Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 70 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Er word gezegt dat de ondertiteling te hoog geplaatst is(niet echt storend, vind ik) , maar hij is wel hetzelfde als in TPM & AotC.....
    Nog 1,5 week wachten....!!@&&*(!@%^**

  2. #27

    Standaard

    Een vraagje:

    Waarom is er geen box uitgekomen van de eerste ouwe drie delen? Bestaat ie eigenlijk wel?
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Een vraagje:

    Waarom is er geen box uitgekomen van de eerste ouwe drie delen? Bestaat ie eigenlijk wel?
    De bedoeld de delen zonder alle aanpassingen?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Een vraagje:

    Waarom is er geen box uitgekomen van de eerste ouwe drie delen? Bestaat ie eigenlijk wel?
    Als je de oorspronkelijke versies van de oorspronkelijke delen bedoelt: niet op dvd, wel op VHS. Op een dvd-release daarvan hoef je (voor de dood van Lucas) niet te rekenen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Als je de oorspronkelijke versies van de oorspronkelijke delen bedoelt: niet op dvd, wel op VHS. Op een dvd-release daarvan hoef je (voor de dood van Lucas) niet te rekenen.
    Wat is daarvoor de reden? Logisch gezien hoort men de eerste drie delen uit te brengen en dan vervolgens 4 t/m 6.
    Zelf behoor ik tot de jonge generatie die 'm nog niet gezien heeft, maar zou logisch zijn als ik het vanaf de eerste deel zag.
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Wat is daarvoor de reden? Logisch gezien hoort men de eerste drie delen uit te brengen en dan vervolgens 4 t/m 6.
    Zelf behoor ik tot de jonge generatie die 'm nog niet gezien heeft, maar zou logisch zijn als ik het vanaf de eerste deel zag.
    De reden waarom de oorspronkelijke versies niet op DVD worden uitgebracht is omdat George Lucas deze versies niet als definitief ziet.

    Het is inderdaad logisch om eerst de delen 1, 2 en 3 uit te brengen en daarna pas 4, 5 en 6, maar met deze laatste drie delen is iets bijzonders aan de hand. Ze zijn namelijk 21 tot 27 jaar geleden al gemaakt. Het was, geloof ik, oorspronkelijk de bedoeling om delen 4, 5 en 6 pas nadat deel 3 uitgebracht zou zijn uit te brengen, maar de vraag naar deze delen is zo groot (wellicht de meest gevraagde DVD-titels ooit) dat men besloten heeft om ze eerder uit te brengen. En daar heb ik als iets oudere generatie (ben pas 26) geen problemen mee.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Wat is daarvoor de reden? Logisch gezien hoort men de eerste drie delen uit te brengen en dan vervolgens 4 t/m 6.
    Zelf behoor ik tot de jonge generatie die 'm nog niet gezien heeft, maar zou logisch zijn als ik het vanaf de eerste deel zag.
    Je bent wellicht niet helemaal op de hoogte, maar:

    De oudste films zijn deel 4, 5 en 6. Respectievelijk uit 1977, 1980 en 1983. Die liggen morgen in de winkel, voor het eerst op dvd.

    Deel 1 is in 1999 verschenen en deel 2 in 2002. Deel 3 komt volgend jaar mei pas in de bioscoop.

    Lucas vond 4, 5 en 6 het interessantst om mee te beginnen, de trilogie waarin Luke Skywalker centraal staat. En waarom zou je elk verhaal vanaf het begin moeten vertellen? Literatuur en films staan bol van de flashbacks. Ik vind het wel een mooie aanpak: je wordt midden in het avontuur gestort en daarna krijg je te zien hoe het allemaal zo ver heeft mogen komen, de trilogie met papa Anakin als centraal karakter.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Als je de oorspronkelijke versies van de oorspronkelijke delen bedoelt: niet op dvd, wel op VHS. Op een dvd-release daarvan hoef je (voor de dood van Lucas) niet te rekenen.
    Wat is daarvoor de reden? Logisch gezien hoort men de eerste drie delen uit te brengen en dan vervolgens 4 t/m 6.
    Zelf behoor ik tot de jonge generatie die 'm nog niet gezien heeft, maar zou logisch zijn als ik het vanaf de eerste deel zag.
    Ok, er is hier sprake van een misverstand. Ik had het over de oorspronkelijke versies van delen 4 t/m 6 en niet over 1 t/m 3 (die ik eigenlijk niet eens als echte Star Wars-films accepteer). En dat er een paar mensen nog nooit de echte films gezien heeft lijkt me niet een reden om de 'echte' Trilogie niet uit te gaan brengen. Tenzij je een echt 'volgorde-complex' hebt dan, wat George Lucas gelukkig (nog) niet heeft.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SeismicCharge
    Lucas vond 4, 5 en 6 het interessantst om mee te beginnen, de trilogie waarin Luke Skywalker centraal staat.
    Dit klopt niet. Lucas wilde wel degelijk beginnen met episode I, II en III. Echter waren die films zoals hij ze wilde brengen totaal niet realiseerbaar omdat de vereiste technologie destijds nog niet zover was. Heeft dus helemaal niks te maken met het feit dat hij de story van Luke interessanter vond...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  10. #35

    Standaard

    Ik lees steeds meer berichten dat men de muziek bij A New Hope verkeerd heeft gemixt.

    "A good friend of mine has brought to my attention the fact that John Williams' awe-inspiring Star Wars score has been severely mishandled on the new DVD.

    "The score has been flipped in the rear-channels. Not the sound-effects, which are properly placed. Just the score. Not in the front channels. Just the rear channels.

    "This is not a minor or superficial detail. Readers will recall that the entire PURPOSE of stereo and surround-sound in music is so that the various instruments are correctly positioned. Violins on the left, cellos on the right. Percussion on the left, low brass on the right. And so on. Instrument direction matters in music, especially orchestral music … if it didn't, there would be no reason to consider stereo or 5.1 recordings superior to mono.

    "Just go to chapter 49 on the new "Star Wars" DVD — the "Throne Room" scene. Violins come from the hard-right on the surrounds, cellos hard-left, while the front-channel mix is correct. Many people will not be sensitive enough to notice this flaw. That doesn't erase the flaw, or make it less significant. It is essentially a 124-minute audio glitch. And it's not simply a case of crossed speaker-wires ... as I said, the sound-effects are correctly positioned in the surround channels. It's just the music that's backwards.

    "And this is just one flaw in a highly questionable sound-mix. We also have missing sound-effects (it's possible they were left off intentionally in some cases), dialogue-quality that varies widely over the course of a single line ("You would prefer another target, a military target?" — crystal clear; "Then name the system!" — old and cruddy, with no attempt to balance or smooth the transition), and — perhaps most annoyingly — dialed-out music. Remember the awesome fanfare-version of the Force theme that kicks off the Death Star battle? Good luck hearing it this time around — it's virtually inaudible.

    "Aren't these supposed to be the DVDs of the century — as close to perfect as DVDs can get? OK, I understand … lots of people are going to be so happy to have these films on DVD in any shape or form, or are insensitive enough, that they won't care about these mistakes. Good for them. Nonetheless, seeing as everyone under the sun is raving about how absolutely top-notch incredible the audio on the new DVDs is, it would be nice to have some balance. They ain't perfect, people! Far from it! A little more sophistication and attention to detail would have gone a long way. Mistakes were made, and the professionals in charge shouldn't get a "pass" just because it's Star Wars."
    Weet iemand of bij de Engelse soundtrack op de Nederlandse release de muziek ook verkeerd is gemixt? Nathan?

  11. #36

    Standaard

    Op de John Williams site is in een forum gemeld dat de problemen zich niet zouden voordoen op de R2 discs. Maar een bevestiging van dvd.nl zou leuk zijn.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #37

    Standaard

    Ik las net een verontrustend bericht op thedigitalbits.com dat het geluid van IV:A new Hope verkeerd is gemixed,de muziek uit de achterkanelen is omgedraaid zodat ze parallel staan aan de fronts. Tevens ook een paar andere audio/mixage fouten. Lees the Editor's note maar,gele tekst.
    http://www.thedigitalbits.com/review...trilogy02.html

    Grtz

    Dchris
    http://www.denniskoppen.nl

    "When this baby reaches 88 miles per hour, you're gonna see some serious sh*t" - Doc. Emmet L. Brown "Back to the Future"

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dckoppen
    Ik las net een verontrustend bericht op thedigitalbits.com dat het geluid van IV:A new Hope verkeerd is gemixed,de muziek uit de achterkanelen is omgedraaid zodat ze parallel staan aan de fronts. Tevens ook een paar andere audio/mixage fouten. Lees the Editor's note maar,gele tekst.
    http://www.thedigitalbits.com/review...trilogy02.html
    Dit was al bekend. Heb ik op de vorige pagina al melding van gemaakt.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Weet iemand of bij de Engelse soundtrack op de Nederlandse release de muziek ook verkeerd is gemixt? Nathan?
    Ik zal er vanavond als ik thuis ben meteen even naar kijken. (luisteren bedoel ik )

    Tijdens het reviewen is me niets opgevallen, behalve dan dat van die soms sterk wisselende dialogen, wat ik ook al in de recensie schreef.

    Maar ik ga er zeker eventjes op letten. Vanavond horen jullie meer dus!

  15. #40

    Standaard

    als je het niet gehoord heb tijdens het reviewen zal het niet echt en groot probleem zijn.... en zal ik er bijv geen last van hebben
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster
    als je het niet gehoord heb tijdens het reviewen zal het niet echt en groot probleem zijn.... en zal ik er bijv geen last van hebben
    Als het echt van een storend niveau was geweest had ik het wel opgemerkt inderdaad.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Op de John Williams site is in een forum gemeld dat de problemen zich niet zouden voordoen op de R2 discs.
    Helaas, dat is ingetrokken. Niet verwonderlijk omdat wij dezelfde (Engelse) soundtrack krijgen.
    Hopelijk gaat Fox een omruil actie organiseren

  18. #43

    Standaard

    Een omruilactie is niet waarschijnlijk omdat volgens Lucas Film de wijzigingen in de soundtrack zo bedoeld zijn.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #44

    Standaard

    Damn.....tzelfde als met de Back to the Future Box: niemand merkt er wat van, maar omdat 1 site er wat over post is iedereen hyper...

    Nathan merkte er nix van lees ik, net zo min als anderen die op buitenlandse fora posten....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Een omruilactie is niet waarschijnlijk omdat volgens Lucas Film de wijzigingen in de soundtrack zo bedoeld zijn.


    Dat is Lucas's excuus voor alles wat mis is met deze films. :wink:

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Star Wars? Wat is dat?

    Hij heeft heel lang aan de top van mijn 'most wanted' lijstje gestaan, maar sinds de prequel-ellende is ie naderhand toch de nodige plaatsjes gedaald. Toch blijft het een geweldige film en het is erg lekker om hem (in deze mooie editie) nu eindelijk in mijn kast te hebben staan als dvd.
    Waarschijnlijk staat Richard morgen gewoon bij de FRS voor de box... :wink:
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  22. #47

    Standaard

    Ik heb zojuist even gekeken naar de audiotrack van A New Hope en ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

    Eerst het slechte nieuws: de muziek komt achter inderdaad uit de verkeerde kanalen. Als je erop let merk je het al tijdens de openingscrawl van de film. (die gele letters die over je beeld scrollen) De schelle trompet die het Star Wars thema tettert hoor je rechtsvoor en de echo ervan hoor je linksachter. Ik heb het vergeleken met de intro uit The Empire Strikes Back en daar is het trompetje wel netjes rechtsachter te horen.

    Een fout dus... maar nu het goede nieuws: ik kan me er nog steeds niet aan storen. En de plaatsing van de geluidseffecten lijkt goed.

    NB: ik moest mijn achterspeakers 30% harder zetten dan ik ze normaal heb om dit verschijnsel echt opvallend te horen. Dus het valt mee, maar desalniettemin wel een fout dus. Heel jammer.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Star Wars? Wat is dat?

    Hij heeft heel lang aan de top van mijn 'most wanted' lijstje gestaan, maar sinds de prequel-ellende is ie naderhand toch de nodige plaatsjes gedaald. Toch blijft het een geweldige film en het is erg lekker om hem (in deze mooie editie) nu eindelijk in mijn kast te hebben staan als dvd.
    Waarschijnlijk staat Richard morgen gewoon bij de FRS voor de box... :wink:
    Nee hoor. 8)

    Ik heb hem vanmiddag al gekocht bij Mediamarkt. :wink:

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik heb zojuist even gekeken naar de audiotrack van A New Hope en ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
    Bedankt Nathan voor het nakijken. Gelukkig is het niet goed te horen, maar wel slordig dat men dit gedaan heeft. Hoe dan ook, morgen om half 10 sta ik in de winkel om de box op te halen.

  25. #50

    Standaard

    Net gekeken, wow wat een briljante beeldtransfer. Je ziet zoveel meer detail in vergelijking met de VHS en zelfs de Laserdisc. Het geluid is ook prachtig, met name de sfxgeluiden. De dialogen komen inderaad wat wisselend over, maar goed... Dat de muziek op de achterkanalen is omgekeerd kon mij niet storen, blijft gewoon mooi klinken.
    Jabba is een stuk beter, al komt de scène nog steeds niet natuurlijk over. Maar wat geeft het, we zitten in het Star Wars universum, dus niet zeuren.
    Ik had ook het idee dat ik wat nieuwe shots zag, maar ik kan me vergissen. Wel heeft ILM de planeten een nieuwe en betere look gegeven, met name Yavin.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •