Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.

Discussie: Probleem met COAX

  1. #1

    Standaard Probleem met COAX

    Hallo,

    Ik heb een probleem. Ik heb mijn dvd speler nu met COAX aangesloten en als ik dus muziek luister of een dvd kijk en ik zet bv. mijn licht aan wordt mijn geluid onderbroken. Sluit ik hem via OPTICAL aan is er nix aan de hand. Ook gewoon de tuner etc worden niet onderbroken. Alleen bij de dvd speler ik heb het ook met een andere dvd speler geprobeerd en die doet hetzelfde. Iemand een idee waar dat aan licht?

    De reden is dat mijn versterker 2x optical heeft en 1x coax ik heb de ps2 en xbox aangesloten op optical en dvd speler op coax.

    alsvast bedankt Jalke

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Probeer hem eens op een andere stroomgroep aan te sluiten.

  3. #3

    Standaard

    Jha, maar ik snap niet waarom die dat alleen doet bij COAX.....

    Trouwens op andere groep wrdt lastig...trouwens kan het niet liggen aan dat er teveel opzit want als ik alles van die groep uitzet is het nog steeds zo...

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Jha, maar ik snap niet waarom die dat alleen doet bij COAX.....

    Trouwens op andere groep wrdt lastig...trouwens kan het niet liggen aan dat er teveel opzit want als ik alles van die groep uitzet is het nog steeds zo...
    Je spreek jezelf tegen in dit geval.
    Je zeg dat het mischien komt omdat er teveel opzit maar als je alles uitzet dan heb je het nog steeds, begrijp ik dit goed ?

    Maar waarom wordt een andere groep lastig ?

  5. #5

    Standaard

    Nou heb het op andere groep gedaan maar doet het nog steeds,


    Maar dat kan het ook niet zijn hoe doet dat echt allleen als ik iets op de coax ingang aansluit.... dus ik snap er echt nix van... ik had eerst altijd de dvd speler op optical. Maar omdat ik ook 2 consoles heb nu de ik op optical moet aansluiten heb ik dat op coax gedaan en zinsdien heb ik dat. Is niet zo heel erg want dan blijf ik gewoon van het licht af. Maar he probleem is dat het soms ook zomdaar gebeuerd. Ikw eet niet als er dan iemand beneden iets aangezet heeft. Maar ik ben het dan niet en als je dan hard muziek luisterd en dat ineens wegvalt en weer aangaat is dat aardig vervelend....

  6. #6

    Standaard

    Gek probleem.

    Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je nu via de coax een aarde leg tussen je systeem en de DVD speler. Met optisch had je nergens een aarde aangezien je dvd speler niet geaard is en de optische kabel geen metalen verbinding maakt met de rest van je opstelling.

    Nu kan het ook zo zijn dat die aarde in conflict is met je tv kabel of radiokabel omdat waarschijnlijk alles aan elkaar vast zit met een of andere kabel. (TV naar video, video naar receiver bijv. of Radio direct in receiver)

    Aarde problemen kunnen de gekste vormen aannemen.

    Op zich kan het geen kwaad. Maar er zullen best situaties zijn waar het wel kwaad kan misschien.

    Probeer het eens als je de kabel uit de tv en de radio trekt.

    Wat je ook nog hebt is dat waarschijnlijk het enige geaarde apparaat in je opstelling: De subwoofer. Daarna kun je die er eens uittrekken en kijken wat er dan gebeurt.

    Ik ben benieuwd

    Leuk he?
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  7. #7

    Standaard

    In de 'computerwereld' zet je er gewoon een UPS'je voor. Tegenwoordig heb je deze dingen al in de vorm van een dikkere stekkerdoos en volgens mij kan het nooit kwaad om de stroom richting je AV apparatuur te stabiliseren (dus geen pieken, dalen en/of onverwachte stroomonderbrekingen meer).

    Gr.
    Goswin

  8. #8

    Standaard

    Nou kep alles losgehad dus alleen dvd speler aangesloten. en verder nix aan nix de tv niet nix... blijft het doen.

    Goswin wat bedoel je precies? voorbeeld van zon apparaat geval misschien?

    Thx voor hulp

    Ps: Las dat het misschien aan kabel kan liggen?? (die ik ds gebruik om dvd speler op versterker aan te sluiten...

  9. #9

    Standaard

    Hier vind je 'n voorbeeldje...

    http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&productType=1

    Dit apparaat zorgt ervoor dat alle pieken en dalen uit je 220V worden 'gefilterd' en, geloof me, als ik zeg dat dat er héél wat zijn... Zet bijvoorbeeld de stofzuiger, je afzuigkap, je vaatwasser of wasmachine maar eens aan en kijk wat er met je 220V gebeurt.

    Het gaat per slot van rekening wèl om gevoelige electronica, toch?

    Gr.
    Goswin

  10. #10

    Standaard

    Maar heeft dat wel zin dan want ik heb het alleen met coax als ik mijn tv erop doe of pc met rood wit tulp stekkertje hebt ik het niet en dat zijn in princiepe zon beetje zelfde aansluitingen...en kabels.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Maar heeft dat wel zin dan want ik heb het alleen met coax als ik mijn tv erop doe of pc met rood wit tulp stekkertje hebt ik het niet en dat zijn in princiepe zon beetje zelfde aansluitingen...en kabels.
    Heb je eigenlijk ergens in je huis een antenne-versterker aangesloten? If so, dan heb je die waarschijnlijk ook ergens aan de 220V hangen, nietwaar?

    Zoek daar anders eens een andere stopcontactje voor, of, als het mogelijk is, trek deze versterker eens uit en kijk dan of ie 't nog steeds doet.

    Gr.
    G.

  12. #12

    Standaard

    kep antenne van mnr adio enzow afgehad maar zou het is proberen

  13. #13

    Standaard

    ik zou toch echt minder alcohol gaan drinken tijdens kantooruren ...

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goswin
    ik zou toch echt minder alcohol gaan drinken tijdens kantooruren ...
    :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goswin
    ik zou toch echt minder alcohol gaan drinken tijdens kantooruren ...
    Jha idd dat ging niet helemaal goed.

    Nou kep nu alles geprobeerd wat jullie zeggen, ik denk dat mijn kabel dan niet goed is. Aangezien het eigenlijk een Videokabel is (gele stekker)

    Hoe zeker kunne jullie daar over zijn? want dan haal ik wel een andere op.

    Een toslink adapter is dat slecht voor kwaliteit van het geluid?

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience

    Nou kep nu alles geprobeerd wat jullie zeggen, ik denk dat mijn kabel dan niet goed is. Aangezien het eigenlijk een Videokabel is (gele stekker)
    Ook al ligt het niet aan die kabel dan kan het nog geen kwaad om daar een officiele coax kabel voor te halen.
    Dat hoef namelijk niet eens zo duur te zijn vandaar.

  17. #17

    Standaard

    Okay, weet eiamdn waar ik die goedkoop online kan bestellen?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Okay, weet eiamdn waar ik die goedkoop online kan bestellen?
    Gewoon ff langs de praxis fietsen joh! Daar hebben ze goede kabel (voor digitaal) Uit de "profi" serie meen ik

    Die doet het tussen mijn DVD en Receiver ieder geval meer dan prima
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  19. #19

    Standaard

    Mijn vorige zooi kabels ahd ik bij de gamme weg doen het ook prima kan me alleen niet herrineren dat er een COAX digital kabel tussen hing.... moek maar kijken weonsdag.

  20. #20

    Standaard Re: Probleem met COAX

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Iemand een idee waar dat aan licht?
    Leuke spelling!

    Ik denk dat je coax een storinkje oppikt als je het licht schakelt. Dat kan via aarde (als boven aangegeven), maar ook b.v. omdat een snoer vlak langs de coax loopt.
    Door die korte piek is de versterker even de kluts kwijt en moet dan opnieuw bedenken wat voor soort signaal hij binnenkrijgt (DD of DTS bijvoorbeeld). Dat laatste hoeft ie niet bij stereo-tulp, vandaar dat het probleem daar niet op dezelfde manier speelt (mogelijk hoor je daar wel een tikje!).

    Mógelijke oplossingen:
    - Aarding checken/verbeteren
    - Betere coax-kabel
    - Andere lichtnetgroep
    - van versterker en/of dvd-speler de polariteit omkeren (d.w.z. de lichtnetstekker andersom in stopcontact steken) wil soms ook helpen.
    - kabels anders neerleggen

    Eerlijk gezegd heb ik niet dé oplossing klaarliggen.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  21. #21

    Standaard

    Ikzelf denk de kabel ga morgen (als ik tijd) andere halen en dan zal ik wel ff melden als geholpen heeft.

  22. #22

    Standaard

    Nou ik heb net een kabel gekcht een audiokabel voor digitaal geluid staat erop dus die moet wel goed zijn neem ik aan

  23. #23

    Standaard

    Ok, ben benieuwd

    -=[ Tromgeroffel ]=-
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  24. #24

    Standaard

    Hmzz hellaas,

    misschien dat er dan wat met mn versterker is... ikke nie meer snap.

  25. #25

    Standaard

    Kan het niet gewoon zo zijn dat er gewoon iets is met je elektrische installatie? Gemengde groepen en zo, waarbij er een baluwe van de ene groep en een bruie van de andere groep gemaakt is waardoor er dus 2 groepen minof meer aan elkaar zitten.

    Tis maar een slinger in de ruimte hoor.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •