De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kraak in speaker bij aanzetten receiver (was: Iemand raad?)

    Ben nieuw hier op dit forum, en zo te lezen zijn er genoeg mensen met kennis hier aanwezig.
    Ik heb sinds kort een sony 9000 ES, waar ik bijzonder blij mee ben, er is echter iets wat me zorgen baart: elke keer als ik hem aanzet hoor ik in m'n rechterspeaker (Chario Hiper Masterpiece) even een, best wel luid gekraak, eenmalig alleen dus bij inschakelen...had hiervoor een Denon AVC A1 met dezelfde speakers en hier is dit nooit gebeurt.
    Heb WBT spades met Van den Hul 352 hybrid.
    Een (audio-fiele ) vriend van me zegt dat dit geen kwaad kan, maar buiten dit, vindt ik het gewoon naar klinken...Iemand suggesties?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum!

    tsja, luid gekraak. Is inderdaad niet leuk en de zorgen kan ik me ook voorstellen.
    Probeer eens alle aansluitingen (speakers en interlinks) aan beide zijden (dus bij receiver en bij speaker en bij dvdspeler) opnieuw in te pluggen. De kans dat dit helpt is niet supergroot, maar het kost niks en er is wel kans dat het helpt.

    Verder kán het zijn dat onderdelen van de versterker niet lekker contact maken. Bij het aanzetten gaan er allemaal stroompjes lopen en bovendien verandert de temperatuur... dat kan kraken. Als dat aan de hand is en de versterker nieuw, dan zou ik terug naar de winkel gaan.

    Maar ik denk niet dat dat aan de hand is, omdat je het kraken ALLEEN maar meemaakt als je 'm aanzet. Veel versterkers doen dit, of ze laten een klik horen o.i.d. Mijn vorige versterker (stereo) en mijn huidige (Yamaha 650) schakelen hun eindversterkers gewoon iets later aan, zodat je deze vervelende geluiden gewoon niet hoort (ze zijn er dus mogelijk wel, maar het geluid gaat pas na ongeveer een seconde aan).

    Ik ruil mijn mening graag met die van een ander
    ...
    met andere woorden: heeft een ander een idee over dit gekraak van de Sony 9000ES?
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het vreemd dat het alleen de rechterspeaker is die kraakt. Zelf nog nooit gehad gelukkig, maar wel vaker van gehoord. Idd de interlinks allemaal even opnieuw in pluggen. Hoe zit je kabel overigens aan je speaker? bare-wire, banaanplug of airlock of iets totaal anders?

    Het zou kunnen zijn dat een van de pluggen als je die hebt een beroerd contact maakt. Bij airlocks zou dit absoluut niet moeten kunnen, bij banaanstekker zou het wel kunnen. Ook bij bare-wire zou het kunnen dat je de klemschroef misschien wat strakker moet aandraaien.
    Suk6

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties.
    Hm.. heb WBT ''forks'' die niet optimaal passen, maar wel goed contact maken, ouden die zoiets kunnen veroorzaken?

  5. #5

    Standaard

    Lijkt me niet. Dan zou tijdens het spelen ook een probleem moeten bestaan.

    Vraagje: wat gebeurd er als je de speakers wisselt? Dus links op rechts aansluiten en vice versa. En dan wisselen bij de receiver, zodat je ook eventuele fouten in de kabels kunt tackelen.

  6. #6

    Standaard

    tip: gebruik een titel voor het topic wat wat duidelijker aangeeft waar het topic over gaat. bijvoorbeeld 'kraak uit versterker' in plaats van 'iemand raad?'. Dat trekt meer en vooral meer de juiste kijkers.
    Het wijzigen van je topic-titel gaat door te klikken op 'wijzig' rechtsboven naast je eerste bericht en dan bovenin een andere titel in te typen. (en dan nog het knoppie 'ok')
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    tip: gebruik een titel voor het topic wat wat duidelijker aangeeft waar het topic over gaat. bijvoorbeeld 'kraak uit versterker' in plaats van 'iemand raad?'. Dat trekt meer en vooral meer de juiste kijkers.
    Het wijzigen van je topic-titel gaat door te klikken op 'wijzig' rechtsboven naast je eerste bericht en dan bovenin een andere titel in te typen. (en dan nog het knoppie 'ok')
    Ik zat er al naar te kijken, ja. Ik ben dus maar zo vrij geweest....

  8. #8

    Standaard

    Ok, bedankt voor de tip omtrent het onderwerp......Zit dagelijks op een Amerikaanse auto-forum, en die hebben 4 verschillende hoofdonderwerpen en daardoor wordt bijna alles gelezen, had ik hier geen rekening mee gehouden.
    Het switchen ga/kan ik morgenochtend uitproberen; bedankt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •