Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Jij en jou vriend hebben dus geen verstand van mensen.
    Ik denk niet dat het met verstand te maken heeft maar eerder met ervaring. Jij hebt iets mee gemaakt wat ik nog niet heb ervaren. Maar stel dat het bij ons overkomt dat een persoon belt en verteld dat iets niet goed is. Dan hebben we het zo voorbereid:
    -. Bij het handtekening zetten op het werkbrief gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden.
    -. Op het werkbrief staat de optie probleem opgelost / niet opgelost.

    In de algemene voorwaarden staat dat we geen garantie kunnen geven op services.

    Persoon kan m'n moeder niet bellen omdat het een 06-nr is.
    Anyway, we hebben het voorbereid voor dat soort gevallen en ervaring zal ons verstand leren. :wink:
    sorry dat ik ietswat bot klonk gisteren..

    Klinkt in ieder geval wel goed voorbereid. Neem aan dat je dus echt Fulltime gaat beginnen. Heb ik ook een tijdje gedaan maar ben blij dat ik toch bij een baas werk.

    Maar wat dan als het probleem volgens de klant niet is opgelost en bij jou wel: dus discussie achteraf? Kijk als computerzaak heb je genoeg poten om op te staan, maar als (in hun ogen) beunhaas dus niet..

    Maar nogmaals het gaat me dus niet om dat geld. Kan me echt niet boeien (geld genoeg duh...) maar als dit je inkomsten gaat worden, moet je natuurlijk niet teveel van dit soort 'KKlanten' hebben. 1. je hebt snel een (onterechte) slechte naam en 2. je krijgt weinig brood op te plank. Uiteraard veel succes toegewenst.

    Uiteraard ben ik natuurlijk wel iets gewend. Heb de afgelopen 2 1/5 jaar 1e lijst en 2e lijns support gedaan dus weet heel goed wat het is om met mensen om te gaan.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    sorry dat ik ietswat bot klonk gisteren..
    No problemo! :wink:

    Klinkt in ieder geval wel goed voorbereid. Neem aan dat je dus echt Fulltime gaat beginnen. Heb ik ook een tijdje gedaan maar ben blij dat ik toch bij een baas werk.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Maar wat dan als het probleem volgens de klant niet is opgelost en bij jou wel: dus discussie achteraf?
    Hmmm...... dat is een goede punt! Wat nou als klant geen handtekening wil zetten? FF nachecken wat ik hiervoor kan doen
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  3. #28

    Standaard

    Ben bang dat je dan weinig kunt doen. Wat je hebt beste kunt doen is voordat je de klant laat tekenen je laat zien dat het werkt en hij/zij ook nog eens de dingen gaat nalopen.

    Verder van tevoren ook een bedrag afspreken en goed vragen om een duidelijke probleemomschrijving / wensomschrijving.

    Want de vraag ADSL installeren? levert dus bovenstaande discussie op:

    - mensen blijken ISDN in huis te hebben
    - er is geen voorwerk gedaan (kabel beschikbaar e.d.)
    - er is geen (je gaat nu lachen) kennis over hun eigen huis (wordt van mij verwacht dat ik van 6 miljoen huishoudens de blauwdruk heb)
    - nadat internet het werkt komen er aanverwante vragen naar boven
    - mensen nemen zelf geen enkele moeite om iets uit te zoeken (en tegen mij zeggen ze bij de koffie: wij willen graag dingen uitzoeken / leren...)

    Dat zijn dus nog alleen maar de technische zaken!

    Een monteur van KPN kost al gauw 90 euro (exc btw) en die doen exact hetzelfde als mij (alleen ik rij nog een extra keer naar de Gamma voor kabels)

    Een tweede fout is nog, dat een goede vriend van mij een paar weken geleden ook gevraagt is om naar hetzelfde vraagstuk te kijken...

    Maarja die knakkers hebben het dus nou wel voor elkaar. Lekker gratis hun internet aangesloten en een onvergetelijke oudjaarsavond bezorgd.

    Gelukkig heb ik tot 10 januari vakantie, dus tijd genoeg om het een en ander recht te gaan zetten, als is het maar excuses van die gasten.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  4. #29

    Standaard

    Helaas zijn er van die ondankbare mensen op de wereld andere woorden heb ik hier niet voor. Ik geef je helemaal gelijk henk

  5. #30

    Standaard

    Gewoon langs gaan en de door jou aangeschafte kabels er tussen uit rukken, de splitter loskoppelen, de tcp/ip instellingen vernaggelen. Vervolgens die 45 euro op de keukentafel smijten en ze een gelukkig nieuwjaar wensen....MAZZEL!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    die een kop groter is
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Gewoon langs gaan en de door jou aangeschafte kabels er tussen uit rukken, de splitter loskoppelen, de tcp/ip instellingen vernaggelen. Vervolgens die 45 euro op de keukentafel smijten en ze een gelukkig nieuwjaar wensen....MAZZEL!
    Veel succes!
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Gewoon langs gaan en de door jou aangeschafte kabels er tussen uit rukken, de splitter loskoppelen, de tcp/ip instellingen vernaggelen. Vervolgens die 45 euro op de keukentafel smijten en ze een gelukkig nieuwjaar wensen....MAZZEL!

    DUIDELIJK !!!

    Ik kan er echt niet tegen. Ik doe nu alleen klusjes voor goede vrienden en familie de rest doe ik niet anders krijg je dit soort gezeur...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Gewoon langs gaan en de door jou aangeschafte kabels er tussen uit rukken, de splitter loskoppelen, de tcp/ip instellingen vernaggelen. Vervolgens die 45 euro op de keukentafel smijten en ze een gelukkig nieuwjaar wensen....MAZZEL!


    Asociale honden man die gasten. Er zijn altijd wel mensen die abrupt het plezier in je werk/hobby op deze manier te proberen te vern**ken. Mijn mail doet het niet goed.. ehm ja, so what? internet werkt toch.. dat was toch de bedoeling?! Ze kunnen toch op een normale manier communiceren en gewoon netjes vragen waar het aan kan liggen? Als ze dan ook nog niet weten of uit kunnen leggen hoe en wat er mis is, hoe weten ze dan dat hun mail niet goed werkt?

    En dat ze dan ook nog je moeder overstuur maken door te gaan ouwehoeren door de telefoon is natuurlijk heel erg laag en dan zou ik zeker ook pissed off worden.

    Succes ermee in ieder geval, Henk. Er zullen altijd van dit soort mensen zijn die het dus op deze manier weer heel leuk weten te verzieken voor mensen die wel weten hoe ze op een normale manier met mensen om weten te gaan. Hetzelfde heb je met dvd oplichterij. Als je bijvoorbeeld 100 goede ruiltransacties hebt gehad en daarna komt er ééntje die de boel oplicht, dan verlies je al snel je plezier in het ruilen met mensen.

    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  9. #34

    Standaard

    Ja Henkje.
    Ik stond ook voor iedereen klaar.
    Maar als er iets mis is krijg je toch de volle laag, ook al komt dat door virussen, verkeerde softwaregebruik of wat dan ook.
    Ik ben er domweg mee gestopt :x . Ik ging er van...
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Of stuur Theo Lucius langs!!!!
    GhiGhi.. hij is nog ooit mijn voetbaltrainer geweest en ik weet waar zijn huis woont ^^
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Gewoon langs gaan en de door jou aangeschafte kabels er tussen uit rukken, de splitter loskoppelen, de tcp/ip instellingen vernaggelen. Vervolgens die 45 euro op de keukentafel smijten en ze een gelukkig nieuwjaar wensen....MAZZEL!
    Helemaal mijn methode
    En vooral.....doodkalm naar buiten lopen :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #37

    Standaard

    Update:

    Zoals eerder te lezen viel, de afspraak gemaakt om het geld terug te geven. Dus einde discussie. Moeders ziet de persoon in kwestie op het werk en heeft dus de afgelopen dagen met het geld op zak gelopen. Echter die persoon dus niet aanwezig.

    Krijgt mijn vader vanmiddag telefoon. (Ik ben volgens hun nog steeds een 0, dus niet aanspreekbaar) met de dreigende vraag waar het geld blijft en ze dit dus anders wel zouden op komen halen...

    Tja wat moet ik hier nu weer mee..
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  13. #38

    Standaard

    zohard tegen die centenbak aanschoppen dat ze 10 meter verderop de tanden bij mekaar moeten gaan zoeken!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Update:

    Zoals eerder te lezen viel, de afspraak gemaakt om het geld terug te geven. Dus einde discussie. Moeders ziet de persoon in kwestie op het werk en heeft dus de afgelopen dagen met het geld op zak gelopen. Echter die persoon dus niet aanwezig.

    Krijgt mijn vader vanmiddag telefoon. (Ik ben volgens hun nog steeds een 0, dus niet aanspreekbaar) met de dreigende vraag waar het geld blijft en ze dit dus anders wel zouden op komen halen...

    Tja wat moet ik hier nu weer mee..
    Dat is echt wel grof. Hebben ze ergens op papier dat zou jou betaald hebben? Hebben ze ergens op papier dat jij hen geld ging geven? Nee? Laat ze dan maar achter hun geld fluiten. Je hebt er je tijd in gestoken en 45 € voor 3 uur is echt niet veel.

    Ikzelf ben ook IT-er, gelukkig in een bedrijf, en zelfs daar is het onvoorstelbaar hoe onwetend en lui de gebruikers kunnen zijn. Soms komt het op het randje van sabbotage. Persoonlijk hou ik me privé niet bezig met "support" te geven aan gewone thuisgebruikers om de problemen te vermijden die jij nu hebt. Ik heb één keer een geluidskaart geïnstalleerd bij een goede vriending en samen met m'n schoonbroer zijn ADSL geïnstalleerd, maar voor de rest moeten "kennissen" me niks over computers vragen. "Dat is mijn beroep, in mijn vrije tijd hou ik me daar niet mee bezig" is dan het antwoord :wink:

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Update:

    Zoals eerder te lezen viel, de afspraak gemaakt om het geld terug te geven. Dus einde discussie. Moeders ziet de persoon in kwestie op het werk en heeft dus de afgelopen dagen met het geld op zak gelopen. Echter die persoon dus niet aanwezig.

    Krijgt mijn vader vanmiddag telefoon. (Ik ben volgens hun nog steeds een 0, dus niet aanspreekbaar) met de dreigende vraag waar het geld blijft en ze dit dus anders wel zouden op komen halen...

    Tja wat moet ik hier nu weer mee..
    Dat is echt wel grof. Hebben ze ergens op papier dat zou jou betaald hebben? Hebben ze ergens op papier dat jij hen geld ging geven? Nee? Laat ze dan maar achter hun geld fluiten. Je hebt er je tijd in gestoken en 45 € voor 3 uur is echt niet veel.
    Dat je die € 45,- niet teruggeeft kan ik wel begrijpen, je hebt er immers 3 uur voor gewerkt. Maar die € 45,- niet teruggeven omdat ze toch niks kunnen bewijzen, dat zit je zelf goed fout denk ik. En om maar te wijzigen over de problemen die je op je hals haalt als je gaat ontkennen dat je die € 45,- ooit hebt gehad. Ik begrijp dat voor velen de verleiding erg groot is, maar het lijkt me niet correct om zelf onredelijk te worden, omdat een ander dat ook naar jou is.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Update:

    Zoals eerder te lezen viel, de afspraak gemaakt om het geld terug te geven. Dus einde discussie. Moeders ziet de persoon in kwestie op het werk en heeft dus de afgelopen dagen met het geld op zak gelopen. Echter die persoon dus niet aanwezig.

    Krijgt mijn vader vanmiddag telefoon. (Ik ben volgens hun nog steeds een 0, dus niet aanspreekbaar) met de dreigende vraag waar het geld blijft en ze dit dus anders wel zouden op komen halen...

    Tja wat moet ik hier nu weer mee..
    als mensen gaan dreigen dan houdt het op, honkbalknuppel in huis halen en laat maar komen, schelden is 1 ding maar gaan dreigen zuigt
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Dat je die € 45,- niet teruggeeft kan ik wel begrijpen, je hebt er immers 3 uur voor gewerkt. Maar die € 45,- niet teruggeven omdat ze toch niks kunnen bewijzen, dat zit je zelf goed fout denk ik. En om maar te wijzigen over de problemen die je op je hals haalt als je gaat ontkennen dat je die € 45,- ooit hebt gehad. Ik begrijp dat voor velen de verleiding erg groot is, maar het lijkt me niet correct om zelf onredelijk te worden, omdat een ander dat ook naar jou is.
    Ik denk niet dat het onredelijk is om 45€ te vragen voor 3 uur werk. Zeker als je ziet dat de Internetverbinding perfect werkte na de klus. Het is onredelijk van de familie om dat geld terug te vragen. Ik zou zelfs niet aangeboden hebben om het geld terug te geven.

  18. #43

    Standaard

    Ik doe zulke dingen gewoon niet meer. Mensen denken maar al te vaak dat, omdat ik verstand van wiskunde heb, ook alles over computers weet. Nu, al wat ik op een computer kan heb ik mezelf geleerd met vallen en opstaan, en ik heb zelf vaak van nul af moeten herbeginnen. En wanneer ik eens klem zit, vind ik zelf nauwelijks hulp. Met dergelijke klusjes ben je altijd zelf de pineut als het verkeerd loopt, heb ik zo geleerd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Dat je die € 45,- niet teruggeeft kan ik wel begrijpen, je hebt er immers 3 uur voor gewerkt. Maar die € 45,- niet teruggeven omdat ze toch niks kunnen bewijzen, dat zit je zelf goed fout denk ik. En om maar te wijzigen over de problemen die je op je hals haalt als je gaat ontkennen dat je die € 45,- ooit hebt gehad. Ik begrijp dat voor velen de verleiding erg groot is, maar het lijkt me niet correct om zelf onredelijk te worden, omdat een ander dat ook naar jou is.
    Ik denk niet dat het onredelijk is om 45€ te vragen voor 3 uur werk. Zeker als je ziet dat de Internetverbinding perfect werkte na de klus. Het is onredelijk van de familie om dat geld terug te vragen.
    Dat betwist ik ook niet. Ik vond alleen jouw (tweede?) argument om dat geld niet terug te geven absurd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ
    Ik zou zelfs niet aangeboden hebben om het geld terug te geven.
    Ik ook niet.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Update:

    Zoals eerder te lezen viel, de afspraak gemaakt om het geld terug te geven. Dus einde discussie. Moeders ziet de persoon in kwestie op het werk en heeft dus de afgelopen dagen met het geld op zak gelopen. Echter die persoon dus niet aanwezig.

    Krijgt mijn vader vanmiddag telefoon. (Ik ben volgens hun nog steeds een 0, dus niet aanspreekbaar) met de dreigende vraag waar het geld blijft en ze dit dus anders wel zouden op komen halen...

    Tja wat moet ik hier nu weer mee..
    als mensen gaan dreigen dan houdt het op, honkbalknuppel in huis halen en laat maar komen, schelden is 1 ding maar gaan dreigen zuigt
    Ja nou wreekt het zich dat Henkje geen LOTR-zwaardenverzameling wou aanleggen En jij hebt hem ook nog zo'n Samurai-zwaard aangeboden, maar nee, eigenwijs zijn, niet willen kopen
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  21. #46

    Standaard

    Doe maar een Slotje op. Geld heb ik persoonlijk overhandigt en ik denk dat ik hier genoeg steun heb gehad!

    Dank daarvoor!
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Geld heb ik persoonlijk overhandigt
    zeker in a box that will self destruct in 10....9.....8.......7.....?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Geld heb ik persoonlijk overhandigt
    zeker in a box that will self destruct in 10....9.....8.......7.....?
    gewoon een die gelijk boem zegt!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •