Bedankt voor al jullie reacties, maar ik ben er nog niet helemaal uit...
Hmm, heb het niet zo op films die ik niet kan verstaan, maar zal ze toch eens proberen, Amélie viel me ook 100% mee...Oorspronkelijk gepost door Fafa
De reacties laten over het algemeen zien dat ik me nog niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt.
Ik zoek geen onderbroekenlol en geen thrillers of horror. Ook niet een romcom ofzo waarin spelers sex met elkaar hebben (films zonder sex zijn sowieso schaars) of waarin een sexy actrice speelt.
Ik zoek films waarin de erotiek past binnen de romantiek. Zoals ikzelf ook de erotiek beleef. Dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er een erotische spanning is tussen twee mensen (zoals in Basic Instinct, een mooi gegeven op zich). Alleen dan niet dat één van die beiden een seriemoordenaar is of een stalker ofzo, maar ... nou ja, gewoon dat die erotiek en de romantiek met elkaar van doen hebben.
Dat mag luchtig en het mag serieus.
Een paar films die aspecten hebben in de goede richting: Original Sin, Basic instinct (de erotische spanning wordt mooi uitgewerkt), Oposite of Sex, the Unbearable lightness of being, the Million dollar hotel, From here to eternity, Love Actually, Pretty Woman, 10, When Harry met Sally, A fish called Wanda en zelfs Dirty Dancing.
Moet ik het misschien erotische chick-flick noemen? Zit misschien in de buurt.