroorzaken.
    een goed samengestelde set moet zonder hoofdpijn of vermoeidheid uren luisterplezier kunnen garanderen!

    zo zie je maar weer dat iedereen wat anders verstaat onder bepaalde zaken. En dat iedereen weer wat anders zoekt in de weergave van muziek.
    de een wil echt alle microdetails kunnen horen(vaak iets minder muzikaal) en de ander prefereert meer muzikaliteit(soms gaat dit gepaard met detailverlies). microdetaillering en muzikaliteit gaan zeker niet altijd samen, zoals je zelf wel zult weten. :wink:

    mede hierdoor zijn er ook niet echt richtlijnen in de audio.
    gewoon op je eigen gehoor afgaan en deze is nog uitstekend 8) .

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ook wel mooi: iemand op htforum.nl (je weet wel wie he Patrick ) had een lichtelijk dure versterker gekocht. Een Chord. Toch alles behalve de minste. Zeg maar meer dat dat eigenlijk wel heel, heel erg leuk speelgoed is
    Die is binnen een week weer terug gegaan naar de verkoper. Het matchte niet goed met zijn spullen voor zover ik begrepen heb
    Mooi voorbeeld dat duur niet per definitie hoeft te betekenen dat het in jou set perfect is
    de regel is dat je eerst je speakers uitzoekt. ben je daar tevreden over, dan zoek je voor JOUW de best klinkende versterker erbij.

    dit is het hart van je set. de andere componenten kun je fijntunen met bekabeling e.d.

    trouwens, als je al zo'n dure versterker koopt kun je ook wel op je klompen aanvoelen dat je oude (minder dure)speakers ook niet meer zullen voldoen!
    zoals ik al eerder heb gezegd, dan moet echt alles van hetzelfde niveau zijn! :wink:
    In dit geval was de versterker dus TE GOED voor de rest van de set!

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ook wel mooi: iemand op htforum.nl (je weet wel wie he Patrick ) had een lichtelijk dure versterker gekocht. Een Chord. Toch alles behalve de minste. Zeg maar meer dat dat eigenlijk wel heel, heel erg leuk speelgoed is
    Die is binnen een week weer terug gegaan naar de verkoper. Het matchte niet goed met zijn spullen voor zover ik begrepen heb
    Mooi voorbeeld dat duur niet per definitie hoeft te betekenen dat het in jou set perfect is
    Verwachte hij niet teveel hetzelfde geluid als dat van die "andere" Chord bezitter.
    Dit hebben ze immers ook met de kabels, wat bij de ene wel goed uitpakt is bij die andere een teleurstelling met dezelfde soort kabels.
    als de sets niet compleet identiek zijn kun je toch zoiets ook niet verwachten! :wink:

    en dan nog:
    sommige series van versterkers kunnen verschillende componenten hebben(overgaan naar ander merk condensatoren, weerstanden e.d.), waardoor de ene NET iets naders klinkt dan de andere van dezelfde fabrikant. :wink:

  12. #112
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    als de sets niet compleet identiek zijn kun je toch zoiets ook niet verwachten! :wink:
    Sterker nog, de sets zijn compleet anders en hebben vrijwel geen één overeenkomst. :wink:

  13. #113

    Standaard

    Hi Harry,

    Precies, neutraliteit is iets dat een bepaald merk wel of niet bewust nastreeft en daarmee dus niet per definitie prijsgerelateerd :wink: Wanneer je binnen het gamma van hetzelfde merk blijft dan kan de stelling wel opgaan, eenmaal gekozen voor een bepaalde klankmatige signature zullen ze dit steeds verfijnen.

    In hoeverre je microdetail etc ook tot de term neutraliteit moet betrekken? Het volledig weer kunnen geven van de volledige muzikale resolutie is iets waar soms wel of niet voor gekozen wordt....wanneer er (te) veel (micro)detail aanwezig is kan dat ook leiden tot een hardheid in de timbre van transienten, maskert men dat dan hoeft dat niet per definitie te leiden tot het inboeten op de neutraliteit. Het is een gezonde balans vinden.

    Ik beweer overigens nergens dat muzikaliteit per definitie gepaard gaat met een warme klankmatige signatuur :wink:

    Synergie staat niet voor focus etc (beweer ik ook niet) net zoals het ook niet staat voor snelheid of accuraatheid van oa versterkers. Synergie is enkel dat moment waarop het effect van samenwerkende delen groter is dan de som der delen...het moment waarop je een ideale match vind waarin de individuele eigenschappen van de componenten elkaar aanvullen en het geheel tot een hoger niveau tilt. Een behoorlijke verbetering in zaken als focus, detail, rust en ruimtelijkheid, drive en resolutie in het laag en middengebied etc. zijn dingen die kunnen voortvloeien uit een set-up waarin sprake is van een synergie zonder dat de individuele componenten per definitie deze eigenschappen al sterk verbeteren.

    mvrg

    Patrick

  14. #114

    Standaard welke kabels?

    na een flink aantal berichten te hebben gelezen weet ik ondertussen dat het vragen naar wat 'het beste' is, niet logisch is.

    Maar wellicht hebben jullie wel aanraders als het gaat om het volgende: ik heb zojuist aangeschaft:
    - versterker: Yamaha V740RDS
    - speakers: KEF (KHT 1005)
    (DVD speler volgt, waarschijnlijk Yam. S550)

    Welke kabels zouden jullie hierbij gebruiken, rekening houdend met een budget van een max. 250 - 300 euro??

    BvD,

    RdB

  15. #115

    Standaard

    Laatst stratkables begruikt die ik bij de Halfords heb gekocht. Mn auto had een lege accu.......(handig zo'n vriendin), en die startkabels van de halfords voldeden. hahah
    Misschien ook eens aan mn HT aansluiten........

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Hi Harry,

    Precies, neutraliteit is iets dat een bepaald merk wel of niet bewust nastreeft en daarmee dus niet per definitie prijsgerelateerd :wink: Wanneer je binnen het gamma van hetzelfde merk blijft dan kan de stelling wel opgaan, eenmaal gekozen voor een bepaalde klankmatige signature zullen ze dit steeds verfijnen.

    In hoeverre je microdetail etc ook tot de term neutraliteit moet betrekken? Het volledig weer kunnen geven van de volledige muzikale resolutie is iets waar soms wel of niet voor gekozen wordt....wanneer er (te) veel (micro)detail aanwezig is kan dat ook leiden tot een hardheid in de timbre van transienten, maskert men dat dan hoeft dat niet per definitie te leiden tot het inboeten op de neutraliteit. Het is een gezonde balans vinden.

    Ik beweer overigens nergens dat muzikaliteit per definitie gepaard gaat met een warme klankmatige signatuur :wink:

    Synergie staat niet voor focus etc (beweer ik ook niet) net zoals het ook niet staat voor snelheid of accuraatheid van oa versterkers. Synergie is enkel dat moment waarop het effect van samenwerkende delen groter is dan de som der delen...het moment waarop je een ideale match vind waarin de individuele eigenschappen van de componenten elkaar aanvullen en het geheel tot een hoger niveau tilt. Een behoorlijke verbetering in zaken als focus, detail, rust en ruimtelijkheid, drive en resolutie in het laag en middengebied etc. zijn dingen die kunnen voortvloeien uit een set-up waarin sprake is van een synergie zonder dat de individuele componenten per definitie deze eigenschappen al sterk verbeteren.

    mvrg

    Patrick
    patrick,

    dat bedoelde ik dus ook.
    in het gamma van een bepaald merk.
    je moet op een gegeven moment toch kunnen horen waarom de ene kabel duurder moet zijn dan de ander. :wink:
    vandaar dat ik zeg dat een duurdere kabel "neutraler" is dan een goedkopere in het algemeen.

    De diversiteit tussen merken onderling is natuurlijk te groot om daar definitieve uitspraken over te kunnen doen. :wink:
    Alhoewel sommige merken wel typische kenmerken (kunnen) hebben.

    microdetails:
    nu kom je op het terrein van persoonlijke smaak dus!
    ook apparatuur en kabels worden volgens de smaak en ideeën van de designer ingesteld/afgesteld. iemand kan die hardheid best goed vinden klinken. juist daarom is er ook zo'n verscheidenheid aan apparatuur en bekabeling. voor ieder wat wils. :wink:

    jij noemt het synergie, ik noem het dan een perfecte match/balans! :wink:

    dit staat er in de dikke vandale over synergie:
    sy·ner·gie (de ~ (v.), ~ën)
    1 situatie waarin het effect van twee of meer samenwerkende of gecombineerde organen of functies groter is dan de som van de effecten die elk van de organen of functies alleen zou kunnen opwekken => synergisme.

    met andere woorden wanneer je 2 of meer apparaten aan elkaar koppelt presteren ze beter dan dat ze afzonderlijk zouden doen. :wink:
    je zou het inderdaad ook de perfecte match kunnen noemen. :wink:

    Ik heb inderdaad mensen de term synergie horen gebruiken voor accuratesse en snelheid van een set! zo zie je maar weer dat termen soms niet goed gebruikt of zelfs misbruikt worden(vooral klasse A). :wink:

    Ik ben het in grote lijnen wel met je eens.

    zo zie je maar weer dat er in de audio-wereld niets absoluut is.

    gewoon op je eigen beurs en eigen oren afgaan!

  17. #117

    Standaard Re: welke kabels?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RdB
    na een flink aantal berichten te hebben gelezen weet ik ondertussen dat het vragen naar wat 'het beste' is, niet logisch is.

    Maar wellicht hebben jullie wel aanraders als het gaat om het volgende: ik heb zojuist aangeschaft:
    - versterker: Yamaha V740RDS
    - speakers: KEF (KHT 1005)
    (DVD speler volgt, waarschijnlijk Yam. S550)

    Welke kabels zouden jullie hierbij gebruiken, rekening houdend met een budget van een max. 250 - 300 euro??

    BvD,

    RdB
    de "beste" kabel is de kabel die JOUW het meeste luisterplezier geeft.
    voor iedereen kan dat weer een andere kabel zijn. :wink:

    je moet gewoon eens naar een goede audio-zaak gaan en vragen of je eens wat interlinks uit mag proberen op je set. alleen zo kun je tot een goede keuze komen.

    voor de scartkabel kan ik je in ieder geval 100% de QED scartkabels aanbevelen. je zult voor die prijs geen betere vinden. :wink:
    voor de rest; interlinks e.d. is toch vaak ook een persoonlijke smaak/voorkeur.

  18. #118

    Standaard

    Harry,

    Dank voor je reply, ik ga zeker opzoek naar een scart van QED.

    Wat betreft de overige interlinks; gehoor is het enige waar ik op af moet gaan (even los van de prijs natuurlijk..)? Verder zijn er geen andere belangrijke overwegingen?

    Aan welke kabels moet ik eigenlijk denken?
    - tussen TV en versterker (= QED scart?)
    - tussen DVD en versterker (optisch?)
    - bij de KEF zitten standaard kabels? is dat ok? idem voor de sub?
    - ?

    Misschien draaf ik wat door, maar ik ben hartstikke nieuw in de wereld van HT en ik wil graag de juiste keuzes maken.. :wink:

    Wederom dank,

    RdB

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RdB
    Harry,

    Dank voor je reply, ik ga zeker opzoek naar een scart van QED.

    Wat betreft de overige interlinks; gehoor is het enige waar ik op af moet gaan (even los van de prijs natuurlijk..)? Verder zijn er geen andere belangrijke overwegingen?

    Aan welke kabels moet ik eigenlijk denken?
    - tussen TV en versterker (= QED scart?)
    - tussen DVD en versterker (optisch?)
    - bij de KEF zitten standaard kabels? is dat ok? idem voor de sub?
    - ?

    Misschien draaf ik wat door, maar ik ben hartstikke nieuw in de wereld van HT en ik wil graag de juiste keuzes maken.. :wink:

    Wederom dank,

    RdB
    RdB,

    scartkabels zijn kabels die het geluid en rgb signaal kunnen doorsturen.

    scartkabels zijn er eigenlijk in 3 soorten:
    full scart
    rgb only
    scart naar cinch(s-video)(24 pin scart naar 1-3 of 5 cinch aansluitingen om beeld en geluid te splitsen.

    als je een losse receiver hebt is een rgb-only de beste keuze, waarbij je andere kabels gebruikt voor het geluid. de rgb scart only gaat dan van dvd naar je tv en het geluid gaat dan van je dvd naar de reveiver via losse kabels. dan heb je het ook meteen optimaal.

    sommige duurdere dvd-spelers hebben een component aansluiting. dit betekend dat je dan drie losse kabels(rood, groen en blauw) hebt die naar je tv gaan. je moet dan een dvd-speler EN een tv hebben die beide component aansluitingen hebben.

    voor zover ik weet werkt DTS alleen digitaal; dus of optisch of coax aansluiten, zodat je receiver DTS weer om kan zetten in discrete kanalen en de speakers zal aansturen.
    de van den hul optocoupler wordt wel veel gebruikt. ook hier geldt dat experimenteren met zowel optisch alsook coax kabels tot een goed resultaat moeten leiden.

    speakerkabel kan inderdaad ook veel invloed hebben. deze gaan van een paar euro de meter voor letterlijk een paar duizend euro de meter!
    ook hier geldt dat jezelf zal moeten experimenteren met verschillende kabels om tot een mooi geheel te komen.

    detaillering, plaatsing en buiten de speakers treden(stereobeeld dat veel ruimer en dieper wordt) zijn in eerste instantie de meest voorkomende verbeteringen.

    veel plezier met het uitproberen van de verschillende kabels. :wink:

    Mocht ik nog wat vergeten zijn, zullen de andere audiofielen mij wel aanvullen.(johan, christiaan e.d.) :wink:

  20. #120

    Standaard

    Hartstikke goed Harry,

    dank je wel

    Met groet,

    Remko de B.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RdB
    Hartstikke goed Harry,

    dank je wel

    Met groet,

    Remko de B.
    Remko,
    hier heb je een link van een site waar de QED RGB-only scart goedkoop wordt aangeboden.
    volgens vele mede forummers is dit zo'n beetje de goedkoopste site.

    hier hebben ze eventueel ook de optocoupler van vdh te koop.

    QED RGB-only:
    http://www.hificables.co.uk/ProductD...7-3674baa660eb

    dit is de vdh optocoupler:
    http://www.hificables.co.uk/ProductD...4-a1dd8d1da110

    mocht je niet via de web kunnen bestellen(credit card), dan kun je de QED scart kabels meestal wel vinden in de audio-speciaal zaak.

    dit is de website van vdh(van den hull)
    http://www.vandenhul.com/cable/c-cab-nm.htm

    voor nederland is tannoy de distributeur van vdh kabels e.d.

  22. #122

    Standaard

    kijk, dat is nu de meerwaarde van dit soort forums!

    Wederom mijn dank, Harry. Ik laat binnenkort weten wat het allemaal is geworden en hoe het bevalt!

    Met groet,

    Remko

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •