De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Vanilla Sky [DVD]

  1. #1

    Standaard Vanilla Sky [DVD]

    Vanilla Sky [DVD]

    De film Vanilla Sky met als subtitel “Love Hate Dreams Life Work Play Friendship Sex” is een verwarrende mix van realiteit en droom van de playboy uitgeverijmagnaat David Aames, met een uitstekende rol van Tom Cruise.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Deze film heb ik ook in de bioscoop gezien. Vond het een toppertje. Ondanks dat de film best wel lang is, heeft het mij van begin tot einde geboeid. Ik heb dan niet de originele Spaanse versie gezien, dus ik weet niet welke beter is en wat ik ook interessant vind van de film is dat er best wel verschillende interpretaties/uitleg van zijn Deze film heb ik ook aangeschaft en behoort tot een van mijn toppers
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  3. #3

    Standaard

    Heb deze film ook weer op de gok gekocht na het horen van een aantal reacties over de film. Vind de film zeer zeker een aanrader, ook ik heb de Spaanse versie niet gezien. Opzet van het verhaal is goed neergezet, kijker wordt soms op een dwaalspoor gezet, maar is toch zeker goed te volgen. Aanrader.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de DVD van Vanilla Sky gewonnen op de site van MTV en heb m vandaag ff gekeken. en echt de flim is echt een aanrader. mooi gefilmt en zet je ook aan het denken. het is wel een verhaal met veel wendingen maar toch goed te volgens als je een beetje hersens heb! Toppertje!!

  5. #5

    Standaard

    Heb em afgelopen weeknd gekocht en een beetje op de gok. Ik ben benieuwd want ik heb verschillende menigen gehoord....

  6. #6

    Standaard

    Ik vond het een leuke film, ookal is ie een beetje appart.
    Wat ik Cameron Diaz in de auto hoorde uitkramen vond ik persoonlijk een beetje schokken ! Dat had ik niet verwacht van zo'n lief vrouwtje...
    "This won't end well" - Johnny Bravo

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ploeg
    Ik vond het een leuke film, ookal is ie een beetje appart.
    Wat ik Cameron Diaz in de auto hoorde uitkramen vond ik persoonlijk een beetje schokken ! Dat had ik niet verwacht van zo'n lief vrouwtje...
    me two,dat hoor je nog niet in een American pie film

  8. #8

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd naar deze movie. Kan iemand aangeven of deze film een beetje op Memento lijkt. Dat vond ik namelijk toppie!!...met vele plot wendingen, want daar hou ik namelijk erg van dat soort films waar je je hersens erbij moet houden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    Ik ben erg benieuwd naar deze movie. Kan iemand aangeven of deze film een beetje op Memento lijkt. Dat vond ik namelijk toppie!!...met vele plot wendingen, want daar hou ik namelijk erg van dat soort films waar je je hersens erbij moet houden.
    Nou het is niet met Memento te vergelijken, het is weliswaar een vrij ingenieus script, maar qua sfeer heeft het Lyncherigs..De originele versie dan (Abre Los Ojos) bij Vannila Sky mist er gewoon iets in de sfeer. Het lijkt allemaal een beetje té gemaakt. Komt waarschijnlijk door Tom Cruise....

  10. #10

    Standaard

    Hmm, best positieve reacties, maar toch heeft de film een 4.76

    Ik heb hem net ontvangen en ben erg benieuwd vooral na dit stukje gelezen te hebben:

    Je kunt geen moment missen, anders ontgaat je een belangrijke aanwijzing. In de film zitten vele – vooral kleine - aanwijzingen die je helpen, maar zelfs na enige malen kijken, zul je nog niet volledig begrijpen wat er allemaal is gebeurd. In één van de featurettes, die als extra op de DVD staan, geeft Crow uitleg dat vele scènes een bepaalde symbolische betekenis hebben.
    En:

    Volgens Crow zitten er 428 verwijzingen naar de popcultuur in de film.


    Ik ben wel een fan van symboliek en moeilijke film die je aan het denken zetten en het lijkt me dan ook een goede film, morgen maar eens bekijken 8)
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  11. #11

    Standaard

    Echt een toppertje! Behoort tot 1 van mijn favoriete DVD's!!

    En wat ook iedereen zegt...ik vind hem WEL beter als Abres los ojos!
    Gewoon het mooie verhaal van abres los ojos in een nieuw jasje!



    Open your eyes!
    Women are meant to be loved, not to be understood.

  12. #12

    Standaard

    geweldige film!
    vandaag met een vriend gekeken en ik vind hem echt goed; de 6,9 op Imdb (wat voor mij met cijfernomeringen de laatste tijd toch raar bezig is) is geheel onterecht

    en de vertaling van Ellie (LE) kan je niet een foutje noemen aangezien de vertaling van LE, LV (Elvie op zn engels) is...

  13. #13

    Standaard

    Ik heb dit 'werkje' gisteren voor het eerst bekeken en ik vond het een waardeloze film.

    Het zal wel aan mij liggen als ik de lovende reactie hier lees, maar het kon me geen moment boeien.

  14. #14

    Standaard

    Mooie film, die helaas niets toevoegd aan het geweldige origineel. Lekker bij de spaanse versie houden dus


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    Ik heb dit 'werkje' gisteren voor het eerst bekeken en ik vond het een waardeloze film.

    Het zal wel aan mij liggen als ik de lovende reactie hier lees, maar het kon me geen moment boeien.
    Bekijk hem eens met de comentaar track,mischien dat je hem dan meer credit geeft.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    Ik heb dit 'werkje' gisteren voor het eerst bekeken en ik vond het een waardeloze film.

    Het zal wel aan mij liggen als ik de lovende reactie hier lees, maar het kon me geen moment boeien.
    Bekijk hem eens met de comentaar track,mischien dat je hem dan meer credit geeft.
    Ik kijk nooit een film met commentaar track dus waarom zou ik nog een keer een film gaan kijken die voor mij een hemeltergende martelgang was kijken met audiotrack?

    Kijk het ligt er echt niet aan dat ik alleen films kijk met veel actie ofzo want dan snap ik dat je aan vanilla sky niets aan vind.

    Ik vond het gewoon een verhaal wat wel erg overdreven vergezocht is, op een waardeloze gemaakte 'mysterieuze' manier gebracht met een over-acting tom cruise (die in mijn ogen na eyes wide shuts weinig boeiends meer heeft gedaan). Hoe langer de film duurde hoe meer ik het een fight club achtige rip-off begon te vinden. Anyway niet voor mij weggelegd, misschien is Hollywood (in brede zin) wel niet aan mij besteed na ruim 2 jaar bijna voornamelijk Italiaanse, Franse, etc cinema te hebben gekeken.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    Ik heb dit 'werkje' gisteren voor het eerst bekeken en ik vond het een waardeloze film.

    Het zal wel aan mij liggen als ik de lovende reactie hier lees, maar het kon me geen moment boeien.
    Bekijk hem eens met de comentaar track,mischien dat je hem dan meer credit geeft.
    Ik kijk nooit een film met commentaar track dus waarom zou ik nog een keer een film gaan kijken die voor mij een hemeltergende martelgang was kijken met audiotrack?

    Kijk het ligt er echt niet aan dat ik alleen films kijk met veel actie ofzo want dan snap ik dat je aan vanilla sky niets aan vind.

    Ik vond het gewoon een verhaal wat wel erg overdreven vergezocht is, op een waardeloze gemaakte 'mysterieuze' manier gebracht met een over-acting tom cruise (die in mijn ogen na eyes wide shuts weinig boeiends meer heeft gedaan). Hoe langer de film duurde hoe meer ik het een fight club achtige rip-off begon te vinden. Anyway niet voor mij weggelegd, misschien is Hollywood (in brede zin) wel niet aan mij besteed na ruim 2 jaar bijna voornamelijk Italiaanse, Franse, etc cinema te hebben gekeken.
    over-acting tom cruise (die in mijn ogen na eyes wide shuts weinig boeiends meer heeft gedaan).?

    Hij zet hier een hele sterke rol neer,en weinig boeiends meer gemaakt?En deze dan?Stuk voor stuk goeie films.

    Collateral
    The Last Samurai
    Minority Report
    Magnolia

    En dan komt War of the worlds er nog aan waar ik ook veel van verwacht.

    Zo zie je maar smaken verschillen,maar voor mij zit Tom op een goed spoor,ok Mission Impossible 3(die ook komt) hoeft voor mij niet echt,maar moet kunnen tussendoor. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #18

    Standaard

    Vind het een goede film, ondanks het feit dat het een remake is :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Topfilm ben nu erg benieuwd naar het orgineel! Deze film zet je hersens aan het werk. Hoort ook een beetje in het rijtje van Memento, 12Monkeys, Mulholland Drive en andere hersenkrakers thuis!
    No one understands the demons world

  20. #20

    Standaard

    David Aames (Tom Cruise) is een knappe, rijke en jonge uitgeverijmagnaat. Nadat zijn vader hem het meerderheidsbelang in het bedrijf heeft nagelaten proberen de zeven directieleden alles wat ze kunnen om David uit de directie te werken. Ondertussen leeft David verder in zijn machowereldje. Zijn ‘vriendin’ Julie Gianni (Cameron Diaz) heeft hij eigenlijk alleen voor de sex. Als David tijdens een feestje de mooie, naïeve Sofia Serrano (Penélope Cruz) ontmoet is het liefde op het eerste gezicht, ze brengen de nacht dan ook meteen samen door. Als hij de volgende ochtend Julie tegenkomt en bij haar in de auto stapt, komt David terecht in een wervelstorm van emoties en verwarrende gebeurtenissen, wat leidt naar een daverende climax.

    “Vanilla Sky”, een film van regisseur Cameron Crowe, is bepaald geen makkelijk verteerbaar kijkvoer. De film lijkt in het begin een beetje op een mix van romantiek en drama, maar na pak ‘em beet anderhalf uur wordt alles compleet overboord gegooid door middel van een gigantische plottwist.
    De cast, onder andere bestaande uit Tom Cruise, Penélope Cruz, Cameron Diaz, Kurt Russel, Jason Lee en Noah Taylor, levert prima acteerwerk af. Het script, dat ook van Cameron Crowe afkomstig is, is gebaseerd op het origineel van Alejandro Amenábar (“Abre Los Ojos”). Door de verschillende subtiele verwijzingen die leiden naar het einde, is “Vanilla Sky” een film waar je constant met je gedachten bij moet zijn. Je kan geen moment missen en eigenlijk moet je de film vaker kijken om die verwijzingen te kunnen plaatsen en de film beter te begrijpen. Heel wat anders dan de andere films van Crowe. 8.2/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •