De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hitchcock signature collection in januari

    Volgens dvd-home komt de benelux versie uit op 12 - 1 - 2005

    Jammer genoeg net als bij de UK versie maar met 6 discs ipv 9.

    het zal dus vermoedelijk wel om deze (http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12670) versie gaan

  2. #2

    Standaard Re: Hitchcock signature collection in januari

    Citaat Oorspronkelijk gepost door noodles
    Volgens dvd-home komt de benelux versie uit op 12 - 1 - 2005

    Jammer genoeg net als bij de UK versie maar met 6 discs ipv 9.

    het zal dus vermoedelijk wel om deze (http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12670) versie gaan
    De enige interessante DVD in de box is voor mij: "Dial M for murder".

    "North by northwest" heb ik natuurlijk al, die is al jaren te koop.
    Hij kost tegenwoordig ook nog slechts 10 euro!

    Van "Strangers on a train" heb ik al de gewone editie en die vind ik goed.
    Als de nieuwe versie echt een veel betere (beeld)kwaliteit heeft dan zal
    ik er nog over denken.

    "The wrong man" is mischien in een later stadium nog interessant.

    De andere 2, "I confess" en "Stage fright" niet.

    Ik hoop dus wel dat ze "Dail M for murder" los uitbrengen.
    Want Warner is een leuk maatschappij, met goede releases, maar soms
    doen ze toch wel gekke dingen!
    Zoals de Marx Brothers box, die DVD's zijn ook niet los te koop.
    Los zouden ze gewoon 15 euro zijn, of 3 voor 33 euro.
    Rekensom: in de box zitten 6 DVD's, dat is dus 2 keer 3 voor 33 euro
    dat kost bij elkaar dus 66 euro.
    Nee zegt Warner, ze zijn niet los te koop en de box kost (bij van Leest)
    schrik niet: 90 euro!!!!!!!!!!
    Jawel!

    Ook jammer is het feit dat "The treasure of the Sierra Madre" en
    "Meet me in St. Louis" hier als 1-disc zijn verschenen en niet als 2-disc
    zoals in Amerika.

  3. #3

    Standaard

    De Amerikaanse 2 disc editie van The Treasure of the Sierra Madre is wel weer R0 gecodeerd, dus als je het met alleen Engelse ondertitels aankunt.....

    De beeldkwaliteit van Strangers on a Train is inderdaad een stuk verbeterd (met behulp van de digitale technieken van Lowry), maar de oude release is zeker ook gewoon goed kijkbaar.

  4. #4

    Standaard

    De Amerikaanse 2 disc editie van The Treasure of the Sierra Madre is wel weer R0 gecodeerd, dus als je het met alleen Engelse ondertitels aankunt.....
    Weet je dat zeker? Op DVD beaver staat wel een vergelijking tussen de Regio 1 (Amerika, 2 disc) en regio 0 (Korea, 1 disc). Maar er staat nergens dat de Amerikaanse 2 disc regio 0 is, dat zou wel heel leuk zijn

    Heb zelf de NL uitgave, maar de 2 disc is veel uitgebreider qua extra's en ik zou liever deze hebben. Maar ik heb helaas geen regiovrije speler.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    De Amerikaanse 2 disc editie van The Treasure of the Sierra Madre is wel weer R0 gecodeerd, dus als je het met alleen Engelse ondertitels aankunt.....
    Weet je dat zeker? Op DVD beaver staat wel een vergelijking tussen de Regio 1 (Amerika, 2 disc) en regio 0 (Korea, 1 disc). Maar er staat nergens dat de Amerikaanse 2 disc regio 0 is, dat zou wel heel leuk zijn

    Heb zelf de NL uitgave, maar de 2 disc is veel uitgebreider qua extra's en ik zou liever deze hebben. Maar ik heb helaas geen regiovrije speler.
    hmm ... Het kan natuurlijk fout zijn maar bij webshops heb ik treasure altijd als region 1 beschreven zien staan.


    @Zetmoon: The wrong Man is in een vroeg stadium zeker ook interressant :wink:

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    De Amerikaanse 2 disc editie van The Treasure of the Sierra Madre is wel weer R0 gecodeerd, dus als je het met alleen Engelse ondertitels aankunt.....
    Weet je dat zeker? Op DVD beaver staat wel een vergelijking tussen de Regio 1 (Amerika, 2 disc) en regio 0 (Korea, 1 disc). Maar er staat nergens dat de Amerikaanse 2 disc regio 0 is, dat zou wel heel leuk zijn

    Heb zelf de NL uitgave, maar de 2 disc is veel uitgebreider qua extra's en ik zou liever deze hebben. Maar ik heb helaas geen regiovrije speler.
    Ik weet het zeker.

    Dit is overigens een normale procedure bij Warner classics, tenminste wanneer Warner de wereldwijde rechten bezit. Andere "R1" 2 Disc classics waarvan ik zeker weet dat ze gewoon op R2 spelers werken:

    The Adventures of Robin Hood*
    Yankee Doodle Dandy*
    Casablanca
    Singin' in the Rain

    *De Warner Legends Collection, met Treasure, Robin Hood én [/i]Yankee[/i] bevat dus alleen R0 gecodeerde films, maar de 7e bonus disc (Here's Looking at You, Warner) is jammer genoeg wel R1 gecodeerd....

  7. #7

    Standaard

    Sorry voor dit off topic gevraag, maar bestaat er een lijst van DVD's waar staat welke regio het volgens de hoes is en in welke regio's hij werkelijk afgespeeld kan worden?

  8. #8

    Standaard

    Ik heb net ook nog even de "on-topic" Hitchcock Box (R1) gecheckt, en de daarvan zijn de meeste titels ook gewoon afspeelbaar op R2 spelers, waaronder in ieder geval Strangers on a Train, The Wrong Man en Dial M For Murder. Wellicht interessant voor de mensen die (een van) deze los willen kopen...

    Fafa: DvdForums.com had eerst wel een lijst war ik ook wat aan bijgedragen heb, maar......[zoekt]......ja toch gevonden:

    http://www.thedvdforums.com/forums/s...d.php?t=238023

    Je moet je volgens mij wel even registreren....

    Citizen Kane klopt volgens mij niet....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    De Amerikaanse 2 disc editie van The Treasure of the Sierra Madre is wel weer R0 gecodeerd, dus als je het met alleen Engelse ondertitels aankunt.....

    De beeldkwaliteit van Strangers on a Train is inderdaad een stuk verbeterd (met behulp van de digitale technieken van Lowry), maar de oude release is zeker ook gewoon goed kijkbaar.
    Het afspelen van de amerikaanse DVD van Treasure zal geen probleem zijn,
    regio 0 of 1, mijn beide spelers zijn natuurlijk Regio-vrij!

    Ik prefereer echter ten allen tijde de PAL beeldkwaliteit.

    Daar gaat het mij om.

  10. #10

    Standaard

    Heeft iemand nu enig idee oe het zit met deze box?

    Ik heb de volgende mail gestuurd naar dvdtime.nl:

    Ik vraag mij af hoevel films de Hitchcock Signature Collection bevat. Jullie vermelden namelijk dat de boz tien films bevat, maar op een hoop andere sites staat dat de box maar zes films bevat. Kan het soms zijn dat er tien films op 6 discs staan, of bevat de box inderdaad maar 6 films?

    Bedankt voor uw reactie.

    En dit als antwoord gekregen:

    Beste Edwin,

    Volgens onze gegevens, zijn het 10 dvd's met daarop 9 film waarvan 1 op een two disc special edition.
    Hopende je hiermee voldoende Geïnformeerd te hebben.

    Met Vriendelijke Groet,

    Team DVDtime.nl

    Hetzelfde is het geval bij dvdexpress.nl. Ik heb daar nog geen antwoord gekregen op mijn mail. Weet niet wat ik met deze info aanmoet. Hoop snel een antwoord te krijgen, want ik probeer alle Hitchcocks bij elkaar te sparen.

    Heb inmiddels van dvdexpress het bericht gekregen dat de website inderdaad verkeerde info bevatte. Ik ga er maar van uit dat dat bij dvdtime ook zo is. Overigens hebben ze het in Australie nog slechter getroffen, daar bevat de box maar vier films en is 'Dial "M"' niet eens in de OAR opgenomen.

  11. #11

    Standaard

    De R2 box heeft slechts 6 films, maar de R1 box heeft 9 films met 10 DVDs.
    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11907

    De R1 boxset kun je vb bestellen bij loaded247.com vr ongeveer 65 euro.
    http://www.loaded247.com/index.php?s=1&id=17900

  12. #12

    Standaard

    Ik zag de box vandaag in de winkel staan (Van Leest: € 89,99 ). Het lijkt me een mooie set maar ik denk dat ik (aangezien ik van Strangers on a Train en North by Northwest al mooie edities bezit) de ontbrekende films maar los ga kopen als ze bijv. in zo'n "3 voor 33 euro" actie gaan belanden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •