De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony STR-DB2000QS ook als ES?

    De Sony STR-DB2000QS is hier helemaal geen verkeerde AV-receiver, maar na enig speurwerk lijkt het er op dat dit in de USA vrijwel dezelfde AV-receiver is als de STR-DA2000ES....


    STR-DB2000QS


    STR-DA2000ES

    Zo op het eerste gezicht is het enige verschil dat de ES een 7 Channel Direct Drive Digital Amplifier is en de QS een 6.1 Meerkanaals QS-ontvanger .

    Zie ook: Sony STR-DA2000ES

    Als hij voor de rest overeen komt is de STR-DB2000QS helemaal geen verkeerde keus als vervanging voor mijn oude Sony TA-VA8ES versterker lijkt mij.
    Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA50 ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Marantz DD-82, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

  2. #2

    Standaard

    Ja, interessant.....


    Dus?
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is in de VS sowieso de naamgeving van de Sony Receivers anders. Zo weet ik dat de 790qs hier in de EU een 'broertje' is van de 1000es in de VS. Geloof zo goed als hetzelfde apparaat alleen de afstandsbediening van de VS-versie heeft een lcd-display.
    Zelf heb ik al bijna 10 jaar ervaring met sony receivers gewoon goed spul in mijn ogen. Als je s-master technologie wil dan is die 2000qs een goede optie. Bespaar je echter liever wat centen dan is er ook een goede 790 of 795qs te krijgen. Ga luisteren of je verschillen hoort tussen de verschillende versterkers van SONY !!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Knight Rider
    Volgens mij is in de VS sowieso de naamgeving van de Sony Receivers anders. Zo weet ik dat de 790qs hier in de EU een 'broertje' is van de 1000es in de VS. Geloof zo goed als hetzelfde apparaat alleen de afstandsbediening van de VS-versie heeft een lcd-display.
    Zelf heb ik al bijna 10 jaar ervaring met sony receivers gewoon goed spul in mijn ogen. Als je persee s-master technologie wilt dan is die 2000qs een goede optie maar voor heel wat minder is ook een goede 790 of 795qs te krijgen. Ga luisteren of je verschillen hoort tussen de verschillende versterkers van SONY !!
    Dat van die 795QS vind ik wel grappig aangezien ik een tijdje terug in een ander topic deze receiver ook als mogelijke keus aangaf.
    Hij werd mij echter afgeraden omdat hij een stuk minder zou zijn dan mijn oude Sony....

    Zie onderstaand verhaal...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edtbonep
    Ik ben nu nog in het bezit van een Sony TA-VA8ES versterker.



    Maar deze "jongen" gaat binnenkort vervangen worden door een volwaardige AV-receiver, waarschijnlijk Sony STR-DB795 aangezien ik nu geen coax/optische ingang heb...
    Ehhh... Mijn broer heeft zoals gezegd zo'n ding. Maar als je die gaat vervangen door een 795 dan sta je denk ik met stranen in je ogen en niet van blijdschap. Prijs zegt niet alles, maar dat ding kost F2.000 zeg maar voor het gemak €1.000 en die 795 kost €350 dan dat is een giga verschil in AV land. Mijn broer heeft hem wel met de EP90ES DD decoder, dus wel optisch maar ik zou als ik jou was altijd gaan voor een 2000QS (die wil ik HEEEEEL graag hebben en die ik ga waarschijnlijk ook kopen na de vakantie, lees na vakantieWERK ) of door een 2000ES want anders ga je een flinke stap terug.

    Maar als ik jou was zou ik gerust gaan luisteren (kan nooit kwaad en altijd leuk) en tot een goede beslissing komen.
    Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA50 ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Marantz DD-82, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

  5. #5

    Standaard

    Hmmm ik kan niet echt oordelen of de 2000 nu werkelijk een klasse beter is dan de 790. Dan zou je ze met gelijke speakers moeten beluisteren met muziek en dvd. Op internet zijn wel meningen te vinden van mensen die een zelfde afweging gemaakt hebben. (volgens een mening op kieskeurig zou in een Duits HIFI blad zelfs geopperd zijn dat de 790 een beter koop zou zijn dan de 2000)

    Er zijn een aantal reviews geweest in internationale HIFI bladen. Ik ben geen vaste lezer van dergelijke bladen maar omdat ik een jaar geleden ook een nieuwe receiver kocht heb ik het internet afgestruind naar dergelijke reviews. Ik kwam toen een review tegen van 'WHAT HI-FI?' waarin de 790 tegenover de Pioneer vsx-d812, Marantz sr5400 werd gezet. Daarin was men behoorlijk lovend over de 790. (Marantz was duidelijk de mindere ten opzichte van andere 2)
    In het blad 'Home Cinema Choice' stond ook een test met de 790 tegenover de Denon avr1804, Onkyo tx-sr501, JVC rs-8032V sx, Marantz sr4400. Daar kwam de Sony als beste koop uit de bus!!!

    In de winkels zie ik de 790-795 nog wel staan voor rond de 450 a 499 euro dat is echt niet te geloven vergeleken met de internetprijzen (rond de 350 euro) dus dat het zomaar om een normaal goedkoop receivertje gaat is nietwaar. Hij draagt immers wel het sony qs-label. :P Het grootste verschil tussen de 2000 en 790 zit hem op het eerste oog in een wat hoger uitgangsvermogen per kanaal voor de 2000 en de moderne s-master technologie die de versterker sowieso veel minder zwaar maakt, en in bedrijf ook minder warm. Daarnaast valt op dat de 2000 een helderder (ander type)lcd display heeft. Het klankverschil dat moet je dus zelf beoordelen daar heb ik geen idee van. Kwalitatief zijn beide in orde. Maar voor het prijsverschil kun je bijvoorbeeld een heel behoorlijke DVD/CD speler (of tenminste een gedeelte daarvan ) op de kop tikken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •