De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Component video: wel of niet de receiver ertussen?

    Situatie schets:

    Receiver: Pioneer VSX-AX5i
    DVD player: Pioneer 868 AVI-s
    LCD televisie: JVC 32C50s

    Voor het geluid gebruik ik een I-link kabel tussen de receiver en de dvd player. Wat beeld betreft wil ik de dvd player met component video aansluiten op mijn receiver en deze met component video aan mijn LCD scherm hangen. Het e.a haal ik uit de handleiding van de receiver

    Nu heb ik 2 vragen:

    1: Is het niet raadzamer om de DVD player rechtstreeks aan de LCD televisie te koppelen? Wat voor nut heeft het om de receiver er tusssen te hebben?

    2: Indien ik toch kies voor de aansluiting via de receiver wordt het progressive scan signaal dan wel doorgegeven?
    Pioneer KRP-500M, Pioneer SC-LX81, Pioneer BDP-LX71, Canton Karat M80 DC, Canton Karat CS4, Canton Karat S1,

    Mijn Blu-ray’s

  2. #2

    Standaard Re: Component video: wel of niet de receiver ertussen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ifeman
    1: Is het niet raadzamer om de DVD player rechtstreeks aan de LCD televisie te koppelen? Wat voor nut heeft het om de receiver er tusssen te hebben?
    De DVD-speler direct aansluiten op je LCD TV geniet inderdaad de voorkeur. Waarom dan eventueel je reciever ertussen? Dit is om meerdere videobronnen op je LCD te kunnen TV weergeven. Je hebt dan maar 1 aansluiting (component) naar je TV nodig i.p.v. meerdere scarts e.d.

    Je sluit dan je DVD-speler, gameconsole e.d. aan op je reciever en die stuurt het videosignaal door naar je TV. Vereiste is dan wel dat je reciever inkomende videosignalen kan doorsturen via de component uitgang.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ifeman
    2: Indien ik toch kies voor de aansluiting via de receiver wordt het progressive scan signaal dan wel doorgegeven?
    Dit zul je even in de handleiding van je reciever moeten nakijken.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Waarom geen Scart RGB Only tussen dvd en lcd ?

    Info lcd tv.
    http://www.bestekeus.nl/shop/product...oducts_id/8666
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  4. #4

    Standaard Re: Component video: wel of niet de receiver ertussen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ifeman
    1: Is het niet raadzamer om de DVD player rechtstreeks aan de LCD televisie te koppelen? Wat voor nut heeft het om de receiver er tusssen te hebben?
    Tuurlijk! Hoe goed die reveiver ook is, je signaar gaat door pluggen en circuits en daar wordt ie nooit beter van. Component is idd de beste aansluiting, RGB is een goede tweede.
    Als je receiver een on-screen toestand heeft, koppel je die gewoon via een andere aansluiting aan je LCD-TV. Dus een s-video of scart kabeltje is daar prima voor geschikt. Ik zou daarvoor s-video pakken omdat dat een makkelijker kabeltje is qua wegwerken en formaat. S-video is genoeg kwaliteit voor een on-screen menu dat je volgens mij maar zelden gebruikt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ifeman
    2: Indien ik toch kies voor de aansluiting via de receiver wordt het progressive scan signaal dan wel doorgegeven?
    Ik mag het hopen. Maar je moet het gewoon niet doen. Is zonde van je dure LCD-TV. Je wilt daar het best mogelijke beeld op hebben en dat moet je gewoon niet verstieren door iets als een on-screen menusysteem van je receiver. Gewoon component voor je DVD speler en een s-video kabeltje en je bent in business.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5

    Standaard

    Deze vraag geeft altijd twee antwoorden.

    Een directe verbinding tussen speler en tv is het meest direct, waardoor er het minste kans op vervorming, storing etc.

    Een indirecte verbinding (via de receiver) heeft voordelen als je meerdere beeld-bronnen hebt of meerdere manieren om het beeld te tonen (b.v. tv en beamer).
    Een extra voordeel van een indirecte verbinding kán nog de volgende zijn: Door DSP en door de vertragingen die ingebouwd worden (omdat de ene box verder weg staat dan de ander) is het soms zinvol het beeld ook iets te vertragen. De meeste receivers kunnen dat (als het beeld via de receiver geleid wordt). Dus als je via een directe verbinding geen prettig synchroon geluid hebt is het ook zinvol via de receiver te verbinden.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Dus als je via een directe verbinding geen prettig synchroon geluid hebt is het ook zinvol via de receiver te verbinden.
    Oké, kan ik in meekomen. Alleen erg jammer dat de meeste receivers een lousy s-video verbinding bieden. Dat vind ik een behoorlijke teruggang in beeldkwaliteit, zeker als je praat over beamers, lcd-TV's en plasma's.
    Misschien is het dan beter om ook het geluid door de DVD speler te laten decoderen, mits daar natuurlijk een goede decoder in zit. Maar zo te zien zit dat wel snor bij de vraagsteller. Ik heb nl de 757i en die heeft een stel puike decoders aan boord. Beter als mijn Sony receiver (maar die was ook de helft goedkoper....)
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •